Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Auto-Test] Alfa Romeo 155 2.0 TS 16V

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Auto-Test] Alfa Romeo 155 2.0 TS 16V

    Alfa Romeo 155 2.0 TS 16V

    Dane techniczne:
    • Silnik: I4 DOHC
      Pojemność: 1970cc
      Moc: 148hp / 6300rpm
      Moment obrotowy: 187Nm / 3500rpm
      Napęd: FF
      Skrzynia: 5-stopniowa



    Nadwozie:
    • Typ: Sedan
      Kolory: Bianco, Grigio Chiaro Metallizzato, Grigio Mezo Metallizzato, Canna di Fucile Metallizzato, Nero, Rosso Alfa, Verde Mirto Metallizzato, Blu Lord, Blu Spazio Metallizzato, Bordoeaux Metallizzato,
      Wymiary: 4443mm x 1730mm x 1425mm
      Waga: 1300kg



    Cena:
    • 11 860 Cr



    Po tuningu (NA Tune) :
    • Silnik: I4 DOHC
      Pojemność: 1970cc
      Moc: 270hp / 7100rpm
      Moment obrotowy: 284Nm / 6600rpm
      Napęd: FF
      Skrzynia: 5-stopniowa



    Nadwozie:
    • Waga: 1110kg



    Koszt tuningu maksymalnego:
    • 333 600 Cr



    Wrażenia z jazdy:
    • Alfa 155 w wersji cywilnej nie wyroznia sie niczym szczegolnym. Pomimo 9s do setki, samochod wydaje sie troche ociezaly. Przyspieszenie nie wydaje sie tak dynamiczne, jakby wynikalo to z liczb. 200 na zadnym torze (pomijajac Test Course) nie przekroczycie. 155tka prowadzi sie w miare poprawnie i latwo. Jej zaleta jest stosunkowo niska waga, co ulatwia pokonywanie zakretow. Nie jest to jednak demon torow wyscigowych. Brakuje mocy i roznorodnosci silnikow, chocby topowa wersja 2.5 V6 z A166.

      Po tuningu dostajemy przede wszystkim to, czego brakowalo w podstawowej wersji, moc, i to juz nie byle jaka. Start z wysokich obrotow i nawet seryjna Impreza moze sie zaczerwienic. W koncu mamy mozliwosc pojechac 200kmh. Samochod wyraznie lepiej przyspiesza, a silnik wkreca sie na obroty. Zakrety pokonuje szybciej i lepiej. Wyscigowa modyfikacja rodem z BTCC.


    Osiągi:
    • Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
      0-100km/h: / 8.8s / 4.7s
      0-200km/h: / 50.7s / 18.8s
      0-300km/h: / Nie dotyczy / Nie dotyczy
      MAX speed: / 227.07kmh / 277.42kmh (Auto 15)



    Czas:
    • 400m: / 16.455s / 13.101s
      1000m: / 30.603s / 23.958s
      Midfield Raceway: / 1:31.240 / 1:14.890 (Auto 7)



    Historia modelu:
    • W styczniu 1992 roku w Barcelonie została zaprezentowana Alfa Romeo 155, jako następca modelu 75. Nadwozie zebrało najlepsze noty, a wiecie co jest najciekawsze? Współczynnik oporu powetrza Cx w tym modelu wynosi... jak myślicie ile? 0,41? 0,35? Może 0,30 jak w 164? Nie- wynosi dokładnie 0,29. Co oznacza że mimo klinowej kanciastej sylwetki Alfa 155 ma mniejszy współczynnik oporu powietrza od obłej 156. Platformą startową była płyta podłogowa FIATa Tipo.

      Zachowano przednie zawieszenie- kolumny MacPherson i tylną belkę. 75% części wymienne były (czyli takie same) jak w Lancii Dedra i Fiacie Tempra. Wnętrze jest ciekawe. Pierwsze co to konsola centralna zwrócona ku kierowcy. Kierownica bez air baga jest trójramienna, zegary na tablicy rozdzielczej kojarze z Lancii. Jest oczywiście jak w każdej Alfie obrotomierz i prędkościomierz. Po za tym jest wskaźnik paliwa, temperatury cieczy chłodzącej i...wskaźnik temperatury oleju oraz ciśnienie oleju. Regualtor świateł znajduje się po lewej stronie kierownicy dość nisko... tak samo jak radio na konsoli centralnej. Trochę źle to wpływa na ergonomię, ale w Alfie liczy się sama jazda a nie jakieś tam dodatki. W aucie jest w miare dużo miejsca.

      Fotele całkiem wygodne i w zasadzie zalecane jest przewozić 4 ludzi a nie 5ciu. Co ciekawe bagażnik był większy niż w 164- miał 525 litrów.

      Technicznie- od początku AR 155 oferowano z silnikiem 1.7 Twin Spark(bez wariatora zmiennych faz rozrządu) o mocy 115KM i dwa silniki ze zmiennymi fazami rozrządu- 1.8 Twin Spark o mocy 126KM i 2.0 Twin Spark o mocy 143KM. Były też dwa silniki diesla z turbodoładowaniem- 1.9TD - 92KM i 2.5 o mocy 125KM. Topową jednostką była 2.5 V6 spokrewniona z 12 zaworowym silnikiem 3.0 z AR 164. Powstała też wersja Q4 oparta na podzespołach Lancii Delta Integrale. Wersja Q4 posiadała cztero cylindrowy silnik 16V turbodoładowany o mocy 190KM i stały napęd na dwie osie o rozkładzie napędu 47/53(przód/tył). Były też wersje z elektroniczną regulacją zawieszenia (auto/sport) tak jak w 164.

      W 1995 roku wprowadzono mały lifting. W nadwoziu zmieniono błotniki na bardziej pękate. Zawieszenie zestrojono bardziej sportowo, a układ kierowniczy był bardziej wrażliwy na szarpnięcia kierownicą. Główne zmiany obięły silniki. Z oferty zniknęły 8 zaworowe Twin Sparki, a zastąpiono je szesnastozaworowymi. Silnik 1.7 został zastąpiony 1.6 16V TS o mocy 120KM, 1.8 8V TS na 1.8 16V TS o mocy 140KM i 2.0 8V TS na 2.0 16V TS o mocy 150KM.

      W sporcie Alfa Romeo 155 odnosiła sukcesy w wyścigach aut turystycznych Wielkiej Brytanii, Włoch i Hiszpanii. A najważniejszy był suksces w DTM zdobywając pierwsze miejsce w 1993 roku, gdzie Alfa Romeo 155 V6 Ti poisadała 2.5 litrowy silnik o 6 cylindrach osiągał moc 490KM przy 11 900 obr/min. Rozrząd nie był napędzany ani paskiem, ani łańcuchem tylko kołami zębatymi. Kierowcą był Nicola Larini.

      Powstały dwie specjalnie wersje AR 155. W 1993 powstała wersja TI a w 95 roku GTA. Ta pierwsza posiadała silnik Twin Spark o mocy 168KM, a druga zmodyfikowany silnik 2.0 16V Turbo o mocy 212KM. Wyprodukowano ograniczone ich ilości a większość z nich znajduje się w Japonii.


    Galeria:
Pracuję...
X