Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00


    Tommy Kaira ZII '00 (Concept Car)

    Uwaga:
    Auto testowane w warunkach:
    Opony:RS
    Systemy:OFF
    Zmiana ustawień:Brak
    NOS:Nie
    Bez wymiany oleju.


    Dane techniczne:

    Silnik:
    Typ- -OHC
    Pojemność -2568cc
    Moc maksymalna/najwyższe obroty -578BHP/9000rpm
    Moment obrotowy-566NM/~6000-7500rpm


    Nadwozie:
    Kolory -Red,Silver Metalic,Blue Metalic,Green Metalic
    Wymiary -4300x1860x1190
    Waga -1000kg

    Podwozie:
    Napęd -4WD
    Umiejscowienie silnika -Centralnie

    CENA:500.000Cr

    PO MAX TUNINGU:
    Silnik:
    Pojemność -Bez zmian.
    Moc maksymalna/najwyższe obroty -913BHP/9000rpm
    Moment obrotowy-793NM/~6000-7500rpm

    Nadwozie:
    Waga-Bez zmian.


    Osiągi:

    Przyspieszenie:
    Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
    0-100km/h: /___3.2sec. /____2.9sec.
    0-200km/h: /___8.3sec. /____6.6sec.
    0-300km/h: /__22.9sec./____13.1sec.
    MAX speed: /___347km/h (standardowe ustawienie skrzyni)

    Hamowanie:(Testowane na seryjnym aucie)
    100-0km/h:/1.4sec.
    200-0km/h:/2.8sec.
    300-0km/h:/3.6sec.

    Czas: / przed tuningiem / po tuningu
    400m: /--:10:262 / --:09:509
    1000m: /--:18:662 / --:16:785


    Wrażenia z jazdy:

    Seryjne auto- Posiada silnik zaadoptowany ze Skyline'a.Ta dwu i półlitrowa turbodoładowana jednostka generuje moc 578 koni mechanicznych (w grze) co w zupełności wystarcza do nadania należytej dynamiki 1000kg'wemu nadwoziu.Na pierwszy rzut oka widać genialne przyspieszenie auta, pierwszą setkę osiągamy w około 3.2sekundy. Dostępna moc w połączeniu z napędem 4WD daje nam niezły start i doby grip.
    Do dyspozycji mamy już Racingowe hamulce które nie robią sobie problemu z efektywnym wytraceniem prędkości.Dzięki temu można sobie pozwolić na opóźnione dohamowanie.
    Już w serii auto "wisi" na Semi Racingowym zawieszeniu.Daje to sporą przewagę nad podobnymi autami tej klasy. Cornering na długich łókach lub ostrych nawrotach nie stanowi trudności,dodając do tego aerodynamikę której dość duży przedział otrzymujemy nawet bez instalowania spoilera.
    Bolid ma zadziorny charakter i lubi wysokie obroty.By poczuć jego samurajską naturę należy wyłączyć systemy inaczej korzystamy tylko z części jego potencjału.
    Wygląd niewątpliwie japoński, piękny smukły opływowy i kosmiczny. Jak na Concept przystało.
    Jednak auto ma swoje wady. Przy ruszaniu z wysokich obrotów,nasze koła drą asfalt a obroty sięgają 9000rpm co skutkuje paleniem gumy w miejscu i wątpliwie efektywnym startem.
    Na tą przypadłość znalazłem dwa lekarstwa:
    1-Nieznaczne załączenie kontroli trakcji.
    Lub
    2- Wspięcie się na wysokość 3500-4000rpm i start.
    Ruszamy wtedy gwałtownie,szybko nabierając prędkości bez kopcenia laczka.
    Dość twarde zawieszenie i niskie umiejscowienie nadwozia jest dobrym rozwiązaniem na równe tory. Jeśli jednak chodzi o wyboiste sektory (np.na Nurburgringu) to nie jest już tak różowo.Tommy wyraźnie nie lubi nierówności terenu, potrafi podskakiwać i podbijać koła co może się skończyć utratą przyczepności lub w skrajnych przypadkach całkowitym opuszczeniem toru.
    W dodatku jedną z największych wad owej japońskiej produkcji jest podsterowność...na tym punkcie auto jest niezwykle grymaśne. Jeden błąd i już ryjemy nosem gdzie popadnie.
    Powiedzmy sobie wprost jazda tym autem na oponach Sportowych i gorszych wymaga dużych umiejętności i ciągłej walki z ww. zachowaniem.
    Jeśli jednak założymy opony Racing bolid zmienia się diametralnie,podsterownosć z wszechobecnego zjawiska zamienia się w sporadyczne wypadki.

