Lotus Elise 190
Dane techniczne:
Nadwozie:
Cena:
Po tuningu (NA Tune / Turbo) :
NA Tune:
Turbo:
Nadwozie:
Koszt tuningu maksymalnego:
NA Tune & Turbo:
Wrażenia z jazdy:
Osiągi:
NA Tune:
Turbo:
Czas:
NA Tune:
Turbo:
Historia modelu:
Galeria:
Dane techniczne:
- Silnik: I4 DOHC
Pojemność: 1796cc
Moc: 184hp / 7000rpm
Moment obrotowy: 192Nm / 5000rpm
Napęd: MR
Skrzynia: 5-stopniowa
Nadwozie:
- Typ: Roadster
Kolory: Monaco White, New Aluminium Metallic, Titanium Metallic, Black, Calypso Red, Ruby Metallic, Chrome Orange Metallic, Mustard Yellow, Lotus Racing Green Metallic, Azure Blue Metallic, Nautilius Blue Metallic, Deep Purple Metallic
Wymiary: 3726mm x 1701mm x 1202mm
Waga: 670kg
Cena:
- 58 530 Cr
Po tuningu (NA Tune / Turbo) :
NA Tune:
- Silnik: I4 DOHC
Pojemność: 1796cc
Moc: 226hp / 7500rpm
Moment obrotowy: 226Nm / 7100rpm
Napęd: MR
Skrzynia: 5-stopniowa
Turbo:
- Silnik: I4 DOHC
Pojemność: 1796cc
Moc: 263hp / 7600rpm
Moment obrotowy: 264Nm / 7100rpm
Napęd: MR
Skrzynia: 5-stopniowa
Nadwozie:
- Waga: 597kg
Koszt tuningu maksymalnego:
NA Tune & Turbo:
- 291 200 Cr
Wrażenia z jazdy:
- Maly, zwinny Brytyjczyk. Typowy gocart i nastepca slynnego Lotusa Seven. Bardzo dobry start do setki juz w wersji podstawowej. Elise nie jest latwe w prowadzeniu. Lubi uciekac tylem, wiec wymaga od kierowcy nieco wiekszych umiejetnosci. Czasem tez potrafi zaskoczyc podsterownoscia, szczegolnie w wolnych zakretach. Zawieszenie sportowe, calkiem niezle trzyma drogi.
Po tuningu dostajemy istna bestie, ktora nie wybacza zadnych bledow. Jesli ktos jezdzil Motorsport Elise po tuningu, wie o czym mowie. Samochod nieustannie ucieka tylkiem. Bez przerwy trzeba kontrowac linie jazdy. Przez to walczymy z samochodem, nie z torem. Trzeba sie obchodzic z nim jak z jajkiem, bo doslownie chwila nieuwagi w zakrecie i krecimy piruety. Elise to samochod wyraznie dla najlepszych kierowcow. Slabsi po prostu sobie z nim nie poradza.
Osiągi:
NA Tune:
- Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
0-100km/h: / 6.4s / 4.4s
0-200km/h: / 24.2s / 17.1s
0-300km/h: / Nie dotyczy / Nie dotyczy
MAX speed: / 275.12kmh / 290.14kmh (Auto 15)
Turbo:
- Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
0-100km/h: / 6.4s / 4.2s
0-200km/h: / 24.2s / 15.3s
0-300km/h: / Nie dotyczy / 57.3s
MAX speed: / 275.12kmh / 303.08kmh (Auto 17)
Czas:
NA Tune:
- 400m: / 14.504s / 12.800s
1000m: / 26.153s / 23.397s
Midfield Raceway: / 1:22.083 / 1:13.786
Turbo:
- 400m: / 14.504s / 12.444s
1000m: / 26.153s / 22.700s
Midfield Raceway: / 1:22.083 / 1:12.663
Historia modelu:
- Samochód marki Lotus, produkowany od 1995 roku. Podwozie auta jest wykonane z wytłoczek aluminiowych. Są one klejone, by w niektórych miejscach można zastosować cieńsze struktury. Koła, zawieszenie i tarcze hamulcowe wykonano z lekkich stopów.
Elise ma nowatorski, stopowy 16-zaworowy silnik z serii K Rovera z podwójnym wałkiem rozrządu. Nowoczesna forma konstrukcji sandwiczowej z długimi śrubami biegnącymi przez całą głębokość silnika trzyma go w całości. To konstrukcja z mokrymi tulejami cylindrowymi o najcieńszym z możliwych płaszczu wodnym, żeby silnik był jak najbardziej zwarty. Moment obrotowy wynosi 170Nm. Auto jest lekkie, wiec przyspieszeniami przewyższa posiadającego podobny silnik MGF 1,8i, a nawet mające mocniejszy silnik MGF VVC.
* 1993: naczelny inżynier Lotusa do spraw projektowania ujawnia, że firma zamierza zaprojektować lekki samochód sportowy nastawiony na dobre prowadzenie i osiągi (nowoczesną wersje Lotusa Seven). Nieco później zainteresowanie zgłasza Rover, ale kiedy w 1994 roku zostaje przejęty przez BMW, rozmowy nie są kontynuowane.
* 1994: Zarząd daje Elise zielone światło do przejścia do etapu produkcyjnego. Dostaje nazwę od imienia wnuczki Romano Artioliego.
* 1995: Elise debiutuje podczas Frankfurckiego Salonu Samochodowego i zostaje jedną z jego gwiazd.
* 1996: Lotus Elise wchodzi na rynek europejski.
Galeria:
Komentarz