Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Extreme Missions

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Extreme Missions

    Mam takie pytanie: pozostal mi tylko wyscig Formuly 1, i o ile sam wyscig nie jest trudny tak zuzycie opon troche irytuje, tzn ja musze zmienic np w pierwszym wyscigu juz po 8. okrazeniu a przeciwnicy po 10. co praktycznie uniemozliwia wygranie wyscigu, zatem mam pytanie: czy wybrac inne auto do tego wyscigu ii zalozyc inne opony (bo w F1 opon nie da sie zmienic) czy po prostu jezdzic na tyle ekonomicznie, zeby opony przetrwaly dluzej? Pewnie doradzicie druga opcje, bo nic od Formuly nie ma lepszego na te trase, ale z kolei jazda ekonomiczna (czyli bez slizgania sie) jest troche meczaca i denerwujaca...
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti

  • #2
    Re: Extreme Missions

    Może jakaś zmiana ustawień? Przy innych ustawieniach auto powinno mniej zużywac opony.
    http://najalternatywniej.blogspot.com/
    keep calm & carry on
    digart - lastfm
    ---
    REGULAMIN FORUM ]

    Komentarz


    • #3
      B-Spec

      No, i wszystko zależy jeszcze od tego na jakich oponach jeździsz :wink:
      Jeszcze jeśli by Ci to pomogło to w trybie B-Spec kierowca jeździe oszczędnie jeśli chodzi o opony, więc jeśli masz zapas mocy to masz duże w trybie B-Spec :wink:

      Pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        Re: Extreme Missions

        Lukas, tu wszyscy jada Fromula GT, wiec maja tyle samo mocy.
        Witek, moze jakies wskazowki? Bo szczerze mowiac nigdy nie bawilem sie w zmiene ustawien (tzn tam gdzie przesuwa sie suwak i sa jakis liczby), zawsze ograniczalem sie tylko do opon, silnika no i nadrabialem stylem jazdy. A B-Spec nie chc euzywac bo A) kierowca jedzie gorzej ode mnie B) Chce miec troche frajdy z zaliczenia tej na prawde ekstremalnej misji.
        "If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti

        Komentarz


        • #5
          ABC Tunningu i ustawień

          Dzięki uprzejmości Kauris'a, któremu jeszcze raz dziękuje serdecznie, mamy wszystko objaśnione
          W Tuning Shop mozna kupic pare gadzetow do samochodu. Mamy tam podzial na:

          Exhaust
          [SP/SR/RC] Modyfikacja ukladow dolotowego i wydechowego, polegajaca na zastosowaniu innych filtrow powietrza i tlumikow - (dodatkowa moc)

          Brakes
          [Racing brakes kit] - wyscigowe hamulce - (mocniejsze hamulce; mozliwosc ustawienia sily hamowania)
          [Brake controller] - (pozwala ustawic inna sile hamowania dla przedniej i tylnej osi)

          Engine
          [NA tuning] - 3 stopnie modyfikacji silnika. [1] Podniesienie kompresji: zmiana ustawien zaplonu, ciensza uszczelka pod glowice, inny kolekrot wydechowy. [2] dodatkowo: Szlif glowicy, wymiana tlokow i sprezyn, wymiana walka rozrzadu. [3] dodatkowo: Modyfikacje tlokow, zaworow, krzywek, sprezyn poprawiajace moc na wysokich obrotach. - (dodatkowa moc) Modyfikacja zamienna z Turbo/Supercharger
          [Port polish] - Polerowanie ukladu dolotowego - (dodatkowa moc)
          [Engine balancing] - wywazenie ukladu tlokowo-korbowego - (wyzsze obroty maksymalne, dodatkowa moc)
          [Displacement] - poprawienie oprozniania cylindrow - (dodatkowa moc)
          [Racing chip] - zmiana parametrow pracy silnika - (dodatkowa moc)
          [NOS] - wtrysk podtlenku azotu (N2O) ktory zawiera dodatkowy tlen - (dodatkowa moc)

          Drivetrain
          [Gearing/Transmision] - [CL] krotkie przelozenia skrzyni biegow; [SC] bardzo krotkie przelozenia skrzyni biegow - (lepsze przyspieszenie, utrzymanie silnika na obrotach); [FC] regulowana skrzynia biegow - (mozliwosc ustawienia przelozen odpowiednio do potrzeb przyspieszenie/predkosc maksymalna)
          [Clutch SP/TW/TR] - sprzeglo - (szybsza zmiana biegow)
          [Flywheel SP/SM/RC] - kolo zamachowe - (lzejsze kolo zamachowe - szybsze wchodzenie na obroty)
          [LSD] - blokada ukladu roznicowego [1] przy przyspieszaniu; [1.5] przy przyspieszaniu i czesciowo przy hamowaniu; [2] przy przyspieszaniu i hamowaniu; [FL] w pelni regulowana. - (stabilizacja samochodu przy przyspieszaniu/hamowaniu)
          [AYC LSD] - kontrola rozdzialu sily napedowej pomiedzy lewe i prawe kolo napedowe - (pomaga skrecac )
          [Carbon driveshaft] - lekki wal napedowy z wlokien weglowych - (szybsze wchodzenie na obroty)

