Zanim przejdę do zasadniczej części postu chciałem się z wszystkimi przywitać po dłuuugiej przerwie. Dawno mnie tu nie było, a niektórzy mogą mnie jeszcze pamiętać. Tak więc wróciłem i postanowiłem na 'dzień-dobry' się poudzielać 
A teraz do testu...
Nissan Skyline GT-R V-SPEC (R33, J)
Dane techniczne:
Silnik: R6 DOHC (RB26DETT)
Pojemność:2568 cc
Moc:
oficjalnie: 276 KM przy 6800 obr/min faktycznie: 309 KM przy 6800 obr/min
Moment obrotowy: 368 Nm przy 4400 obr/min
Napęd:4WD
Skrzynia: Pięciobiegowa ręczna skrzynia biegów
Nadwozie:
Typ: Coupe
Kolory: Black Pearl Metallic, Crystal White, Deep Marine Blue Pearl (samochód używany, nie trafiłem na więcej kolorów)
Wymiary: 4675 mm/1780 mm/1360 mm
Waga: 1540 kg
Cena: Waha się pomiędzy 30.000 a 35.000 Cr (PAL)
Po tuningu (wyłącznie TURBO ) :
Silnik: R6 DOHC (RB26DETT)
Pojemność: 2568 cc
Moc: 662 KM przy 8100 obr/min
Moment obrotowy: ok. 681 Nm przy 6100 obr/min
Napęd: 4WD
Skrzynia: Pięciobiegowa, ręczna
Nadwozie: Coupe
Waga: 1315 kg
Koszt tuningu maksymalnego:
309 200 Cr (PAL) (cena nie uwzględnia systemów kontroli; zawiera jeden komplet opon wyściowych typu Medium na których przeprowadzę test wersji tuningowanej)
Wrażenia z jazdy:
Seryjny:
Nigdy nie byłem fanem Skyline’ów, zawsze uważałem że auto o tak dużej masie będzie sportowe tylko z nazwy. Poza tym Skyline to w Japonii zwyczajna taksówka jakich pełno (w wersji czterodrzwiowej, nie GT-R). Więc jak, powiedzcie mi jak, taki pótoratonowy, cztero-i-półmetrowy kolos prowadzi się tak nieziemsko? Może to zasługa napędu na cztery koła nazwanego ATESSA ETS, a może systemu tylnych skrętnych kół (Super HICAS), a może daru Bożego zesłanego na to podwozie. Nie wiem, wiem jednak, że w tym przedziale zarówno rocznika jak i mocy nie znajdziecie lepiej prowadzącego się auta. Zupełnie nie czuje się ani masy ani gabarytów auta. Tam gdzie przy w innych samochodach niezbędne będzie dohamowanie, w R33 są jeszcze pokłady przyczepności która, wydawać by się mogło, nie ma końca. Sky’ musi być dodatkowo zachęcony, by wpadł w kontrolowany poślizg, lecz nawet wtedy jest dziecinnie łatwy w opanowaniu. To czyni z niego niezwykle wszechstronną bazę do stworzenia samochodu wyścigowego
Tuningowany:
No właśnie, jak sprawuje się R33 po stworzeniu z niego torowego potwora? Rzecz jasna czasy przejazdu na torze jak i wszelkie dane z testów linii prostej są niebywale lepsze, ale czy samo prowadzenie się jest takie lepsze? Jeśli miałbym wybrać samochód przyjemniejszy w jeździe bez wahania wybrałbym wersję seryjną, jest bardziej zbalansowana, lżejsza i bardziej wybaczająca. Nie trzeba walczyć z podsterownością/nadsterownością (w zależności co nas atakuje w danej chwili). Zniechęciła mnie również nerwowość tego samochodu. Ciężko jest w nim także cyzelować każde okrążenie z taką precyzją jak w seryjnym R33.
Podsumowując seryjny jak najbardziej tak, wersja [R] tylko dla masochistów albo po dłuuuugim ustawianiu (a i wtedy nie wiadomo czy efekt będzie zadowalający) bo są o wiele lepsze samochody do ścigania się a na pewno pod względem balansu.
(Wszystkie opinie są moimi własnymi i jak najbardziej możecie się z nimi nie zgadzać)
Osiągi:
Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
0-100km/h: / 5.3s / 2.4s
0-200km/h: / 22.4s / 8.3s
0-300km/h: / nie dotyczy* / 0.0s
Potuningowe testy na domyślnie ustawionej (dość krótkiej) skrzyni.
MAX speed:
Seryjnie: 273kmh /
Po tuningu:
domyślnie 251kmh, na zbalansowanym ustawieniu torowym 299 kmh, na ustawieniu na maksymalną prędkość 336 kmh. Ustawiania była tylko i wyłącznie skrzynia.
* Piąty bieg ma jeszcze zapas i wydaje się to możliwe, ale nie ma takiej prostej by rozpędzić seryjnego Sky’a do 300 km/h.
Wszystkie dane seryjne i potuningowe zostały osobiście zmierzone w GT2.
