
Tommy Kaira ZII '00 (Concept Car)
Uwaga:
Auto testowane w warunkach:
Opony:RS
Systemy:OFF
Zmiana ustawień:Brak
NOS:Nie
Bez wymiany oleju.
Dane techniczne:
Silnik:
Typ- -

Pojemność -2568cc
Moc maksymalna/najwyższe obroty -578BHP/9000rpm
Moment obrotowy-566NM/~6000-7500rpm
Nadwozie:
Kolory -Red,Silver Metalic,Blue Metalic,Green Metalic
Wymiary -4300x1860x1190
Waga -1000kg
Podwozie:
Napęd -4WD
Umiejscowienie silnika -Centralnie
CENA:500.000Cr
PO MAX TUNINGU:
Silnik:
Pojemność -Bez zmian.
Moc maksymalna/najwyższe obroty -913BHP/9000rpm
Moment obrotowy-793NM/~6000-7500rpm
Nadwozie:
Waga-Bez zmian.

Osiągi:
Przyspieszenie:
Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
0-100km/h: /___3.2sec. /____2.9sec.
0-200km/h: /___8.3sec. /____6.6sec.
0-300km/h: /__22.9sec./____13.1sec.
MAX speed: /___347km/h (standardowe ustawienie skrzyni)
Hamowanie:(Testowane na seryjnym aucie)
100-0km/h:/1.4sec.
200-0km/h:/2.8sec.
300-0km/h:/3.6sec.
Czas: / przed tuningiem / po tuningu
400m: /--:10:262 / --:09:509
1000m: /--:18:662 / --:16:785

