Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Auto-Test]Mugen CIVIC Si Race Car '87

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Auto-Test]Mugen CIVIC Si Race Car '87

    Samochód testowany bez żadnych modyfikacji, po wymianie oleju.

    Dostępny: Nagroda w fabrycznych wyścigach Hondy Civic.

    Dane techniczne:

    Silnik:
    Typ- -OHC, Umieszczony poprzecznie z przodu, napęd na przednią oś.
    Pojemność -1595cc
    Moc maksymalna/najwyższe obroty -237BHP/???rpm
    Moment obrotowy-???NM/~???rpm

    Nadwozie:
    Wymiary -3810x1630x1310
    Waga -890kg

    Seryjne ogumienie: Racing Super Hard

    Osiągi:
    0-100km/h -6,650s.
    0-200km/h: -20,540s.
    V max - 259,37km/h
    0-400m -14,643s.
    0-1000m -25,728s.





    Opis:
    Trzecia generacja Civica to jeden z bardziej przełomowych Civiców, design otrzymał wiele nagród (m.in. w Turynie) co dla japońskiego samochodu jest czymś niebywałym. Produkowany przez cztery lata, do 1987 roku zdobył ogromną popularność na całym świecie, co nie udało się jak dotąd jego poprzednikom. Posiadał silniki z 12 zaworami na cylinder a w wersji Si dysponował mocą 100 koni mechanicznych w lekkim opakowaniu, co przy lekkim nadwoziu czyniło go pogromcę europejskich GTI.
    Testowana przeze mnie wersja jest jak widać wersją torową, która opracował Mugen. I udało mu się to doskonale, by z seryjnych 100 koni uzyskać dodatkowe 137 z pojemności 1,6 i to bez turbiny(!) Do teraz taki wynik jest niemal niespotykany. Tradycyjnie silnik kręci się bardzo szybko, a strzałka obrotomierza zatrzymuje się dopiero przy 9000obr/min. Niespodzianką jest wydech, umieszczony pod lewymi drzwiami.

    Dosyć suchych faktów, czas przejść do tego co najważniejsze, czyli jak sprawuje się ten mały samuraj na torze. Jako pole doświadczalne wybrałem tor w Nuerburgu. Wyłączając wszystkie elektroniczne cugle, ruszyłem do walki z autem. Tak, dobrze przeczytaliście. Wyścigowy Civic ani na chwilę nie daje nam odetchnąć, cały czas musimy walczyć o utrzymanie się na torze. Przy twardym jak wczorajsza bagietka zawieszeniu, ogromną mocą przekazywaną na przednią oś i oczekiwaną podsterownością (która daje się bezproblemowo ujarzmić, wystarczy tylko odjąć gazu) ale i niespodziewaną nadsterownością, która daje się zaskoczyć w najmniej oczekiwanym momencie. I do tego waży tyle co same elementy wygłuszające dzisiejszych aut. Na pochwałę zasługują hamulce, może nawet za dobre, w dochamowowaniu przed agrafkami i ostrzejszymi zakrętami staje się bardzo nerwowy, chce pokazać że prędkość jest tym co lubi najbardziej.
    Drugie okrążenie pokonujemy z większą pewnością, jednak nadal możemy się spodziewać że gdzieś wywinie nam kolejny numer, który będzie kosztował dodatkowe sekundy w walce o dobry czas. I to nie byle jaki. Udało mi się "zrobić' okrążenie w 7 minut, 51 sekund i 762 setne. A prawdziwi HC urwą z tego jeszcze z parę sekund.

    Plusy:
    +wygląd
    +dźwięk
    +hamulce
    +najlepszy FF

    Minusy:
    -dla doświadczonych
    -stosunkowo mały promień skrętu
    -nie każdy lubi oldschool

    Opinia:
    Dawno żaden samochód nie dał mi tyle wrażeń, jak dla mnie najlepszy przednionapędowiec w grze. Nie poddawałem go dalszym modyfikacjom, bo samochód nie dałby sobie rady z przekazaniem mocy na asfalt, no i jestem wrogiem tuningowania wyścigowych aut. Jak dla mnie zasługuje na 8+/10

  • #2
    Re: [Auto-Test]Mugen CIVIC Si Race Car '87

    237HP bez TURBO? Niebywałe...

    Ogólnie to świetna robota. Tekst ułożony bardzo fajnie, w sposób przyjazny czytelnikowi, śmiem twierdzić, że niemal tak dobrze jak w czasopismach.

    Ogólnie uważam DC5 za lepsze FWD, ale to już kwestia indywidualna...

    Uważam, że ten test może służyć jako wzór dla innych. Tylko tak dalej!

    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Re: [Auto-Test]Mugen CIVIC Si Race Car '87

      Gratulacje, świetny test

      Komentarz


      • #4
        Re: [Auto-Test]Mugen CIVIC Si Race Car '87

        Opis auta i jego zachowanie są zrobione elegancko,rozważnie i z przemyśleniem. Test moim zdaniem bardzo poprawny
        Jedyne do czego mogę się przyczepić to nieco niechlujnie podane statystyki auta. Nie posegregowane, trochę chaotyczne.
        Ładnie jakbyś to oddzielił i zaakcentował wartości. (To tylko moje zdanie :wink: )
        Samo auto...całkiem fajne miałem okazje pojeździć ale już nie jestem w stanie podać istotnych danych na jego temat.

        Komentarz

        Pracuję...
        X