Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Auto-Test] Honda NSX Type S Zero '97

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Auto-Test] Honda NSX Type S Zero '97

    Honda NSX Type S Zero '97

    Dane techniczne:
    • Silnik: V6 DOHC
      Pojemność: 3179cc
      Moc: 284hp / 7200rpm
      Moment obrotowy: 316Nm / 5400rpm
      Napęd: MR
      Skrzynia: 6-stopniowa


    Nadwozie:
    • Typ: Coupé
      Kolory: Grand Prix White, Neutron White Pearl, Platinium White, Sebring Silver Metallic, Kaiser Silver Metallic, Magnum Gray Pearl, Berlina Black, Grand Prix Red, Formula Red, Imola Orange Pearl, Indy Yellow Pearl, Estoril Turquoise Pearl, Phoenix Blue, Monte Carlo Blue Pearl, Midnight Pearl
      Wymiary: 4430mm x 1810mm x 1160mm
      Waga: 1270kg


    Cena:
    • 98 570 Cr


    Po tuningu (NA Tune):
    • Silnik: V6 DOHC
      Pojemność: 3179cc
      Moc: 444hp / 8100rpm
      Moment obrotowy: 428Nm / 7100rpm
      Napęd: MR
      Skrzynia: 6-stopniowa


    Nadwozie:
    • Waga: 1084kg


    Koszt tuningu maksymalnego:
    • 343 200 Cr


    Wrażenia z jazdy:
    • Przyspieszenie i trakcja najlepsze wsrod samochodow tzw. "276hp". Start bardzo dobry. Mimo duzej mocy, kola nie boksuja nadmiernie, a my juz po chwili osiagamy pierwsza setke. To, co wyroznia NSX sposrod innych samochodow sportowych, to swietne zawieszenie. Samochod z latwoscia pokonuje zakrety. Pozwala kierowcy na duzo wiecej, a mimo to jest bardzo neutralny. Caly czas mamy nad nim kontrole. Nawet jesli pojawi sie drobny uslizg tylnej osi, niewielka kontra wszystko zalatwia. Z samochodem nie trzeba tak walczyc, jak chocby z innymi tylnonapedowymi samochodami. Dzwiek wysokoobrotowego silnika doceni kazdy prawdziwy fan motoryzacji. Intuicyjnie za kazdym razem chcesz go krecic coraz wyzej. Juz podstawowa wersja zapewnia swietne osiagi, najlepsze w tym przedziale mocy. Po tuningu samochod staje sie nieco nerwowy. Wieksza moc jednak nie wplywa nadmiar negatywnie na prowadzenie. W rekach dobrego kierowcy samochod potrafi wygrac z niejednym mocniejszym samochodem.


    Osiągi:
    • Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
      0-100km/h: / 5.3s / 5.2s
      0-200km/h: / 19.0s / 13.1s
      0-300km/h: / Nie dotyczy / 36.3s
      MAX speed: / 295.7kmh / 340.5kmh (Auto 20)


    Czas:
    • 400m: / 13.572 / 13.052
      1000m: / 24.501 / 22.222
      Midfield Raceway: / 1:19.583 / 1:07.412


    Historia modelu:
    • Samochód sportowy produkowany przez koncern Honda od roku 1990 do 2005. Był pierwszym samochodem tego typu produkowanym przez Hondę. Poprzez swoją przynależność do autosegmentu G, a nawet G+ (ponieważ w NSX zastosowano rozwiązania z Formuły 1) samochód był konkurencją dla m.in Ferrari 348. Ponad to zastosowano w nim wiele rewolucyjnych rozwiązań, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych oraz limuzyn.

      Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC. Podwozie tego samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny. W 1995 r. do manualnej przekładni dodano "automat" F-matic, inspirowany technologią z Formuły 1. Biegi można zmieniać na dwa sposoby. Przy zmianie ręcznej używając przycisków przy kierownicy. Od 1997 r. oferowany był mocniejszy i większy, 290-konny motor 3.2, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Wtedy też wprowadzono nową, ręczną skrzynię biegów o 6 przełożeniach, która zastąpiła 5-stopniową. W zależności od wybranej przekładni, auto wyposażano w inny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

      W roku 2002 samochód przeszedł duży facelifting (całkowicie nowy wygląd zewnętrzny, inny rozmiar opon), ponownie wyłącznie na rodzimym, japońskim rynku debiutuje NSX-R. Samochód od początku do końca był składany i produkowany, w dużej mierze ręcznie w Japonii w specjalnie dla tego modelu stworzonej fabryce, która zatrudniała około 250 wykwalifikowanych pracowników. Roczna produkcja Hondy NSX wynosiła około 6 tys. sztuk. W ostatnich latach produkcji cena nowego samochodu w Polskim salonie Hondy zaczynała się od kwoty ok 620 tys. zł.

      Honda NSX w USA była sprzedawana pod stworzoną i należącą do Hondy marką Acura. Miała zmniejszoną moc w stosunku do wersji europejskiej i japońskiej, osiągała około 255 KM lecz identyfikowała się lepszym momentem obrotowym.


    Galeria:


Pracuję...
X