Kilka lat temu gdy wyszła gra Gran Turismo 3 A-Spec to się wszyscy zastanawialiśmy co to jest ten A-Spec. Dowiadujemy się przy wyjściu kolejnej wersji tej wspaniałej gry że powstał w niej tryb B-Spec w którym gracz zarządza kierowcą. Musisz za niego decydować jak ma prowadzić auto podczas wyścigu i robić wszystko by wygrał.
Każdy wyścig w Gran Turismo 4 może zostać ukończony w trybie B-Spec. Masz możliwość dokonania tego wyboru przed każdym wyścigiem. Zanim przystąpimy do jakiegokolwiek wyścigu musimy zmienić ustawienia auta aby był przystosowany do danego toru co by mu zapewniło zwycięstwo. Podczas wyścigu, mamy możliwość obserwowania swojego auta z replay’a, panel B-Spec który umożliwia nam kontrolę nad kierowcą, oraz stan auta.
Monitor B-Spec pokazuje nam czas okrążeń, czasy poszczególnych sektorów, różnicę okrążeń, statystykę przeciwników. Możemy również się dowiedzieć ile razy zatrzymaliśmy i jak długo byliśmy boksie.
Menadżer zarządza trzema rzeczami. Pierwszym z nich jest „pace command”, czyli pięcio stopniowa skala która jest odpowiedzialna jak agresywnie powinien nasz kierowca jechać. Na samym dole skali czyli 1, kierowca utrzymuję stabilną jazdę, i prędkość by zapewnić jak najdłuższą żywotność opon ale wtedy nie będzie wstanie wyprzedzić przeciwnika. Natomiast jak chcemy skorzystać z górnej części skali to będziemy w stanie pokonać okrążenie z lepszym czasem, ale musimy uważać bo wysokim tempem jazdy szybciej opony nam się zużywają, oraz nasz możemy wypaść z zakrętu.
Drugą rzeczą jaką zarządzamy jest komendą „overtake”, czyli chwilowe przyspieszanie do przeciwnika co nam umożliwi wyprzedzenie go. Jest to przydatna komenda kiedy nie jesteśmy wstanie wyprzedzić przeciwnika.
Ostatnią rzeczą jaką nad którą możemy sprawować kontrolę jest komenda „pit”, czyli zjazd do boksu. Korzystamy z tej komendy kiedy chcemy aby nasz kierowca zjechał do boksu by zatankować, zmienić opony, albo zmienić tryb wyścigu na tryb A-Spec (czyli my stajemy się kierowcą swojego auta). Jak zjedziemy do boksu to mamy możliwość zmienić tylnie, przednie bądź wszystkie opony na nowe. Mamy również możliwość wybrania ilości paliwa zatankowania które ma wpływ na masę auta. Jeśli będziemy mieli dużo niego to gorsze prędkości będziemy osiągać, i wolniejsze czasy wykręcać na torze. Warto mieć to na uwadze podczas wyrównanych wyścigów.
Każdy wyścig w Gran Turismo 4 może zostać ukończony w trybie B-Spec. Masz możliwość dokonania tego wyboru przed każdym wyścigiem. Zanim przystąpimy do jakiegokolwiek wyścigu musimy zmienić ustawienia auta aby był przystosowany do danego toru co by mu zapewniło zwycięstwo. Podczas wyścigu, mamy możliwość obserwowania swojego auta z replay’a, panel B-Spec który umożliwia nam kontrolę nad kierowcą, oraz stan auta.
Monitor B-Spec pokazuje nam czas okrążeń, czasy poszczególnych sektorów, różnicę okrążeń, statystykę przeciwników. Możemy również się dowiedzieć ile razy zatrzymaliśmy i jak długo byliśmy boksie.
Menadżer zarządza trzema rzeczami. Pierwszym z nich jest „pace command”, czyli pięcio stopniowa skala która jest odpowiedzialna jak agresywnie powinien nasz kierowca jechać. Na samym dole skali czyli 1, kierowca utrzymuję stabilną jazdę, i prędkość by zapewnić jak najdłuższą żywotność opon ale wtedy nie będzie wstanie wyprzedzić przeciwnika. Natomiast jak chcemy skorzystać z górnej części skali to będziemy w stanie pokonać okrążenie z lepszym czasem, ale musimy uważać bo wysokim tempem jazdy szybciej opony nam się zużywają, oraz nasz możemy wypaść z zakrętu.
Drugą rzeczą jaką zarządzamy jest komendą „overtake”, czyli chwilowe przyspieszanie do przeciwnika co nam umożliwi wyprzedzenie go. Jest to przydatna komenda kiedy nie jesteśmy wstanie wyprzedzić przeciwnika.
Ostatnią rzeczą jaką nad którą możemy sprawować kontrolę jest komenda „pit”, czyli zjazd do boksu. Korzystamy z tej komendy kiedy chcemy aby nasz kierowca zjechał do boksu by zatankować, zmienić opony, albo zmienić tryb wyścigu na tryb A-Spec (czyli my stajemy się kierowcą swojego auta). Jak zjedziemy do boksu to mamy możliwość zmienić tylnie, przednie bądź wszystkie opony na nowe. Mamy również możliwość wybrania ilości paliwa zatankowania które ma wpływ na masę auta. Jeśli będziemy mieli dużo niego to gorsze prędkości będziemy osiągać, i wolniejsze czasy wykręcać na torze. Warto mieć to na uwadze podczas wyrównanych wyścigów.