Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Auto-Test] Lotus Elise 190

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Auto-Test] Lotus Elise 190

    Lotus Elise 190

    Dane techniczne:
    • Silnik: I4 DOHC
      Pojemność: 1796cc
      Moc: 184hp / 7000rpm
      Moment obrotowy: 192Nm / 5000rpm
      Napęd: MR
      Skrzynia: 5-stopniowa



    Nadwozie:
    • Typ: Roadster
      Kolory: Monaco White, New Aluminium Metallic, Titanium Metallic, Black, Calypso Red, Ruby Metallic, Chrome Orange Metallic, Mustard Yellow, Lotus Racing Green Metallic, Azure Blue Metallic, Nautilius Blue Metallic, Deep Purple Metallic
      Wymiary: 3726mm x 1701mm x 1202mm
      Waga: 670kg



    Cena:
    • 58 530 Cr



    Po tuningu (NA Tune / Turbo) :

    NA Tune:
    • Silnik: I4 DOHC
      Pojemność: 1796cc
      Moc: 226hp / 7500rpm
      Moment obrotowy: 226Nm / 7100rpm
      Napęd: MR
      Skrzynia: 5-stopniowa


    Turbo:
    • Silnik: I4 DOHC
      Pojemność: 1796cc
      Moc: 263hp / 7600rpm
      Moment obrotowy: 264Nm / 7100rpm
      Napęd: MR
      Skrzynia: 5-stopniowa


    Nadwozie:
    • Waga: 597kg



    Koszt tuningu maksymalnego:

    NA Tune & Turbo:
    • 291 200 Cr



    Wrażenia z jazdy:
    • Maly, zwinny Brytyjczyk. Typowy gocart i nastepca slynnego Lotusa Seven. Bardzo dobry start do setki juz w wersji podstawowej. Elise nie jest latwe w prowadzeniu. Lubi uciekac tylem, wiec wymaga od kierowcy nieco wiekszych umiejetnosci. Czasem tez potrafi zaskoczyc podsterownoscia, szczegolnie w wolnych zakretach. Zawieszenie sportowe, calkiem niezle trzyma drogi.

      Po tuningu dostajemy istna bestie, ktora nie wybacza zadnych bledow. Jesli ktos jezdzil Motorsport Elise po tuningu, wie o czym mowie. Samochod nieustannie ucieka tylkiem. Bez przerwy trzeba kontrowac linie jazdy. Przez to walczymy z samochodem, nie z torem. Trzeba sie obchodzic z nim jak z jajkiem, bo doslownie chwila nieuwagi w zakrecie i krecimy piruety. Elise to samochod wyraznie dla najlepszych kierowcow. Slabsi po prostu sobie z nim nie poradza.



    Osiągi:

    NA Tune:
    • Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
      0-100km/h: / 6.4s / 4.4s
      0-200km/h: / 24.2s / 17.1s
      0-300km/h: / Nie dotyczy / Nie dotyczy
      MAX speed: / 275.12kmh / 290.14kmh (Auto 15)


    Turbo:
    • Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
      0-100km/h: / 6.4s / 4.2s
      0-200km/h: / 24.2s / 15.3s
      0-300km/h: / Nie dotyczy / 57.3s
      MAX speed: / 275.12kmh / 303.08kmh (Auto 17)


    Czas:

    NA Tune:
    • 400m: / 14.504s / 12.800s
      1000m: / 26.153s / 23.397s
      Midfield Raceway: / 1:22.083 / 1:13.786


    Turbo:
    • 400m: / 14.504s / 12.444s
      1000m: / 26.153s / 22.700s
      Midfield Raceway: / 1:22.083 / 1:12.663



    Historia modelu:
    • Samochód marki Lotus, produkowany od 1995 roku. Podwozie auta jest wykonane z wytłoczek aluminiowych. Są one klejone, by w niektórych miejscach można zastosować cieńsze struktury. Koła, zawieszenie i tarcze hamulcowe wykonano z lekkich stopów.

      Elise ma nowatorski, stopowy 16-zaworowy silnik z serii K Rovera z podwójnym wałkiem rozrządu. Nowoczesna forma konstrukcji sandwiczowej z długimi śrubami biegnącymi przez całą głębokość silnika trzyma go w całości. To konstrukcja z mokrymi tulejami cylindrowymi o najcieńszym z możliwych płaszczu wodnym, żeby silnik był jak najbardziej zwarty. Moment obrotowy wynosi 170Nm. Auto jest lekkie, wiec przyspieszeniami przewyższa posiadającego podobny silnik MGF 1,8i, a nawet mające mocniejszy silnik MGF VVC.

      * 1993: naczelny inżynier Lotusa do spraw projektowania ujawnia, że firma zamierza zaprojektować lekki samochód sportowy nastawiony na dobre prowadzenie i osiągi (nowoczesną wersje Lotusa Seven). Nieco później zainteresowanie zgłasza Rover, ale kiedy w 1994 roku zostaje przejęty przez BMW, rozmowy nie są kontynuowane.
      * 1994: Zarząd daje Elise zielone światło do przejścia do etapu produkcyjnego. Dostaje nazwę od imienia wnuczki Romano Artioliego.
      * 1995: Elise debiutuje podczas Frankfurckiego Salonu Samochodowego i zostaje jedną z jego gwiazd.
      * 1996: Lotus Elise wchodzi na rynek europejski.



    Galeria:



  • #2
    Re: [Auto-Test] Lotus Elise 190

    Hm spodziewałem się wyrównanej walki ale Lotus jednak okazuje się nieco szybszy od Kairek. Nie śa to duże róznice ale znaczące na torze. Różnica też taka że ma obie opcje tuningu
    Dobra robota. :wink:

    Komentarz


    • #3
      Re: [Auto-Test] Lotus Elise 190

      Lotus szybszy jest przed tuningiem. Gdyby byl latwiejszy w opanowaniu, nie byl tak kolosalnie nadsterowny, po tuningu pewnie krecilby rowniez lepsze czasy. Na prostej jest okolo 10kmh szybszy od ZZtek. Wszystko traci w zakretach. ZZtki o wiele lepiej sie prowadza.

      Komentarz


      • #4
        Re: [Auto-Test] Lotus Elise 190

        Nie no ładnie. Lotusem to nawet w którymś cup'ie jeździliśmy ,albo wybieraliśmy w przedziałach mocy, łatwo nie jest ,ale jak się poćwiczy to pójdzie wszystko jak po sznurku. Dla chcącego nic trudnego.

        Chyba zrobię też coś takiego w dziale GT1, tylko muszę nastukać troszkę bejsu na auta
        Triatlonu LFS na demo < ZAPISY do 30 października!

        Komentarz


        • #5
          Re: [Auto-Test] Lotus Elise 190

          Wilku, w GT1 jest juz Encyklopedia Samochodow. Tam powinienes wrzucac testy.

          Komentarz

          Pracuję...
          X