    Plusy:
    -przyspieszenie
    -hamulce
    -zawieszenie
    -Aerodynamika

    Minusy:
    -Palenie gumy
    -Podsterowność
    -Czułość na nierówności terenu

    Reasumując seryjne auto mimo minusów w pełni godne jest miana Japońskiego super-samochodu. Auto z powodzeniem konkuruje z między innymi NSX Prototype, SLR MCLaren, WV Nardo Concept,Audi Le Mans czy innymi. Potrafi też skopać tyłki silniejszym przeciwnikom,ulegają mu niektóre Race cary jak również dobrze radzi sobie z dużą ilością na maxa wyżyłowanych wojowników.

    Auto po Tuningu:
    Po Tuningu silnik dostaje dodatkową moc za sprawą sprężarki 4stopnia i staję się 900konną bestią.Wszystkie cechy auta zostają wyostrzone.
    Począwszy od przyspieszenia,którego na 1 i 2 tak bardzo nie widać za sprawą omawianego już boksowania kół.Jednak kiedy już wbijemy 3 bolid zamienia się rakietę na kółkach, wskazówka prędkościomierza tak szybko pnie się po zegarze że przyprawia o zawroty głowy.A przypieczętowane jest to już seryjnie zamontowanym racingowym sprzęgłem które w należycie szybki sposób pozwala zmieniać biegi.
    W tym przypadku hamulce które o ile spisują się dobrze w seryjce tutaj zaczynają zawodzić. Niestety przy dużych prędkościach trzeba nieco wcześniej zaplanować hamowanie. Gdyż albo nie zdążymy wytracić energii albo przy ostrym stopie wóz stanie się bardzo niestabilny. Zjawisko jest dość dokuczliwe gdyż ze zwykłego manewru hamowania robi nam pytanie:
    "Wyhamuje czy wylecę bokiem". Możemy ustawić siłę hamowania,co zwiększa efektywność lecz zwiększa też ryzyko wpadnięcia nie kontrolowany poślizg.
    Tutaj seryjna skrzynia biegów staje się już zdecydowanie za krótka,gdyż osiągnięcie Vmax to bułka z masłem. Auto nawet nie czuje że zamknęło szafę.
    Dlatego zapas mocy jak i momentu obrotowego pozwala na znaczne zwiększenie prędkości maksymalnej co daje możliwość na rywalizację nawet z najszybszymi autami nie tracąc na tym zbyt wiele przyspieszenia.
    Racingowe zawieszenie dodatkowo utwardza i poprawia parametry jezdne bolidu. Niestety co za tym idzie pogłębia wrażliwość na wyboje.
    Możecie wierzyć że podbicie kół przy trzech pakach rzadko kończy się happy endem.Jeśli chodzi o podsterowność to sytuacja nie ulega zmianie nadal trzeba uważać.Naprawiamy te wady poprzez ustawienie odpowiednich parametrów zawieszenia ale to już zabawa dla zaawansowanych Kaira maniaków :wink:

    Filmik:
    Tommy Kaira-5.40 Nurburgring (Max tune)
    Autor filmiku:SPARKLYDAVE

    Plusy:
    -Fenomenalna akceleracja.
    -Szybka zmiana biegów.
    -Spory zapas mocy.
    -Twarde zawieszenie.

    Minusy:
    -Niestabilne hamowanie.
    -Podsterowność.
    -Czułość na wyboje.
    -Już nie wystarczająca aerodynamika. (można przecież założyć spoiler)

    W tak podpakowanym,dobrze ustawionym Tommym z odrobiną umiejętności i szczęścia możemy stawiać czoła największym kozakom.

