Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Rozwiązanie problemu realności Nurburgring i Ruf'a

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Rozwiązanie problemu realności Nurburgring i Ruf'a

    Na jednym z Topiców Pichtowy zamieścił posta, że Realność Nurburgring, przedstawiona przez twórców gry GT4 jest nieodpowiednia. Argumentami były lepsze czasy samochodów w grze, oraz "łatwiejsze" prowadzenie aut. Tutaj odnośnikiem był filmik z niemieckim kierowcą, który nagrał dwa swoje okrążenia na torze. Temat mnie zainspirował i wygrałem Ruf'a "Yellow Bird'a" z '87 roku, zmieniłem opony na Economy, dokupiłem Chip'a i klatkę bezpieczeństwa, oraz zmieniłem sprzęgło i koło zamachowe. W zawieszeniu nic nie grzebałem. Oczywiście wyłączyłem wszelkie wspomagacze. Pierwsze wrażenia były takie, że czułem ogromny podziw dla Pichtowego, który twierdził, że nie męczył się z Rufem i bez
    problemu pobił czas realnego kierowcy, ale po kilkukrotnym obejrzeniu filmu, czesto zatrzymując go i cofając zaczęły zastanawiać mnie pewne elementy, które mi nie pasowały. Po pierwsze zauważyłem, że realny kierowca wchodzi w zakręty na innych biegach niż ja to robiłem Ruf'em CTR w GT4. Druga rzecz, to dźwięki silnika, który na filmie brzmiał, jakby był na niższych obrotach. W pierwszym momencie pomyślałem, że ze skrzynią jest tak iż po prostu realny kierowca "wie lepiej" ode mnie i w realu te zakręty pokonuje się właśnie na takich, a nie innych, a co do dźwięku silnika, to stwierdziłem, że jednak nie jedzie on z pedałem w podłodze, ale trochę odpuszcza. Kiedy jechałem "spokojnie" CTR'em rzeczywiście dało się przejechać tor bez ogromnej walki na kierownicy, ale nie było takich poślizgów jak na filmie. Ciągle mi to nie pasowało, przez co skłaniałem się ku wnioskowi Pichtowego, że jednak gra nie odwzorowuje dobrze rzeczywistości. A jednak. Dzisiaj tj. 4.05.2007 nie wiedzieć czemu usiadłem do gry po dłuższej przerwie i stwierdziłem, że znów przejadę się CTR'em. Znów miałem problem, bo jak jechałem "na maksa", to nie mogłem opanować wozu na Economach. Coś mnie ruszyło i wszedłem do Ruf'a, aby obejrzeć inne wozy. Wtedy spojrzałem na BTR'a z '86. Nie będę się rozpisywał, że posiada inne cechy stylistyczne, które według mnie podwyższają jego walory estetyczne, bo to nie miejsce, w każdym razie wybrałem kolor i kupiłem to auto. Od razu skoczyłem do "sklepu" i wybrałem jeszcze chip'a, sportowe koło zamachowe i sprzęgło oraz klatkę bezpieczeństwa, no i oczywiście opony Economy. Wybrałem się na tor i olśniło mnie. WALTHER ROHL Z FILMIKU NIE JECHAŁ W OGÓLE RUF'EM CTR "YELLOW BIRD" '87, ale jak już to Ruf'em BTR z '86. Zwróciłem uwagę co do dźwięku silnika, brzmiał tak samo, czyli nieco "niżej" w stosunku do CTR'a, mimo wciśniętego gazu na maksa, ale naważniejsze jest prowadzenie. CTR ma grubo ponad 400 KM, co sprawia, że na Economach, trzeba odciskać gaz i nie jechać na maksa, żeby sobie poradzić (oczywiście piszę o swoich umiejętnościach, które nie stoją na najwyższym poziomie), jednak dziwił mnie spokój, z jakim realny kierowca "drift'ował" sobie na torze, CTR'em nie mogłem zrobć tego z takim spokojem, za to BTR'em już tak. Wchodziłem w zakręty dokładnie na tym samym biegu co w realu, do tego przy pedale gazu w podłodze mogłem driftować i kontrować kierownicą bez obaw, że nagle stracę panowanie nad autem.
    I tutaj chciałem zwrócić uwagę na jeszcze jeden ważny aspekt. Kto powiedział, że Walther Rohl z filmiku jechał maksymalnie wykorzystując możliwości auta? Może filmik nie miał pokazywać bicia rekordu toru, tylko radość z jazdy, jaką daje Ruf BTR z '86? Nikt nie zwrócił na to uwagi, za to wszyscy krytykują czasy w GT. Jak przejechałem tor BTR'em na Economach driftując dokładnie tak samo jak Walther Rohl, dokładnie w tych samych miejscach, dokładnie na tym samym biegu okazało się, że przyjechałm z czasem 8min31s (wliczając jakieś 6s. straty z powodu jednego "bączka"). Wtedy wszystko zrozumiałem. GT4 jest na prawde "realnym" symulatorem jazdy samochodem, wystarczy spełnić jak najwięcej założeń z rzeczywistości. Tą długą wypowiedzią kończę dyskusję, lub rozpoczynam nową (okaże się) i od razu wytłumaczę się, dlaczego założyłem nowy Topic. A to dlatego, że tematu o Nurburgring już nikt chyba nie czyta, za to ja chciałem podzielić się moim odkryciem. Mam nadzieję, że wyjaśni to kilka spraw. Dziękuję jeśli ktokolwiek doczytał do końca i życzę dalszego grania w GT4, oraz odkrywania coraz to nowych możliwości oraz kruczków tej (wspaniałej ) gry.