          Turbo
          [Turbine kit] - 4 rozne turbosprezarki - (dodatkowa moc) Modyfikacja zamienna z NA Tuning/Supercharger
          [Intercooler SP/RC] - chlodnica powietrza sprezonego - (dodatkowa moc)
          [Supercharger] - sprezarka mechaniczna (kompresor) - (dodatkowa moc) Modyfikacja zamienna z NA Tuning/Turbine kit

          Suspension
          [SP - Sport suspension kit] - sportowe zawieszenie - (mozna ustawic: twardosc amortyzatorow, wychylenie kol, wysokosc zawieszenia co 2 cm)
          [SR - Semi-racing suspension kit] - pol-wyscigowe zawieszenie - (twardsze sprezyny, mozna ustawic:twardosc amortyzatorow, wychylenie i zbieznosc kol, wysokosc zawieszenia co 1 mm)
          [RC - Fully customisable..] - w pelni regulowane zawieszenie wyscigowe - (mozna ustawic: twardosc sprezyn, amortyzatorow - oddzielnie dla sciskania i rozciagania, wychylenie i zbieznosc kol, stabilizator, wysokosc)

          Tyres
          [Standard N1/N2/N3] - zwykle opony. Slaba przyczepnosc, dobre tlumienie nierownosci nawiezchni. N3 symuluje standartowe opony drogowe
          [Sport S1/S2/S3] - sportowe opony. Kolejnosc odpowiada coraz lepszej przyczepnosci i mniejszej wytrzymalosci.
          [Racing R1/R2/R3/R4/R5] - wyscigowe opony. Kolejnosc odpowiada coraz lepszej przyczepnosci i mniejszej wytrzymalosci. [R5/Qualifying] nadaja sie tylko na jedno okrazenie kwalifikacyjne.
          [Dirt] - opony na szutry
          [Snow] - opony na snieg

          Other
          [VCD Controller] - w samochodach 4x4 mechanizm pozwalajacy dowolnie rozdzielic sile napedowa pomiedzy przednia i tylna os. Mozliwy zakres ustawien: od 100% przod/0% tyl do 0% przod/100% tyl - (zmiana zachowania samochodu)
          [Weight reduction 1/2/3] - obnizenie masy samochodu - (mniejsza bezwladnosc)
          [Increase Rigidity] - poprawienie sztywnosci samochodu. Zamontowanie klatki bezpieczenstwa spowalnia "zuzywanie" sie samochodu i poprawia wlasciwosci jezdne.
          [Body Rigidity Refresher Plan] - przywraca nominalna sztywnosc nadwozia w samochodach z duzym przebiegiem - (poprawia wlasciwosci jezdne)

          W Parts Change/Settings mozemy dokonac wymiany czesci i ustawic jej parametry:
          Uwaga : ustawienie wszystkiego na max nie jest jednoznaczne z wybraniem najlepszej opcji

          Suspension
          front - przod; rear - tyl
          [Spring rate (kgt/mm)] - twardosc sprezyn - mala wartosc =miekkie, duza wartosc =twarde; Twarde zawieszenie daje lepsza przyczepnosc i pewniejsze prowadzenie sie samochodu, ale nie mozna przesadzic.
          [Ride height (mm)] - wysokosc zawieszenia - mala wartosc =nisko, duza wartosc =wysoko; Obnizony samochod to nizej umieszczony srodek masy. Trzeba wziac pod uwage nierownosci toru i tarki bo obnizajac samochod mozna wiecej stracic niz zyskac.
          [Damper] - sila amortyzatora - mala wartosc =miekki, duza wartosc =twardy; Twarde zawieszenie daje lepsza przyczepnosc i pewniejsze prowadzenie samochodu.
          [Damper (Bounce side)] - sila amortyzatora (sciskanie) - mala wartosc =miekki, duza wartosc =twardy;
          [Damper (Rebounce side)] - sila amortyzatora (rozciaganie) - mala wartosc =miekki, duza wartosc =twardy;
          [Camber angle] - wychylenie kol w pionie (obrazek). 0 =brak wychylenia, 12 =-12 stopni ! W GT4 mozna ustawic tylko ujemny kat. Poprawa przyczepnosci w zakrecie - autorzy zalecaja 3-4 stopni. Ustawiajac rozne wartosci dla obu osi mozna wplynac na stabilnosc samochodu w zakrecie. Duzy kat oslabia stabilnosc podczas hamowania
          [Toe angle] - zbieznosc kol (obrazek). Zmiana stabilnosci w zakrecie
          [Stabiliser] - stabilizator - zapobiega przechylaniu sie nadwozia

