Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Auto-Test] Lancia Stratos

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Auto-Test] Lancia Stratos

    Lancia Stratos

    Dane techniczne:
    • Silnik: V6 / DOHC
      Pojemność: 2418cc
      Moc: 190hp/7400rpm
      Moment obrotowy: 227Nm/4000rpm
      Napęd: MR
      Skrzynia: 5


    Nadwozie:
    • Typ: Sportowy
      Kolory: -
      Wymiary: długość/szerokość/wysokość [mm] - 3710/1750/1114
      Waga: 980kg


    Cena:
    • Niedostępna (300 000 Cr)


    Po tuningu (NA 2 Stage/Turbo 3 Stage) :
    • Silnik: V6 / DOHC
      Pojemność: 2418cc
      Moc: NA - 273hp/7800rpm ; Turbo - 355hp/7600rpm
      Moment obrotowy: NA - 273Nm/5400rpm ; Turbo - 347,5Nm/6600rpm
      Napęd: MR
      Skrzynia: 5


    Nadwozie:
    • Waga: Weight Red. - 901kg / RM - 873kg


    Koszt tuningu maksymalnego:
    • NA - 166200 Cr ; NA+RM - 251200 Cr
      Turbo - 197700 Cr ; Turbo+RM - 282700 Cr


    Wrażenia z jazdy:
    • Lancia Stratos to samochód nietuzinkowy. Jest lekka, mocna i świetnie się prowadzi. Już fabryczne 190KM pozwala wyszaleć się na krętych drogach, przy czym kultura pracy silnika oraz doskonałe zawieszenie zapewniają niesamowite możliwości. Doskonale wyważone auto praktycznie nie wychyla się na boki przy szybkich zakrętach, a świetnie zestrojone zawieszenie pozwala bezpiecznie pokonywać, nawet spore nierówności. Jest to lekki, kompaktowy sportowiec czystej krwi.

      Po modyfikacjach mechanicznych i odchudzeniu auta, nie może obejść się bez zmiany opon i modyfikacji zawieszenia. 355KM generowanych z pomocą turbosprężarki, w tak niewielkim samochodzie, czyni z niego nie lada konkurenta dla większych i mocniejszych aut. Taki zapas mocy wymaga jednak od kierowcy sporej dawki skupienia, szczególnie na wyboistych łukach, bo Lancia lubi wykręcić niespodziewanego bączka. Twardo zestrojone amortyzatory wymagają też szczególnej ostrożności przy kontaktach z "tarkami" na wewnętrznych krawędziach zakrętów.

      Nie jest to z pewnością auto dla początkujących, a i nie wszystkim starym wyjadaczom przypadnie do gustu z uwagi na swoją nerwowość. Jednak kiedy oswoimy się z tymi "mankamentami", możemy wykorzystać je do wykręcania niesamowitych jak na tak małe auto, czasów - do tego w końcu ten klasyk został stworzony i za to jest uwielbiany.


    Osiągi:
    • Prędkość / przed tuningiem / po tuningu: NA ; NA+RM / po tuningu: Turbo ; Turbo+RM
      0-100km/h: / 6,1s / 4,4s ; 4,2s / 4,1s ; 4,0s
      0-200km/h: / 25,4s / 14,7s ; 15,3s / 12,3s ; 12,9s
      0-300km/h: / - / - / - / - / 50s
      MAX speed: / 254,61kph / 286,5kph ; 288,11kph / 299,37kph ; 311,77kph


    Czas:
    • 400m: / 14,238s / 12,525s ; 12,375s / 12,004s ; 12,032s
      1000m: / 26,160s / 22,832s ; 22,601s / 22,521s ; 21,576s
      Midfield Raceway: / 1:26,119 / 1:15,384 ; 1:13,950 / 1:14,590 ; 1:11,499


    Historia modelu:
    • Lancia Stratos była jednym z najznakomitszych samochodów rajdowych wszechczasów. Zaprojektowany przez legendarnego Bertone, skonstruowany przez Lancię i napędzany silnikiem Ferrari, Stratos wywalczył z rzędu trzy tytuły Rajdowego Mistrza Świata w latach 1974 - '76 udowadniając tym samym swoją absolutną dominację.

      Aby dopuścić tą konstrukcję do wyścigów, wyemitowano wcześniej 500 sztuk dopuszczonych do ruchu ulicznego. Wszystko to, było dokładnie zaplanowane, tak aby uczynić ze Stratosa zwyciężcę. Drzwi, maska i pokrywa bagażnika zostały wykonane z włókna szklanego. Nadwozie z kolei, było sztywną konstrukcją samonośną, zespoloną z rurowymi ramami pomocniczymi z przodu i z tyłu pojazdu. Zintegrowana z całością klatka bezpieczeństwa chroniła przed ewentualnymi wypadkami. Niezależne zawieszenie, zarówno z przodu jak i z tyłu, składało się z regulowanych kolumn resorujących wspartych na wahaczach.

      Centralnie umieszczony silnik oraz krótki rozstaw osi powodował, że kierowanie Stratosem na granicy przyczepności nie było sprawą prostą. Aby zachować kontrolę, kierowca musiał polegać przede wszystkim na bezpośrednim układzie kierowniczym i wentylowanych tarczach hamulcowych. Wersja drogowa była wyposażona w opony ze specjalnym dodatkiem miękkiej mieszanki, mającej zabezpieczać przed nagłą utratą przyczepności.

      Wkładem Ferrari był 2,4litrowy silnik V6 z modelu Dino. Drogowa wersja Stratosa rozwijała 190KM przy 7000obr/min. Aby wycisnąć z tej jednostki jeszcze więcej, w samochodach rajdowych stosowano 24 zaworowe głowice, w niektórych przypadkach wraz z turbosprężarką, co zapewniało nawet do 400KM mocy. Nic dziwnego, że Stratos dowiódł swojej świetności bez większych problemów.


    Galeria:





  • #2
    Re: [Auto-Test] Lancia Stratos

    Świetny test, podziwiam szczegółowość i profesjonalizm. Widać że włożyłeś w to dużo pracy i uwagi. Brawo

    Komentarz


    • #3
      Re: [Auto-Test] Lancia Stratos

      No test bardzo dobry, miło się czytało.

      Komentarz

      Pracuję...
      X