Wrażenia z jazdy:
Seryjne auto- Posiada silnik zaadoptowany ze Skyline'a.Ta dwu i półlitrowa turbodoładowana jednostka generuje moc 578 koni mechanicznych (w grze) co w zupełności wystarcza do nadania należytej dynamiki 1000kg'wemu nadwoziu.Na pierwszy rzut oka widać genialne przyspieszenie auta, pierwszą setkę osiągamy w około 3.2sekundy. Dostępna moc w połączeniu z napędem 4WD daje nam niezły start i doby grip.
Do dyspozycji mamy już Racingowe hamulce które nie robią sobie problemu z efektywnym wytraceniem prędkości.Dzięki temu można sobie pozwolić na opóźnione dohamowanie.
Już w serii auto "wisi" na Semi Racingowym zawieszeniu.Daje to sporą przewagę nad podobnymi autami tej klasy. Cornering na długich łókach lub ostrych nawrotach nie stanowi trudności,dodając do tego aerodynamikę której dość duży przedział otrzymujemy nawet bez instalowania spoilera.
Bolid ma zadziorny charakter i lubi wysokie obroty.By poczuć jego samurajską naturę należy wyłączyć systemy inaczej korzystamy tylko z części jego potencjału.
Wygląd niewątpliwie japoński, piękny smukły opływowy i kosmiczny. Jak na Concept przystało.
Jednak auto ma swoje wady. Przy ruszaniu z wysokich obrotów,nasze koła drą asfalt a obroty sięgają 9000rpm co skutkuje paleniem gumy w miejscu i wątpliwie efektywnym startem.
Na tą przypadłość znalazłem dwa lekarstwa:
1-Nieznaczne załączenie kontroli trakcji.
Lub
2- Wspięcie się na wysokość 3500-4000rpm i start.
Ruszamy wtedy gwałtownie,szybko nabierając prędkości bez kopcenia laczka.
Dość twarde zawieszenie i niskie umiejscowienie nadwozia jest dobrym rozwiązaniem na równe tory. Jeśli jednak chodzi o wyboiste sektory (np.na Nurburgringu) to nie jest już tak różowo.Tommy wyraźnie nie lubi nierówności terenu, potrafi podskakiwać i podbijać koła co może się skończyć utratą przyczepności lub w skrajnych przypadkach całkowitym opuszczeniem toru.
W dodatku jedną z największych wad owej japońskiej produkcji jest podsterowność...na tym punkcie auto jest niezwykle grymaśne. Jeden błąd i już ryjemy nosem gdzie popadnie.
Powiedzmy sobie wprost jazda tym autem na oponach Sportowych i gorszych wymaga dużych umiejętności i ciągłej walki z ww. zachowaniem.
Jeśli jednak założymy opony Racing bolid zmienia się diametralnie,podsterownosć z wszechobecnego zjawiska zamienia się w sporadyczne wypadki.
Plusy:
-przyspieszenie
-hamulce
-zawieszenie
-Aerodynamika
Minusy:
-Palenie gumy
-Podsterowność
-Czułość na nierówności terenu
Reasumując seryjne auto mimo minusów w pełni godne jest miana Japońskiego super-samochodu. Auto z powodzeniem konkuruje z między innymi NSX Prototype, SLR MCLaren, WV Nardo Concept,Audi Le Mans czy innymi. Potrafi też skopać tyłki silniejszym przeciwnikom,ulegają mu niektóre Race cary jak również dobrze radzi sobie z dużą ilością na maxa wyżyłowanych wojowników.
Auto po Tuningu:
Po Tuningu silnik dostaje dodatkową moc za sprawą sprężarki 4stopnia i staję się 900konną bestią.Wszystkie cechy auta zostają wyostrzone.
Począwszy od przyspieszenia,którego na 1 i 2 tak bardzo nie widać za sprawą omawianego już boksowania kół.Jednak kiedy już wbijemy 3 bolid zamienia się rakietę na kółkach, wskazówka prędkościomierza tak szybko pnie się po zegarze że przyprawia o zawroty głowy.A przypieczętowane jest to już seryjnie zamontowanym racingowym sprzęgłem które w należycie szybki sposób pozwala zmieniać biegi.
W tym przypadku hamulce które o ile spisują się dobrze w seryjce tutaj zaczynają zawodzić. Niestety przy dużych prędkościach trzeba nieco wcześniej zaplanować hamowanie. Gdyż albo nie zdążymy wytracić energii albo przy ostrym stopie wóz stanie się bardzo niestabilny. Zjawisko jest dość dokuczliwe gdyż ze zwykłego manewru hamowania robi nam pytanie:
"Wyhamuje czy wylecę bokiem". Możemy ustawić siłę hamowania,co zwiększa efektywność lecz zwiększa też ryzyko wpadnięcia nie kontrolowany poślizg.
Tutaj seryjna skrzynia biegów staje się już zdecydowanie za krótka,gdyż osiągnięcie Vmax to bułka z masłem. Auto nawet nie czuje że zamknęło szafę.
Dlatego zapas mocy jak i momentu obrotowego pozwala na znaczne zwiększenie prędkości maksymalnej co daje możliwość na rywalizację nawet z najszybszymi autami nie tracąc na tym zbyt wiele przyspieszenia.
Racingowe zawieszenie dodatkowo utwardza i poprawia parametry jezdne bolidu. Niestety co za tym idzie pogłębia wrażliwość na wyboje.
Możecie wierzyć że podbicie kół przy trzech pakach rzadko kończy się happy endem.Jeśli chodzi o podsterowność to sytuacja nie ulega zmianie nadal trzeba uważać.Naprawiamy te wady poprzez ustawienie odpowiednich parametrów zawieszenia ale to już zabawa dla zaawansowanych Kaira maniaków :wink:
Filmik:
Tommy Kaira-5.40 Nurburgring (Max tune)
Autor filmiku:SPARKLYDAVE
Plusy:
-Fenomenalna akceleracja.
-Szybka zmiana biegów.
-Spory zapas mocy.
-Twarde zawieszenie.
Minusy:
-Niestabilne hamowanie.
-Podsterowność.
-Czułość na wyboje.
-Już nie wystarczająca aerodynamika. (można przecież założyć spoiler)
W tak podpakowanym,dobrze ustawionym Tommym z odrobiną umiejętności i szczęścia możemy stawiać czoła największym kozakom.

Informacja o marce i modelu:
Tommy Kaira
Dane.Text.Ilustracje.Redakcja: Dreadlock89
Komentarz