          Transmision (tylko FC)
          [1st - 7th gear] - przelozenia poszczegolnych biegow - im wieksza wartosc wybierzemy tym wieksze bedzie przelozenie tego biegu, a tym samym na kola przekazana zostanie wieksza moc - kosztem predkosci.
          [Final] - przekladnia glowna - im wieksza wartosc wybierzemy tym wieksze bedzie przelozenie wszystkich biegow jednoczesnie, a tym samym na kola przekazana zostanie wieksza moc, kosztem predkosci.
          [Auto settings] - 25 zestawow przelozen calej skrzyni biegow. Mala wartosc =krotkie biegi - duze przyspieszenia/mala predkosc; Duza wartosc =dlugie biegi - male przyspieszenia/duza predkosc.
          Po lewej stronie znajduje sie nieopisany (a szkoda) diagram pokazujacy zakres pracy kazdego z biegow. W poziomie (od lewej do prawej) jest predkosc samochodu, w pionie predkosc obrotowa silnika. Ukosne kreski symbolizuja zaleznos predkosi samochodu od predkosci obrotowej silnika na kazdym z biegow. Czyli im kreski ciasniejsze tym czesciej, podczas przyspieszania beda biegi zmieniane (duze przyspieszenie ale mala predkosc max) - krotka skrzynia; Analogicznie - im kreski luzniejsze i bardziej pochylone w prawo, tym skrzynia dluzsza. Przyspieszenia mniejsze ale predkosc maksymalna wieksza. Samo jednak ustawienie skrzyni nie spowoduje ze samochod pojedzie 450km/h. Potrzebna jest do tego odpowiednia moc silnika.
          Pozdrawiam

          Komentarz


          • #6
            Re: Extreme Missions

            Lukas, od wczoraj grasz w Gran Turismo? Przeciez w Forumle niewiele mozna zmienic, a ten tekst ktory zapodales czytalem juz nie raz na forum. Poza tym co z tego ze ktosto objasnil, jak nie wiem (i chyba malo kto wie), co daje zmiana kata pochylenia jakijes czesci w aucie.
            Tak czy owak doszedlem juz do rozwiazania problemu,, mianowicie trzeba przestawic AVS (chodzi o poslizg przy hamowaniu) na maxa, czyli na 10 (domyslnie jest chyba 6), wtedy oponki wystarczaja spokojnie na tak dlugo jak przecownikom, albo i jednookrazenie dluzej. A to juz wystarcza, zeby bez wiekszych problemow przejsc te misje.
            "If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti

            Komentarz


            • #7
              Re: Extreme Missions

              Zamieszczone przez MichuV12
              Lukas, od wczoraj grasz w Gran Turismo?
              Nie gram od wczoraj, ale przyznam Ci szczerze, że Formuły jeszcze nigdy nie miałem, a chciałem Ci pomóc i wybacz jeśli wyglądało to inaczej :wink:
              Zamieszczone przez MichuV12
              Poza tym co z tego ze ktosto objasnil
              A no, to z tego, że dzięki Kauris'owi da się uniknąć wielu pytań typu, "Czy może mi ktoś powiedzieć co oznacza....?"
              Zamieszczone przez MichuV12
              jak nie wiem (i chyba malo kto wie), co daje zmiana kata pochylenia jakijes czesci w aucie
              No wiesz, to już nie jest problem nikogo poza Tobą a poza tym są na forum osoby, które znają się na tym i jest im w stanie to pomóc, ale zauważ też, że Kauris sporo nam objaśnił, i za to należy mu się uznanie :wink:

              Pozdrawiam

              Komentarz


              • #8
                Re: Extreme Missions

                Chyba znalazłem złoty środek na wasze problemy z F1GT. Mianowicie znowu uwierzyłem w moje Pescarolo C60 Judd. Już w pierwszym wyścigu na Tokio R246 moje Pescarolo na każdym okr. odchodziło od stawki średnio 1.8 sek.
                Żeby nie było postów pt. "daj ustawienia..." daje je już teraz.

