Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Auto-Test] Renault Clio Sport V6 Phase 2 '03

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Auto-Test] Renault Clio Sport V6 Phase 2 '03

    Renault Clio Sport V6 Phase 2 ‘03


    Dane techniczne:

    Typ: hatchback
    Silnik: V6 DOHC
    Pojemność: 2946 cc
    Moc: 251 HP (255 KM)/7150rpm
    Moment obrotowy: 299.87Nm/4650rpm
    Wymiary: 3841x1830x1356
    Waga: 1400kg
    Napęd: MR

    V-max: 253 km/h
    0-100: 5.8 sec.
    0-200: 23.0 sec.

    CENA: 53,720



    Clio V6 Phase 2 to najszybszy seryjnie produkowany samochód, który zaoferowali nam inżynierowie z Renault. Potężne V6 wsadzone do tego małego autka wzbudza szacunek. Jest to 6-cio cylindrowa, widlasta jednostka z dwoma wałkami rozrządu (DOHC) o pojemności 3.0 litra. Rozwija ona moc 255 koni mechanicznych przy 7150 obr./min., czyli dość wysoko. Moment obrotowy jest pokaźny i wynosi 300 Nm/ 4650 obr./min. Silnik jednak, z powodu swoich rozmiarów, nie wszedł z przodu pod maske, więc został zamontowany centralnie, za siedzeniami kierowcy i pasażera. Dało to bardzo dobry rozkład masy, co jest tak ważnym elementem w samochodzie sportowym – bo takim właśnie jest Clio V6. Nie mogło również zabraknąć zwiększenia rozstawu kół dla lepszej przyczepności, co przyczyniło się do stylistycznych zmian – wielkie przetłoczenia nad kołami. Poza tym zostały przestylizowane zderzaki, ogólny wygląd zyskał więcej nadających charakteru detali, oraz wstawiono dość spore skrzela; za drzwiami, dzięki którym V6-stka może łapać powietrze. Ogólnie samochód podoba się, mimo, że jest to Renault. Sprawdzony, sportowy wygląd, bez wynalazków, wraz z bardzo dobrymi właściwościami technicznymi daję świetny produkt.




    No ale dość teorii.
    Renault Clio prowadzi się świetnie. Nie ma problemu z mieleniem kół przy starcie, szybko łapie przyczepność. Silnik konsekwentnie kręci się do najwyższych obrotów, ale niestety nie brzmi on rasowo. A szkoda. Skrzynia biegów jest również bardzo dobra. Przełożenia są krótkie, do dyspozycji mamy 6 biegów (choć ten ostatni przydaję się tylko na bardzo długich prostych). Jedyną wadą może być troszkę zbyt krótka jedynka. Mimo typu MR, Clio nie jest neutralne. Tyłem lubi delikatnie zarzucić. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, rodem z japońskich produkcji, co współgra z twardo zestrojonym zawieszeniem i daje nam poczucie panowania nad pojazdem… lecz nie do końca.
    Clio nie lubi nagłych, ostrych zwrotów. Przy zbyt opóźnionym hamowaniu i zbyt gwałtownym dodaniu gazu na zakręcie przy dużych prędkościach robi się nadsterowny i sprawia prezenty w stylu bączek. Odradzam również jazdę przy większych prędkościach po tarkach. Lepiej trzymać się cały czas na asfalcie.
    Pedałem gazu i hamulca trzeba posługiwać się bardzo rozważnie i z umiarem. Na zakręcie wystarczy delikatnie odpuścić gazu, aby powrócić do optymalnego toru jazdy. Każdy błąd kosztuje. Clio jest bezwzględne. Dlatego nie polecam go początkującym. Ten samochód dyktuje warunki, ale jak pójdziemy z nim na kompromis, to zapewniam, że satysfakcja z jazdy będzie ogromna.





