Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Auto-Test] Nissan Skyline GT-R (KPGC10,J) '71

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Auto-Test] Nissan Skyline GT-R (KPGC10,J) '71

    Nissan Skyline GT-R (KPGC10) '71

    Dane techniczne:
    • Silnik: R6/ 16 DOHC
      Pojemność: 1989cc
      Moc: 157hp/7200rpm
      Moment obrotowy: 177Nm/5300rpm
      Napęd: FR
      Skrzynia: 5


    Nadwozie:
    • Typ: Coupé
      Kolory: -
      Wymiary: dł./szer./wys. [mm] - 4330x1665x1370
      Waga: 1100kg


    Cena:
    • 33,673 Cr


    Po tuningu (Turbo 3 Stage/NA 2 Stage) :
    • Silnik: R6/ 16 DOHC
      Pojemność: 1989cc
      Moc: Turbo - 339hp/7600rpm ; NA - 231hp/7900rpm
      Moment obrotowy: Turbo - 327Nm/7000rpm ; NA - 225Nm/5900rpm
      Napęd: FR
      Skrzynia: 5


    Nadwozie:
    • Waga: Weight red. stage 3 - 1012kg ; RM - 981kg


    Koszt tuningu maksymalnego:
    • Turbo - 215 200 Cr ; Turbo+RM - 300 200 Cr
      NA - 183 700 Cr ; NA+RM - 268 700 Cr


    Wrażenia z jazdy:
    • Sześciocylindrowy, rzędowy silnik oraz układ przeniesienia napędu na tylną oś skutkuje stosunkowo wysoką masą pojazdu jak na auto tej wielkości. Powoduje to ociężałość przy przyspieszaniu i pozostawia pewien niedosyt. Ten mankament rekompensuje jednak układ jezdny, który daje sporą frajdę z pokonywania ciasnych zakrętów i potrafi wybaczyć początkującym kierowcom nawet spore błędy. Skyline jest niezwykle przewidywalny i mimo napędu na tylną oś prawie całkowicie neutralny. Nie wyczuwa się spodziewanej nadsterowności nawet kiedy robi się gorąco.

      Sytuacja zmienia się diametralnie po dodaniu autku kilku koni i zakupie profesjonalnego zawieszenia, lżejszych części mechanicznych, hamulców itd. Nieśmiały podczas ruszania silnik, przy wyższych prędkościach obrotowych całkiem żwawo napędza Nissana. Twardsze zawieszenie daje jeszcze więcej radości na łukach i pozwala na spektakularne kontrolowane poślizgi. Kiedy moc przekracza 330hp należy już mieć się na baczności podczas dodawania gazu przy pokonywaniu ciasnych winkli, bo auto potrafi wykonać efektownego bączka. Generalnie jednak nadal pozostaje przewidywalne, a odrobina wprawy pozwala na ciągłą jazdę na granicy przyczepności nawet na wyboistych nawierzchniach. Charakteru dodają Nissanowi chromowane dodatki i mocno poszerzone nadkola oraz lusterka umieszczone na... przednich błotnikach (podobnie jak w sportowym Datsunie 240Z). Generalnie pomysł zbudowania kanciastego Coupé na bazie rodzinnego sedana z perspektywy czasu wydaje się być trafiony, czego dowodzą podobne konstrukcje innych marek zbudowane w późniejszych latach.


    Osiągi:
    • Prędkość / przed tuningiem / po tuningu: Turbo ; Turbo+RM / po tuningu: NA ; NA+RM
      0-100km/h: / 9,5s / 5,2s ; 5,3s / 5,9s ; 5,9s
      0-200km/h: / 47,6s / 17,6s ; 17,2s / 23,4s ; 24s
      0-300km/h: -
      MAX speed: / 209,24kph / 295,65kph ; 286,82kph / 259,13kph ; 254,31kph


    Czas:
    • 400m: / 16,672s / 13,581s ; 13,593s / 14,268s ; 14,216s
      1000m: / 30,340s / 24,030s ; 24,133s / 25,812s ; 25,921s
      Midfield Raceway: / 1:31.744 / 1:15.481 ; 1:14,796 / 1:19,524 ; 1:19,082


    Historia modelu:
    • Debiut Skyline'a 71GT-R był mocnym uderzeniem w świat ówczesnej motoryzacji. Jego reputacja wyprzedziła rynkową premierę, za sprawą dwulitrowego, sześciocylindrowego silnika rzędowego z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy, który zawędrował do Skyline'a z popularnego wówczas prototypu wyścigowego Prince R380 oraz dzięki wcześniejszym pokazom prototypowych wersji GT-R'a.

      Prince R380

      Kiedy zaprezentowano GT-R'a w Lutym 1969 roku był istnym "wilkiem w owczej skórze". Zwyczajny czterodrzwiowy sedan... z całkowicie niezależnym zawieszeniem - z przodu zastosowano kolumny resorujące, natomiast tył wyposażono w wahacze skośne. Dodatkiem do całości była 5 stopniowa skrzynia biegów. W Październiku 1970 roku zadebiutował Skyline HT2000GT. Była to dwudrzwiowa wersa GT-R'a z twardym dachem. Płyta podłogowa oraz nadwozie zostały skrócone, to ostatnie obniżono, a cała konstrukcja została nieco odchudzona. Poszerzone nadkola pozwalały na stosowanie szerokich opon wyścigowych. Znacznie poprawiona została zwrotność pojazdu. Dzięki tym modyfikacjom, pierwsza generacja Skyline'a GT-R, stała się jeszcze trudniejszym przeciwnikiem na torach wyścigowych i podciągnęła wynik wersji czterodrzwiowej z 33 do 50 zwycięstw. Oryginalny Skyline GT-R był produkowany, aż do całkowitej zmiany modelu, do Września 1972 roku. W sumie z zakładów produkcyjnych wyjechało 1113 sztuk tego samochodu.


    Galeria:





  • #2
    Re: [Auto-Test] Nissan Skyline GT-R (KPGC10,J) '71

    Kawał dobrego testu, brawo!

    Komentarz

    Pracuję...
    X