                Kupujemy Pescarolo Playstation C60 Judd (moje jest używane tzn. ma przejechane ponad 11000 km i odświeżone nadwozie czyli Rigidity refresh plan) i kupujemy do niego co się da.

                Opony: przód-RM, tył-RH
                Nos: 40
                Brake controller: 24/20
                Suspension:
                SR: 13.5/13.0
                RH: 52/52
                SB: 1/1
                SRe: 1/1
                Camber: 2.2/2.0
                Toe: 0/0
                Stabilizers: 6/6

                Skrzynia biegów:
                Final: 2780 potem Auto: 24

                Driving aids: od góry 5/10/6
                Downforce: 63/83
                LSD: od góry 35/55/55

                Opony zmieniamy co ok. 8 okr. oni co ok.10/11 ale jak wyrobimy sobie przewagę na początku (średnio 1.8 sek. na okr.) to potem nie musimy się martwić że nas wyprzedzili bo oni też muszą zjechać. Na Tokio po wyścigu miałem ponad minutę przewagi nad drugim. Radze jechać systematycznie i nie szarżować bo każdy bączek kosztuje 3-4 sek. straty czyli jakieś 2 okr. odrabiania. Auto wybacza wiele błędów ale bez przesady np. na pierwszym zakręcie w prawo zamiast hamować można wykorzystać skośne opony po lewej i one nas ustawią na kierunek ale bączek też jest możliwy więc trzeba uważać.
                To tyle moich spostrzeżeń, biorę się za następny wyścig w tym championship'ie.
                Gram w GT już 15 lat

                Komentarz


                • #9
                  Re: Extreme Missions

                  Dzieki za wskazowke Schumi. Jednak ja juz jestem na 13 wyscigu i jezdze Formula. Jak juz pisalem wzcesniej, zmienilem tylko system antyposlizgowy, na 9. I powiem tak: kto dobrze jezdzi, przejdzie to bez wiekszych problemow. Pierwszy wyscig to zabawa, przeciwnicy jada na kolach o jedno okrazenie mniej niz ja, na jednym okrazeniu tez jestem w stanie odpalic ich o 2 sekundy (nie jak juz opny sa pomaranczowe). Potem zjezdzam do boksu i wlaczam B-SPec. Na kazdym wyscigu trzeba wyczuc jaka ustawic taktyke, bo nie wszedzie dajac na "5" pojedzie nam dobrze, tylko bedzie wypadac z toru, takze mimo, ze mialem B-Spec to bylem przy tym. Jednak B-Spec zmienia opony tak samo jakprzeciwnicy, czyli o jeden za wczesnie, dlatego m.in nie mam wszedzie pierwszy<ch miejsc, jednak jak mowie, gdyby jechac samemu, to wszystkie wyscigi sa "moje", poza... Nürnburgring - tutaj polegam calkowicie. Nie mam jeszzce tej trasy opanowanej idealnie i nie mam szans na pierwsze miejsce. Teraz jestem po El Paso (tez fajna trasa) i mam niecale 100pkt, drugi ma kolo 50pkt, wiec juz wygralem. A jak bede chcial poprawic wszytskie wyscigi na pierwsze miejsca, to wyprobuj Twoj sposob.
                  Pozdro.
                  "If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: Extreme Missions

                    El Paso? Kaj to je chłopie?

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: Extreme Missions

                      Wracając do mojego wcześniejszego postu o Pescarolo to chcę jeszcze dodać żebyście nie zmieniali opon na twardsze np. przód-RH tył-RSH, ponieważ auto gorzej się prowadzi i tylko stracimy czas. Jestem po New York i tam z ciekawości założyłem twardsze opony. Niestety pogorszyło to moje osiągi i zaczęli mnie doganiać. Zrobiłem pit stop i wyprzedzili mnie o ponad 32 sek. Zmieniłem opony z powrotem na te lepsze RM/RH i zacząłem odrabiać. Po wyścigu miałem ponad 40 sek. przewagi nad drugim i jedego zdublowanego.

                      P.S. Wszystkie wyścigi jadę na A-spec.
                      Gram w GT już 15 lat

                      Komentarz


                      • #12
                        Re: Extreme Missions

                        Niestety, dotarłem tylko do Cote d'azur i auto zaczęło znosić gdyż Rigity refresher się zestarzał. Moje Pescarolo ma za duży przebieg (po dwóch La Sarthe 24) i chyba będę musiał uzbierać na nowego i zacząć od nowa Formula GT.
                        Gram w GT już 15 lat

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: Extreme Missions

                          I to mnie wpienia...że nie można robic czegokolwiek podczas mistrzostw...

                          Komentarz

                          PracujÄ™...
                          X