Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

    Honda Civic Type R (EK9) '98



    Dane techniczne:

    Typ: hatchback
    Silnik: L4 DOHC
    Pojemność: 1595cc
    Moc: 185HP/8200rpm
    Moment obrotowy: 106.40ft.lb/7500rpm
    Wymiary: 4180x1695x1360
    Waga: 1050kg
    Napęd: FF

    0-100km/h - 8.5s
    0-200km/h - 33s
    V-max - 236km/h
    400m - 0'16,390
    1000m - 0'29,197

    Cena: 9,990 - 16,982 Credits



    Pewnie spodziewacie się sentencji jaka to Honda Civic jest świetna. ‘Ochy’ i ‘achy’ na jej widok w garażu, podniecanie się wysoką odcinką, systemem VTEC itp., itd. Otóż nie macie racji. Jako fan tego samochodu, postanowiłem podejść do niego nieco z dystansem, czyli obiektywnie.
    Tak, sprawdziłem w słowniku co znaczy to słowo...

    No to wchodzę proszę ja Was do garażu i analizuje. Stylistyka można powiedzieć ponadczasowa. 3-drzwiowe niskie nadwozie, szeroki rozstaw kół, ostro ścięta tylna klapa, duże reflektory. Wizualnie zapowiada się na bardzo dynamiczne i ostre auto, ale czy na pewno?
    Oczywiście miejscem testu było „Zielone piekło”. Naturalnie bez TCS i ASM i na oponach SS.
    Moc ponad 160KM i waga 1050kg robią swoje – problemy z przyczepnością na starcie. Aby ruszyć jak najlepiej trzeba się trochę namęczyć z pedałem gazu. Gdy już mamy dwójkę, zaczyna się jazda. Silnik lubi wysokie obroty, więc aby jechać, najlepiej kręcić do trochę ponad 8000 obr./min. Przyśpieszając Hondą na prostej, nie czuć aż tak mocy, co nie znaczy, że auto jej nie ma. Winowajcą jest zapewne stosunkowo niewielki i późno dostępny, bo przy 7500, maksymalny moment obrotowy. Ale przecież tak mają wszystkie VTEC.
    Silnik z przodu, napęd z przodu… Podsterowność! – krzyknąłby niejeden drifter. Ale jak miłe jest odczucie, że ta cała podsterowność występuje praktycznie tylko na kartce, a jeżeli już się trafi na torze, to bardzo dobrze można ją kontrolować pedałem gazu. Co więcej, śmiem twierdzić, że można zauważyć niewielkie symptomy nadsterowności.



    Wszystko to sprawia, że EK9 świetnie sprawuje się na zakrętach i daje wiele przyjemności z jazdy. Jest w mojej czołówce najlepiej prowadzących się FF w GT4. Nie ma mowy o nieprzewidywalnych zwrotach akcji… No chyba, że kierownik to idiota.
    Hamulce. Mistrzostwo świata to nie jest, ale zasługują na bardzo wysokie noty. Ani razu nie miałem wrażenia, że samochód chce mnie zabić.
    I ten dźwięk silnika przy pokonywaniu kolejnych wiraży. Jedni powiedzą, że to muzyka dla uszu. Inni, że dla niesprawnych umysłowo, bo jak można zachwycać się dźwiękiem piły łańcuchowej.
    Co do spraw tuningu, to moim zdaniem tylko zawieszenie i hamulce można polepszyć. Moc też, ale trzeba pamiętać, że im będzie jej więcej tym gorzej będzie ona przenoszona – to jest FF!



    Ogólnie Honda Civic VI gen. jest taka jak powinien być każdy samochód. Zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy i silnik czekają tylko, gotowi spełnić każde rozkazy z największą możliwą precyzją, na kierowcę. Kierowcę niekoniecznie ze sportową licencją.


    Plusy:
    - zawieszenie
    - układ jezdny
    - układ hamulcowy
    - praktycznie nieodczuwalna podsterowność
    - stylistyka nadwozia
    - łatwy w prowadzeniu


    Minusy:
    - przyczepność na starcie
    - mało odczuwalna moc





    Autor: PP89

  • #2
    Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

    Tekst napisany wspaniale. Czysta kwintesencja tego co można powiedzieć o niej. Tylko....jako miłośnik Type-R'ek? Dlaczego wybrałeś żółtą?

    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

      kurcze ubiegles mniebo sam go chcialem stestowac. postanowilem wlaczyc gt4 od nowa i jako pierwsze autko kupilem wlasnie ten model chcialem jedynie dodac cos o dzwieku silnika, mianowicie powyzej tych magicznych 7 tys rpm autko nabiera zupelnie innego brzmienia jakby to byla jedna wielka turbina i to co lubie to zakrety na krancowych obrotach by sie tym dzwiekiem delektowac
      pozdro
      Flaman

      Komentarz


      • #4
        Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

        Mógłbym się doczepic tylko do stwierdzenia:
        Winowajcą jest zapewne stosunkowo niewielki i późno dostępny, bo przy 7500, moment obrotowy. Ale przecież tak mają wszystkie VTEC
        Moment obrotowy jest zawsze, dlatego powinieneś wstawić: maksymalny moment obrotowy.