    Informacja o marce i modelu:
    Tommy Kaira


    Dane.Text.Ilustracje.Redakcja: Dreadlock89

  • #2
    Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

    po pierwsze co chcialem powiedziec ze super foty. po drugie stestowales moj ulubiony samochod z gt3. a reasumujac to raczej ten post wyglada jak opis tego auta niz test i to dosc okrojony. duzo informacji na temat samego samochodu( np, nie wiedzialem ze silnik ma ze skyline'a), ale juz malo o tym jak sie nim jezdzi i o twoich wrazeniach.
    Flaman

    Komentarz


    • #3
      Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

      Zamieszczone przez Flaman11
      ten post wyglada jak opis tego auta niz test i to dosc okrojony.
      Ten test jest lepszy od wszystkich Twoich razem wziętych!

      BRAWO, Dreadlock!

      Pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

        Zamieszczone przez Flaman11
        a reasumujac to raczej ten post wyglada jak opis tego auta niz test i to dosc okrojony
        Z całym szacunkiem, ale Lukas ma racje. To Ty robisz testy bardziej na "odpieprz się".
        Dreadlock - gratulacje, troce nad tym siedziałeś, nie?

        Komentarz


        • #5
          Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

          Świetny test! Obszerny i estetycznie wykonany. Dużo ciekawych i przydatnych zdań na temat wozu.

          P.S: Chyba sam też niedługo zrobię test swojego ulubionego auta
          i tyle..

          Komentarz


          • #6
            Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

            Noo...po takim czymś też czuję się bardzo zachęcony do tego typu działań. Może zrobię jakiś mały blok o Galanciku.

            Pozdrawiam

            Komentarz


            • #7
              Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

              Lukas,Duffy,PP89- Panowie dziękuje za uznanie. To mój pierwszy test. Jako że na pierwszy ogień poszedł mój ulubiony wóz chciałem się przyłożyć. Czasy mierzyłem po kilka razy. Dodałem informację o hamowaniu i ogólnie starałem się opisać jak najdokładniej. Z wszystkimi zaletami i wadami. Wartości momentu obrotowego,mocy,obrotów musiałem sczytać z krzywej silnika.Informację o pojemności silnika zaczerpnąłem z prawdziwego auta. Gdyż te rzeczy zwyczajnie nie były podane.

              PS:PP89-Masz rację posiedziałem trochę. :wink:

              Flaman-Ale ja właśnie napisałem jak się jeździ...start,podsterowność itp. Dodawanie własnej opinii stawiam na dalszym planie,dlatego że odczucia każdy ma inne.
              Starałem się opierać przede wszystkim na faktach a nie na osobistej sympatii.

              Jeśli ktoś ma inne zdanie na temat zachowania lub jazdy tym autem to śmiało może wyrażać swoją opinię.

              PS:Już dawno zbierałem się do tego ale jakoś nie miałem siły i chęci. Aż w końcu :mrgreen:

              Komentarz


              • #8
                Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

                Zamieszczone przez Dreadlock89
                PSP89-Masz rację posiedziałem trochę.
                Wiem, bo to widać i pamiętam jak ja miałem przy Clio, a nie mierzyłem czasów, więc gratuluje chęci

                Ps. U mnie na kompie powolutku powstaje Honda Civic EK9 test

                Komentarz


                • #9
                  Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

                  Dreadlock89

                  musze cie przeprosic bo moj post o tym tescie byl niezbyt mily, bo byl pisany na szybko oraz byl troche riposta za jakis twoj wczesniejszy komentarz do mnie ktory rowniez nie byl mily. przez to nie bylem obiektywny w swojej wypowiedzi. a chlopaki mi uswiadomili ze to jest miejsce wylacznie na komentarze na temat testu a nie na porachunki. pozdro

                  do: LUKAS i PP89

                  ok. pewnie moje testy sa slabe. a samych opisow o danym pojezdzie brak, ale nie robilem testow na odwal sie. siedzialem i to dlugo nad kazdym testowanym autem do znudzenia aby wyciagnac z nich co mozna do ostatniej kropli potu. by czytajacy wiedzial co mozna z danego samochodu wydusic.(dla mnie test to surowa tabela z wynikami i czasami a nie wiedza ksiazkowa) forma testu jest taka jaka zyczyl sobie zalozyciel watku auto-test i byla dla mnie zreszta bez znaczenia zalezalo mi jedynie by sie znalazlo duzo testowanych samochodow w podobnej "ramce". tak by kazdy fan gt4 mogl znalezc cos dla siebie co pomoze mu w dokonaniu wyboru czym mu sie bedzie najlepiej jezdzilo lub jaki warto samochod wyprobowac.