    Plusy:
    - zawieszenie
    - układ jezdny
    - typ MR
    - stylistyka nadwozia
    - przyczepność

    Minusy:
    - wymagający umiejętności od kierowcy (choć to raczej nie powinien być minus)
    - dźwięk silnika


    Testy przeprowadzane były na torach: Test Course, Nurburgring Nordschleife i Infeneon Raceway.
    Oczywiście testowany samochód nie posiadał żadnych elektronicznych wspomagaczy tj. TCS i ASM.





    Autor: PP89

  • #2
    Re: [Auto-Test] Renault Clio Sport V6 Phase 2 '03

    choc nie lubie az tak podrasowanych samochodow stylistycznie i dlatego wczesniej nie odwiedzalem tego postu to po przeczytaniu nabralem tylko apetyt na jazde clio. bardzo fajny test az chce sie czytac jak i popatrzec na foty :wink:
    pozdro
    Flaman

    Komentarz


    • #3
      Re: [Auto-Test] Renault Clio Sport V6 Phase 2 '03

      Dzięki. Przejedź się daj znac czy to co napisałem zgadza się z Twoimi odczuciami

      Komentarz


      • #4
        Re: [Auto-Test] Renault Clio Sport V6 Phase 2 '03

        na życzenie moje odczucia :

        -zarzucanie tylem według mnie wynika z nadsterownosci. podobnie zachowuje sie mx5 po tuningu tyle że clio posiada bez porównania lepsze zawieszenie dzieki czemu łatwiej każdy błąd skorygować.
        - należy hamować dużo wcześniej niż zreguły w innych samochodach ponieważ clio nie lubi hamować razem z praca kierownicy, ale za to po wyhamowaniu do "bezpiecznej predkosci" możemy wdepnąć w gaz do podłogi jeszcze przed zakretem, czego wynikiem będzie znacznie większa prędkość niż przy zwlekaniu z hamowaniem do ostatniej chwili. należy sobie wyobrazić że wczasie hamowania kierownica nie istnieje wtedy autko nie bedzie nadsterowne a w momencie przygazowania zrobi dokładnie to co zechcemy.
        -dużym plusem jest to, że pomimo tej ostrożności przy hamowaniu nawet gdy stracimy przyczepność z droga bardzo łatwo to naprawić dlatego tu sie z toba nie mogę zgodzić, że clio jest bezwzgledne. a nawet podobala mi się ta utrata przyczepności można bowiem w bardzo ciekawy sposób pokonywać zakręty.

        i to by bylo na tyle. z tym wczesniejszym hamowaniem to ciezko mi sie bylo przestawic, ale dzieki temu zyskalem przynajmniej pól sekundy, wiec warto

        pozdrawiam
        Flaman

        Komentarz


        • #5
          Re: [Auto-Test] Renault Clio Sport V6 Phase 2 '03

          Zamieszczone przez Flaman11
          zarzucanie tylem według mnie wynika z nadsterownosci, podobnie zachowuje sie mx5
          Zamieszczone przez Flaman11
          należy hamować dużo wcześniej niż zreguły w innych samochodach ponieważ clio nie lubi hamować razem z praca kierownicy
          Przy zbyt opóźnionym hamowaniu i zbyt gwałtownym dodaniu gazu na zakręcie przy dużych prędkościach robi się nadsterowny :wink:
          Zamieszczone przez Flaman11
          gdy stracimy przyczepność z droga bardzo łatwo to naprawić (...) bardzo ciekawy sposób pokonywać zakręty
          Hmm... Jechałeś może NSX kiedyś?
          Ciekawy, to znaczy w poślizgu? No nie wiem czy z tym roztawem osi da się mówic o jakimkolwiek kontrolowanym poślizgu

          Jeździsz na padzie czy na kierownicy? Bo wydaje mi się że na padzie.

          Ps. Moja wypowiedź nie jest atakiem :wink:

          Komentarz


          • #6
            Re: [Auto-Test] Renault Clio Sport V6 Phase 2 '03

            spoko nieodebralem tego jako atak. tak masz racje jezdze na padzie a to dlatego ze gram zazwyczaj bedac w lozku a z kierownica to bylby tylko klopot. tu chyba troche przesadziles w porownaniu clio do nsx, bo miedzy nimi roznica jest kolosalna i jesli chodzi o zakrety to jak dla mnie na plus dla clio. w tym Akurat francuzie poslisk wyglada troche inaczej mianowicie jakbys mu zalozyl za twarde opony, ale nasza roznica wynika napewno z tego ze nasz styl jazdy jest zupelnie inny stad te roznice. fajnie by bylo sie przejechac razem jako rywale czy masz moze podpieta ps2 pod siec i masz toca 3 to by mozna sie bylo ustawic na jakis maly turniej
            pozdro
            ps. to tez nie byl atak :wink:

            aha i to co napisalem o clio na poczatku to nie bylo porownanie do twojego test a tylko i wylacznie moje odczucia z jazdy tym autem. dlatego nie traktuj tego tak jakbymocenial twoj test. zasugerowales mi bym sie nim przejechal i dal znac jak bylo, wiec sie przejechalem i napisalem o tym
            Flaman

            Komentarz


            • #7
              Re: [Auto-Test] Renault Clio Sport V6 Phase 2 '03

              Na oponach normal (chyba N3) samochod meczacy. O wiele mniej przyjemny niz na bardziej przyczepnych gumach. Mocy zdecydowanie wiecej niz wypada i trzeba umiec powstrzymac sie od jej wykorzystania. NIe wybacza bledow. Opinia subiektywna i dosc odleglych czasow dotyczy.
              maruda
              A-spec 17,839 km

              Komentarz


              • #8
                Re: [Auto-Test] Renault Clio Sport V6 Phase 2 '03

                Zamieszczone przez Flaman11
                jak dla mnie na plus dla clio
                To mnie zaskoczyłeś
                Zamieszczone przez Flaman11
                fajnie by bylo sie przejechac razem jako rywale
                To byłby najlepszy test, ale niestety nie podepne ps2 pod neta (mam starą bez network adapter i nie mam Toca)

                Odpowiedziałem może troche tak jakbym się zirytowałem, ale tak nie było . Zaskoczyła mnie tylko Twoja opinia o tym samochodzie, ale przecież podyskutowac wolno :wink:
                Wg mnie na Kierownicy jest trudniej i lepiej 'czuć' samochód, polecam Ci.

                Kauris, Ty zawsze wypowiesz siÄ™ tak jak trzeba, i tam gdzie trzeba, rozwiÄ…zujÄ…c problemy

                Komentarz


                • #9
                  Re: [Auto-Test] Renault Clio Sport V6 Phase 2 '03

                  Nie polecam hamowania tym samochodzikiem w zakręcie...ale można to opanować, również na padzie. :wink:

                  Pozdrawiam

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: [Auto-Test] Renault Clio Sport V6 Phase 2 '03

                    Kauris, Ty zawsze wypowiesz siÄ™ tak jak trzeba, i tam gdzie trzeba, rozwiÄ…zujÄ…c problemy [/quote]

                    nie nazwalbym tej dyskusji problemem raczej to byla wypowiedz dwoch fanow gt4 na temat jednego samochodu z tej gry. na kierownice mnie raczej nie namowisz bo gran turismo traktuje jako zastepstwo. kiedy nie moge smigac na moto bo, np. przydka pogoda to wtedy sobie smigam w gt, wiec az tak powaznie do tego nie podchodze.
                    pozdro

                    Ps. fajnie ze watek auto-test stal sie aktywny. gdy sie zarejestrowalem na tym forum to tu byly tylko stare posty :wink:
                    Flaman

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: [Auto-Test] Renault Clio Sport V6 Phase 2 '03

                      I chwała Ci za to.

                      Komentarz

                      PracujÄ™...
                      X