Dodge Viper GTS
Dane techniczne:
Nadwozie:
Cena:
Po tuningu (NA Tune) :
Nadwozie:
Koszt tuningu maksymalnego:
Wrażenia z jazdy:
Osiągi:
Czas:
Historia modelu:
Galeria:
Dane techniczne:
- Silnik: V10 OHV
Pojemność: 7997cc
Moc: 463hp / 6000rpm
Moment obrotowy: 667Nm / 4000rpm
Napęd: FR
Skrzynia: 6-stopniowa
Nadwozie:
- Typ: Coupe
Kolory: Bright Silver Metallic / Blue Stripes, Black / Silver Stripes, Red / Silver Stripes
Wymiary: 4488mm x 1923mm x 1194mm
Waga: 1531kg
Cena:
- 75 410 Cr
Po tuningu (NA Tune) :
- Silnik: V10 OHV
Pojemność: 7997cc
Moc: 706hp / 6500rpm
Moment obrotowy: 853Nm / 5100rpm
Napęd: FR
Skrzynia: 6-stopniowa
Nadwozie:
- Waga: 1307kg
Koszt tuningu maksymalnego:
- 351 700 Cr
Wrażenia z jazdy:
- Wielki, przerosniety, mocarny o ponad przecietnych osiagach z trakcja Poloneza. Tak w skrocie mozna opisac Viper'a GTS. 8litrowa widlasta 10tka z przodu z poteznym momentem zapewnia odpowiednie przyspieszenie i predkosc max. Niestety, na torze nie jest juz tak bajecznie. Samochod na wskros amerykanski. Gdyby mogl, wszelkie zakrety omijalby szeroka... prosta. W zakretach prowadzi sie po prostu kiepsko. Zawieszenie nie radzi sobie po prostu. Dodatkowo spora masa wlasna poteguje ta negatywna ceche.
Po tuningu dostajemy samochod o prawie absurdalnej mocy i momencie siegajacym 900Nm. Mimo zastosowania wyczynowego zawieszenia samochod nadal zachowuje sie jak kisiel z wystrzalowym dodatkiem. Na prostej daje gigantycznego kopa, ale kazdy nastepny zakret jest droga przez meke. Zmiana ustawien zawieszenia pomoze, choc samochod i tak zachowa swoja ogolna charakterystyke.
Co mnie zaskoczylo? Silnik. Majac w glowie amerykanskie twory spodziewalem sie charakterystyki, gdzie mocy nie ma ani na poczatku, ani na koncu skali, a pojawia sie gwaltownie na chwile gdzies w srodku. 8l V10 maksymalna moc osiaga na samym koncu obrotow. Co mnie zdziwilo? Predkosc 320kmh, Test Course, 5th bieg i koniec skali, wrzucam 6th, obroty spadaja do optymalnych 4000rpm (prawie 700Nm w serii), a samochod praktycznie nie przyspiesza.
Osiągi:
- Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
0-100km/h: / 4.8s / 3.6s
0-200km/h: / 14.0s / 8.4s
0-300km/h: / 46.2s / 18.9s
MAX speed: / 325.10kmh / 381.2kmh
Czas:
- 400m: / 12.709s / 10.709s
1000m: / 22.405s / 18.811s
Midfield Raceway: / 1:15.273 / 1:04.008
Historia modelu:
- Dodge Viper to super sportowy samochod, napedzany silnikiem V10 produkowany przez koncern Chryslera. Produkcja tego dwumiejscowego samochodu rozpoczela sie w 1991roku. Viper i jego wszelkie odmiany licznie pojawialy sie na wystawach, w telewizji, grach komputerowych, filmach czy teledyskach. Chrysler z powodow finansowych zakonczyl produkcje 14. wrzesnia roku 2010.
Druga generacja przyniosla zmiany. Pojawilo sie Coupe, nazwane pozniej GTS. Wprowadzony w roku 1996 do produkcji. Na dachu pojawily sie charakterystyczne przetloczenia. Dzieki nim kierowca mogl swobodnie podrozowac w kasku. Vipera mozna czesto spotkach na wyscigach Drag i torach wyscigowych. Pomimo niewielkich zmian w nadwoziu, nowego Vipera okrzyknieto druga generacja. Glowne zmiany pojawily sie pod maska. Moc silnika wzrosla, a zawiesznie stalo sie bardziej sztywne. Samochod rowniez stracil sporo na wadze. Samochod seryjnie nie posiadal ABS, co znaczaco wplywalo na droge hamowania.
Dodge Viper stanowi żywą legendę i jest wizytówką sportowego przemysłu motoryzacyjnego zza oceanu. Zresztą nie tylko sportowego, gdyż jest to bodaj najbardziej znany samochód amerykański. Ten bezkompromisowy, super sportowy bolid od lat wzbudza ogromne zainteresowanie, wywołuje dreszcz emocji i stanowi marzenie wielu osób, niezależnie od pochodzenia, wieku czy statusu społecznego. Oczywiście cena jaką trzeba za niego zapłacić sprawia, że jest od dostępny głównie dla ludzi z grubymi portfelami.
Galeria: