Nissan Skyline GT-R (R32) '89
Dane techniczne:
Nadwozie:
Cena:
Po tuningu (Turbo) :
Nadwozie:
Koszt tuningu maksymalnego:
Wrażenia z jazdy:
Osiągi:
Czas:
Historia modelu:
Galeria:
Dane techniczne:
- Silnik: I6 DOHC
Pojemność: 2568cc
Moc: 295hp / 7000rpm
Moment obrotowy: 354Nm / 5000rpm
Napęd: 4WD
Skrzynia: 5-stopniowa
Nadwozie:
- Typ: Coupe
Kolory: Dark Blue Pearl, Gun Gray Metallic
Wymiary: 4545mm x 1755mm x 1340mm
Waga: 1430kg
Cena:
- 14 661 Cr (Used Car)
Po tuningu (Turbo) :
- Silnik: I6 DOHC
Pojemność: 2568cc
Moc: 637hp / 8100rpm
Moment obrotowy: 616Nm / 6600rpm
Napęd: 4WD
Skrzynia: 5-stopniowa
Nadwozie:
- Waga: 1221kg
Koszt tuningu maksymalnego:
- 375 700 Cr
Wrażenia z jazdy:
- Najlzejszy z dostepnych i rownoczesnie najstarszy model R32. Auto o nienagannej trakcji. Zero uslizgu przy starcie z wysokich obrotow. Przyspieszenie zadowoli kazdego. Na torze radzi sobie cakiem niezle. Nadwozie nie przechyla sie nadmiernie, co ulatwia szybsze pokonywanie zakretow. Prowadzi sie go pewnie i latwo, co jest pomocne dla chocby mniej zaawansowanych kierowcow. Jazda sprawia duza przyjemnosc.
Po tuningu dostajemy ponad 600konna bestie do zrywania asfaltu. Atomowy start do 100kmh ponizej 3s i nic nam nie podskoczy. Silnik o dobrej charakterystyce. Mocy nie trzeba szukac gdzies na koncu skali. Przyspiesza dobrze juz od 5000rpm. Na torze radzi sobie bardzo dobrze. Naped 4WD wybacza wiele i ratuje ze skrajnych sytuacji. Trzeba sie mocno napocic, by stracic nad nim kontrole. Zdecydowanie polecam. Samochod praktycznie obowiazkowy.
Osiągi:
- Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
0-100km/h: / 5.4s / 2.5s
0-200km/h: / 22.3s / 8.3s
0-300km/h: / Nie dotyczy / 21.5s
MAX speed: / 276.9kmh / 350.1kmh (Auto 20)
Czas:
- 400m: / 13.772s / 10.180s
1000m: / 25.201s / 18.703s (Auto 13)
Midfield Raceway: / 1:21.679 / 1:05.106 (Auto 13)
Historia modelu:
- Nissan Skyline HR32 zadebiutował w maju 1989 roku. Dostępne były wersje: dwudrzwiowe coupé i czterodrzwiowy sedan. Było kilka wersji z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem z serii RB, który miał ulepszoną głowicę (12 portów dolotu nie było obecnych), był zaopatrzony w ECCS (Electronically Concentrated Control System – elektroniczny system sterowania) systemem wtryskowym. Dostępne były także czterocylindrowe silniki o pojemności 1800 cm³. Wiele modeli miało system HICAS, system czterech kół skrętnych, tylne koła były połączone linkami z przednimi kołami i były sterowane hydraulicznie. Wersja 2.5 została pierwszym samochodem wyprodukowanym w Japonii z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów. Wszystkie dwulitrowe turbodoładowane oraz wolnossące silniki miały 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Płyta podłogowa oparta była na modelu R31 Cefiro i C30 Laurel. Wszystkie trzy samochody są bardzo popularne w Japonii (oraz inne państwa do których ten model jest importowany). W Japonii silnik CA18i był w wersji czasami zamieniany na silnik SR20DET (czterocylindrowe turbo) efektem była niska masa i lepiej rozłożona masa niż fabryczne modele z silnikiem sześciocylindrowym.
Seria GT-R wyposażona była w dwie ceramiczne turbosprężarki, system wszystkich kół skrętnych i 280 KM przy 6800 rpm. Silnik RB26DETT tak naprawdę w przybliżeniu produkował 320 KM, ale moc była ograniczona przez japońskich "Panów" do 276 KM. Silnik był przygotowywany do wyścigów, gdzie moce dochodziły nawet do 500 KM, przy zmienionym wydechu, podwyższonym ciśnieniu doładowana i ECU (komputer sterujący pracą silnika). Elektroniczna kontrola stopnia sprężania miała małą, ograniczoną kontrolę. Było to oznaczone na żółto, tak więc nowy właściciel mógł sobie regulować i cieszyć się bezpiecznie zwiększonym sprężaniem w fabrycznym samochodzie. Seria GT-R miała system Super HICAS, był bardziej zaawansowany, ponieważ każde koło było kontrolowane przez komputer. GT-R miał o wiele większy intercooler, większe hamulce i aluminiową maskę. Siedzenia miały lepsze trzymanie boczne, pojawiły się: wskaźnik ciśnienia doładowania, został on umieszczony w miejscu zegara cyfrowego, który został usunięty z wnętrza. Zegar został zastąpiony wskaźnikiem momentu obrotowego, który był mierzony na kołach przednich. Wskaźniki temperatury oleju, napięcia i doładowania były umieszczone w okolicy kierownicy. . Główny inżynier Naganori Itoh, zamierzał brać udział w wyścigach w Grupie A, więc specyfikacja była ustalana pod kątem regulaminu Grupy A. Celem GT-R’a było pobicie czasu okrążenia, który wynosił 8min 45s i został ustanowiony przez Porsche 944. Kierowca testowy Nissana Hiroyoshi Katoh ustanowił nowy rekord 8 minut i 20 sekund. Lepszy kierowca wyścigowy ustanowił czasy 8 minut i 22,38 sekundy. Model ten wkrótce zyskał miano "Godzilla", za swoje bardzo dobre właściwości jezdne i przyczepność. Skyline R32 GT-R wygrywał z JTCC, wystartował w 29 wyścigach i wygrał 29 razy, było to w latach 1989-1993. Wziął on udział w 50 wyścigach typu N1 Super Taikyu w latach 1991-1997 (następca R33). R32 GT-R zwyciężał w Australii z 1000 torowych samochodów, konkurował nawet z Holdenem I Fordem V8, zwyciężał w latach 1991 i 1992. Jednak dobry kres minął w Grupie A, Nissan przegrał z samochodem wyścigowym. R32 został również pokonany przez to że, został zakwalifikowany do kategorii Supertorowych samochodów, dziś GT500. Zmienił się regulamin i do Nissana zostały założone koła o rozmiarze 16 cali. Ograniczyło to rozmiar hamulców, co spowodowało, że Nissan nie mógł się ścigać. Późniejsze zmiany w regulaminie dopuszczały koła o rozmiarze 17 cali, tak więc w lutym 1993 roku został wyprodukowany Nissan GT-R –Spec (dla zwycięstw), zaopatrzony został w 17-calowe felgi z firmy BBS, za którymi znajdowały się duże hamulce Brembo. Zostało zmienione sprzęgło, z pchniętego na naciskowe, samochód został wyposażony w aktywny tylny dyferencjał. Rok później powstał model V-Spec II z nowymi naklejkami i szerszymi oponami.
Galeria:
Komentarz