                  kazdy ma swoje lepsze i gorsze dni...
                  Flaman

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

                    Flaman-Jest OK.
                    Jeśli chodzi o testy to niema co się kłócić który lepszy bo każdy się starał napisać jak najlepiej.
                    Oboje robiliśmy testy wg.danego wzoru. Zarówno w moim jak i w Twoim teście znaleźć można Tabelę z surowymi wynikami osiągów auta o których wspominałeś.
                    Testy różnią się tylko sposobem opisu auta Ty postawiłeś bardziej na osobiste odczucia jak Ci się jeździ itp. Ja zaś postarałem się wziąć pod lupę każdy istotny aspekt auta i dokładnie opisać jego zachowanie. Własne odczucia i to jak mi się nim jeździ odłożyłem na bok gdyż opinia byłaby nie obiektywna, po pierwsze lubię te auto a po drugie już się nim nieźle najeździłem. Ktoś kto pierwszy raz usiadłby za sterami tego statku kosmicznego mógłby mieć zupełnie inne odczucia i wcale nie czerpać radochy z jazdy o wprawie w prowadzeniu nie wspominając.
                    Z tego co pamiętam miałeś w jakiś sposób uzupełnić swoje testy fajnie jak byś to zrobił.
                    I pamiętaj że to nie tylko miejsce do komentowania samych testów ale i samochodów.

                    PP89-Dawaj tą Civiczkę :mrgreen:

                    PS:W jaki sposób mierzycie czasy 0-100,0-200 i tak dalej?

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

                      w zaden sposob nie porownalem twojej pracy do mojej a w kwestii testow to chodzi mi po glowuie takie cos by wszetkie testy byly w podobnej formie. mozna by nawet robic testy w spolnie i kazdy z testujacych by mial swoje piec groszy. ja np. moge sie zajac jakie czasy mozna wykrecic danym samochodem na danej trasie, ty np. opisami samochodow bo dobrze kaira wypadla tod tym wzgledem ktos inny parametrami po tuningu a jeszcze inna osoba jeszcze czyms innym. i na koniec ktos kto to wrzuci uporzadkowane. dlatego ze mysle o graczach ktorzy szukaja danych o samochodzie w gt4. oczywiscie fajnie by bylo gdyby sie kiedys udalo stestowac wszystkie autka z gt :wink: (to wszystko to jedynie sugestia)

                      pozdro
                      Flaman

                      Komentarz


                      • #12
                        Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

                        Pomysł godny pochwały. Jednak w naszej ekipie raczej cienko z pracą zespołową,więc nie wiem czy by wypaliło.
                        Jednak jeśli ktoś by chciał mogę pomóc w tworzeniu opisu danego auta. :wink:

                        Póki co popracuje nad moimi kolejnymi testami i będę poprawiał i redagował już wykonane.
                        Dlatego w moich testach z biegiem czasu mogą występować poprawki i uaktualnienia
                        Czasem jednak się zastanawiam czy ktoś tu zagląda i czy komuś są przydatne te informacje, tak czy inaczej warto posiedzieć i zrobić dobry test :wink:

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

                          To czy zagląda to z pewnością większość bo ciekawie poczytać opinię innych a co do tego czy się przydaje,wątpie może tylko żeby zobaczyć ile kosztuje tuning tego auta.

                          Komentarz


                          • #14
                            Re: [Auto-Test] Tommy Kaira ZII '00

                            Jeden z lepszych testow brawo Ocena w skali do 10 mocna 3 .

                            Komentarz

                            Pracuję...
                            X