Czas:
400m: 13.828s / 10.316s
1000m: 25.248s / 19.221s
Midfield Raceway: 1:24:170 / 1:08:133
Historia modelu:
Dociekliwych po dokładną historię modelu odsyłam na strony:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline
Galeria:


A teraz do testu...
Nissan Skyline GT-R V-SPEC (R33, J)
Dane techniczne:
Silnik: R6 DOHC (RB26DETT)
Pojemność:2568 cc
Moc:
oficjalnie: 276 KM przy 6800 obr/min faktycznie: 309 KM przy 6800 obr/min
Moment obrotowy: 368 Nm przy 4400 obr/min
Napęd:4WD
Skrzynia: Pięciobiegowa ręczna skrzynia biegów
Nadwozie:
Typ: Coupe
Kolory: Black Pearl Metallic, Crystal White, Deep Marine Blue Pearl (samochód używany, nie trafiłem na więcej kolorów)
Wymiary: 4675 mm/1780 mm/1360 mm
Waga: 1540 kg
Cena: Waha się pomiędzy 30.000 a 35.000 Cr (PAL)
Po tuningu (wyłącznie TURBO ) :
Silnik: R6 DOHC (RB26DETT)
Pojemność: 2568 cc
Moc: 662 KM przy 8100 obr/min
Moment obrotowy: ok. 681 Nm przy 6100 obr/min
Napęd: 4WD
Skrzynia: Pięciobiegowa, ręczna
Nadwozie: Coupe
Waga: 1315 kg
Koszt tuningu maksymalnego:
309 200 Cr (PAL) (cena nie uwzględnia systemów kontroli; zawiera jeden komplet opon wyściowych typu Medium na których przeprowadzę test wersji tuningowanej)
Wrażenia z jazdy:
Seryjny:
Nigdy nie byłem fanem Skyline’ów, zawsze uważałem że auto o tak dużej masie będzie sportowe tylko z nazwy. Poza tym Skyline to w Japonii zwyczajna taksówka jakich pełno (w wersji czterodrzwiowej, nie GT-R). Więc jak, powiedzcie mi jak, taki pótoratonowy, cztero-i-półmetrowy kolos prowadzi się tak nieziemsko? Może to zasługa napędu na cztery koła nazwanego ATESSA ETS, a może systemu tylnych skrętnych kół (Super HICAS), a może daru Bożego zesłanego na to podwozie. Nie wiem, wiem jednak, że w tym przedziale zarówno rocznika jak i mocy nie znajdziecie lepiej prowadzącego się auta. Zupełnie nie czuje się ani masy ani gabarytów auta. Tam gdzie przy w innych samochodach niezbędne będzie dohamowanie, w R33 są jeszcze pokłady przyczepności która, wydawać by się mogło, nie ma końca. Sky’ musi być dodatkowo zachęcony, by wpadł w kontrolowany poślizg, lecz nawet wtedy jest dziecinnie łatwy w opanowaniu. To czyni z niego niezwykle wszechstronną bazę do stworzenia samochodu wyścigowego
Tuningowany:
No właśnie, jak sprawuje się R33 po stworzeniu z niego torowego potwora? Rzecz jasna czasy przejazdu na torze jak i wszelkie dane z testów linii prostej są niebywale lepsze, ale czy samo prowadzenie się jest takie lepsze? Jeśli miałbym wybrać samochód przyjemniejszy w jeździe bez wahania wybrałbym wersję seryjną, jest bardziej zbalansowana, lżejsza i bardziej wybaczająca. Nie trzeba walczyć z podsterownością/nadsterownością (w zależności co nas atakuje w danej chwili). Zniechęciła mnie również nerwowość tego samochodu. Ciężko jest w nim także cyzelować każde okrążenie z taką precyzją jak w seryjnym R33.
Podsumowując seryjny jak najbardziej tak, wersja [R] tylko dla masochistów albo po dłuuuugim ustawianiu (a i wtedy nie wiadomo czy efekt będzie zadowalający) bo są o wiele lepsze samochody do ścigania się a na pewno pod względem balansu.
(Wszystkie opinie są moimi własnymi i jak najbardziej możecie się z nimi nie zgadzać)
Osiągi:
Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
0-100km/h: / 5.3s / 2.4s
0-200km/h: / 22.4s / 8.3s
0-300km/h: / nie dotyczy* / 0.0s
Potuningowe testy na domyślnie ustawionej (dość krótkiej) skrzyni.
MAX speed:
Seryjnie: 273kmh /
Po tuningu:
domyślnie 251kmh, na zbalansowanym ustawieniu torowym 299 kmh, na ustawieniu na maksymalną prędkość 336 kmh. Ustawiania była tylko i wyłącznie skrzynia.
* Piąty bieg ma jeszcze zapas i wydaje się to możliwe, ale nie ma takiej prostej by rozpędzić seryjnego Sky’a do 300 km/h.
Wszystkie dane seryjne i potuningowe zostały osobiście zmierzone w GT2.
Czas:
400m: 13.828s / 10.316s
1000m: 25.248s / 19.221s
Midfield Raceway: 1:24:170 / 1:08:133
Historia modelu:
Dociekliwych po dokładną historię modelu odsyłam na strony:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Skyline
Galeria:

