Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

ustawienia..definicje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • ustawienia..definicje

    LSD - limited slip diferential - mechanizm różnicowy ograniczonego tarcia


    toe - pochylenie kół
    stabilizer - u nas tzw. rozpurka
    ustawianie sztywnosci osi.
    damber i camber to ustawienia zawieszenia
    spring rate - twardosc amortyzatorow (poprawione)

    (napiszcie tez cos o ustawieniach aut i co niektore czesci znaczą) :wink:

  • #2
    spring rate to twardość amortyzatorów. Pozatym wszystko jest na obrazkach pokazane. Chociaż dobrze bło by wytłumaczyć skutki zmiany ustawień.

    Komentarz


    • #3
      I co? mamy tu swoje sety podawac, czy jak? Poprosze o jakies konkretniejsze intro
      Complex string rulez
      GG - 11726632

      Komentarz


      • #4
        Stabilizer to nie rozporka na kielichy amortyzatorow (chyba o to ci chodzilo) tylko stabilizator po angielsku anti-roll bar.
        Damper to wspolczynnik tlumienia amortyzatora
        Camber to pochylenie kola, widac to jak patrzysz na auto od przoda albo od tylu
        Spring rate to sztywnosc sprezyn
        Toe to zbierznosc kol

        Chyba nic nie poknocilem. Macie szczescie ze tu nie wpadl owko bo by po was sie przejechal.
        W wozach z napedem na R polecam ustawic toe na minus. W silnych gablotach jak np R8 albo GTOne nawet -3. A z przodu -1. bardzo pomaga to jesli opony sa juz zdarte, bo woz nie jest tak nadsterowny przy dodawaniu gazu.
        All Gold Boy

        Komentarz


        • #5
          Zdecydowanie poprawiles
          Complex string rulez
          GG - 11726632

          Komentarz


          • #6
            Damper bound-odbicie amortyzatora w górę
            Damper rebound- tłumienie,czyli opadnięcie amortyzatora w dół
            Spring rate- to jest współczynnik nacisku na sprężyny (podawany w Kg),im mniejszy nacisk na daną sprężynę (oś), tym słabsza amortyzacja i w rezultacie gorsze prowadzenie,ale to kwestia przetestowania.Np.w ustawieniach na "latające Escudo" SR z przodu jest na min. a z tyłu na max.
            W ustawieniach zawieszenia jest tyle zależności pomiędzy poszczególnymi podzespołami że nawet jeżeli wszystkie będą ze sobą współpracowały to zmiana choćby jednego może (ale nie musi) zmienić całkowicie prowadzenie i zachowanie się samochodu na drodze.
            Gram w GT już 15 lat

            Komentarz


            • #7
              ustawienia zawieszenia mają wielki wpływ na prowadzenie wozu. trochę też na prędkość i przyspieszenie.
              np. ustawienie Damper Bound i Rebound na max daje w efekcie lepszy v-max, ale diabelnie złe prowadzenie w zakrętach.
              STOP błędom ortograficznym

              Komentarz

              Pracuję...
              X