  • #2
    Kawał dobrej roboty kolego... Doczytałem do końca, bo było warto. Teraz już wiem, że warto mieć kierownicę do gry w GT4.
    http://www.rajdowefoty.ovp.pl - poszukuję moderatora! Pilne!

    Komentarz


    • #3
      ja też zawsze myślałem ze Walter Rohl jechał yellow bird-em zreszto filmiki na youtube czy google video tak podpisywano, im byłem pod wrażeniem, kiedy to sam zasiadłem w gt4 za yellow birdem-em w co powątpiewałem (albo koleś ma skilla albo gra przekłamuje, czy tez moze ma inne ustawienia). W programie Top-Gear porównano GT4 z rzeczywistością a mianowicie trase Laguna Seca i testowanego na niej NSx-a jednakze rezultat koncowy to sporo lepszy czas dla gry, ze zdjecia w magazynie widzialem ze Jerremy (nie wiem jak to sie pisze) trzymał pada, wiec troche lipne tech ich porównanie, zreszto mozna powatpiewać co do ustwień tych z gry które mogły być niedopasowane. W kazdym razie Dobra Robota !

      Komentarz


      • #4
        Co do Jeremy'ego i NSX'a.... w grze jechał w trybie arcade, a co za tym idzie jest łatwiej i wóz ma lepsze hamulce.

        Co do gry to prawda jest realistyczna, pisałem o tym w topicu o nurburgringu.

        Komentarz


        • #5
          Poprawka. Obejrzałem drugie okrążenie i jednak to jest Ruf CTR taki jak z GT4 wersja z '87. Na pierwszym filmiku tego nie widać, bo kamera jest tylko z wnętrza wozu, za to na drugim jest dużo ujęć z helikoptera i jednak jest to Ruf CTR. Biję się w piersi i przepraszam za błąd, ale w takim razie znów mi coś nie pasuje, bo rzeczywiście skrzynia biegów i dźwięk realnego jest jakby z BTR'a z GT, więc trochę zgłupiałem nie wiem, może należy bardziej poszperać w historii modeli Rufa i tam znaleźć odpowiedź? Albo zapytać się producentów gry :] ? Głupio mi trochę po tym obszernym tekście, ale cóż, bywa i tak.

          Komentarz


          • #6
            mały of top
            42-43 sek nawet na Tskubie jest reklama Gran Turism, na Circuit de la sarthe słyszałem ze równiez http://www.youtube.com/watch?v=ofEzLseb ... ed&search=

            Komentarz


            • #7
              Re: Rozwiązanie problemu realności Nurburgring i Ruf'a

              Koledzy jestem nowy tutaj. Ale poruszę temat jazdy na grze i w realu, w grze nie odczuwa się przeciążeń, strachu i innych czynników składających się na jazdę typu wyda nie wyda. Szacun za rozkminienie tego BTR'a.

              Komentarz


              • #8
                Re: Rozwiązanie problemu realności Nurburgring i Ruf'a

                Zamieszczone przez Roni-m3
                Koledzy jestem nowy tutaj. Ale poruszę temat jazdy na grze i w realu, w grze nie odczuwa się przeciążeń, strachu i innych czynników składających się na jazdę typu wyda nie wyda. Szacun za rozkminienie tego BTR'a.
                Zgadzam sie

                Komentarz

                Pracuję...
                X