        Komentarz


        • #5
          Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

          Zamieszczone przez kyjgel
          dlatego powinieneś wstawić: maksymalny moment obrotowy
          Słuszna uwaga

          Wybrałem żółtą dla urozmaicenia - zawsze tylko ten biały

          Komentarz


          • #6
            Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

            Ładny fachowo napisany ciekawy i estetyczny test. Potrzebuje kilku drobnych poprawek no i zmierzonych czasów wtedy będzie super!

            Komentarz


            • #7
              Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

              Zamieszczone przez Flaman11
              kurcze ubiegles mniebo sam go chcialem stestowac. postanowilem wlaczyc gt4 od nowa i jako pierwsze autko kupilem wlasnie ten model chcialem jedynie dodac cos o dzwieku silnika, mianowicie powyzej tych magicznych 7 tys rpm autko nabiera zupelnie innego brzmienia jakby to byla jedna wielka turbina i to co lubie to zakrety na krancowych obrotach by sie tym dzwiekiem delektowac
              pozdro

              Taa ja dopeiro zaczynam sie bawic w gt4 i ogolem w gt .. I powiem ci ze ja na zakretach to jedynie moge sluchac jak mi opony piszcza w tej hondzinie bo nie ogarniam tej gry mam dopiero 3,5% i cholera strasznie mi ciezko. NIe wiem jak tuningowc itd. narazie sobie nie radzielm to turbo sprezarke dalem pierwszy poziom,nos i pierwszy poziom silnika i jakos cisnie tzn.. FF na beginner na zloto all , dla mnie to lekki wyczyn .

              Komentarz


              • #8
                Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

                Uaktualniłem i pomierzyłem osiągi w moich testach

                Tylko mam jedną prośbe. Czy mógłby ktoś sprawdzić czas 0-100km/h obojętnie którym samochodem z moich testów. Chodzi mi o to, że porównując osiągi w grze a dane prawdziwych aut niezgadzają się i to w dużym stopniu właśnie przyśpieszenia, bo czas na 400m i V-max jest prawie identyczny
                Chciałbym, sprawdzić czy ja źle zmierzyłem czy tak jest naprawde. Sami spójrzcie

                Komentarz


                • #9
                  Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

                  Wiesz co... 8,5 sec do 100 to dużo jak na Type-R... Teoretycznie moja Honda tyle ma... 6,8 już prędzej... :wink:

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

                    No właśnie wiem że dużo.
                    Sprawdze jeszcze raz, a jak nie to wpisze te ze stronki :mrgreen:

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

                      osiagi aut w tej grze (w szczególności przyspieszenie do "setki" bo v-max jest raczej realny) sa sporo zaniżone...tzn. taki Civic Type-R EK9 98' który w GT4 ma jak napisales jakies 8,5s do setki w realu ma zdecydowanie lepszy wynik.(pewnie jakies 6,x)
                      Acha i moc EK9 to 185ps.

                      Komentarz


                      • #12
                        Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

                        osiagi aut w tej grze (w szczególności przyspieszenie do "setki" bo v-max jest raczej realny) sa sporo zaniżone...tzn. taki Civic Type-R EK9 98' który w GT4 ma jak napisales jakies 8,5s do setki w realu ma zdecydowanie lepszy wynik.(pewnie jakies 6,x)
                        Acha i moc EK9 to 185ps.

                        Dokładnie 6,8 sek

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

                          Wiem, że moc Type R wynosi 185KM, ale w gierce raz jest tak napisane raz tak, ale okey poprawiłem na 185KM

                          Zamieszczone przez westwest
                          osiagi aut w tej grze (w szczególności przyspieszenie do "setki" bo v-max jest raczej realny) sa sporo zaniżone...tzn. taki Civic Type-R EK9 98' który w GT4 ma jak napisales jakies 8,5s do setki w realu ma zdecydowanie lepszy wynik.(pewnie jakies 6,x)
                          1. Nie każdego auta są zaniżone
                          2. To że EK9 ma "pewnie jakieś 6.x" to wiem, bo podałem link do strony z tymi danymi wcześniej , poza tym zostawiam wartośc zmierzoną w GT.

                          Komentarz


                          • #14
                            Re: [Auto-Test] Honda Civic Type R (EK9) '98

                            Zamieszczone przez PP89
                            Zamieszczone przez kyjgel
                            dlatego powinieneś wstawić: maksymalny moment obrotowy
                            Słuszna uwaga

                            Wybrałem żółtą dla urozmaicenia - zawsze tylko ten biały
                            Żółta była w Initialu! Daiki się woził tym Samochodem przez duże ''S''! Bardzo fajnie napisany test! Auto? Moje marzenie. :mrgreen:
                            NO VTEC-NO FUN

                            Komentarz

                            Pracuję...
                            X