Porównanie dwóch kombi z napędem na cztery koła i dwoma rurami wydechowymi.

Subaru Legacy Wagon 2.0 GT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Audi RS6 Avant
Silnik:
>Boxer 4
O[*]HC................................................ V8
OHC
>1994cc .................................................. ........4172cc
>276KM/6400rpm........................................... .....443KM/5700-6400rpm
>342.99NM/2400rpm .......................................... 559,57NM/1950-5500rpm
Nadwozie:
>wymiary -4680x1730x1470 ................................. 4852x1850x1452
>waga -1430kg ............................................... 1880kg
CENA: 28,800 ................................................ 117,060
<<<TUNING>>>
Silnik:
>1994cc .................................................. ..... 4172cc
>547KM/6400rpm ............................................ 792KM/5700-6400rpm
>581,14NM/2400rpm ........................................ 917,94NM/1950-5500rpm
Masa:
1215kg .................................................. ..... 1560kg
Tunig związany z mocą: 66,300 .................... 106,800
Odciążenie: 27,400 .............................. 28,700
Skrzynia: 24,850 ................................... 25,750
Koszt tuningu maksymalnego
(bez klatki i butli NOS): 159,650 ...................... 204,05
Wrażenia z jazdy: W podstawowej wersji zawieszenie w Subaru jest wystarczająco twarde, natomiast w Audi zdecydowanie za miękkie. Potężny moment obrotowy sprawia, że przy starcie przód samochodu mocno podnosi się do góry. Standardowe hamulce silniejsze są w Audi. Po tuningu silników, w obu samochodach koniecznym było zamontowanie kontrolera przeniesienia napędu i ustawieniu go tak, aby większość momentu obrotowego skierować na tylne koła. Dzięki temu samochody nie są tak podsterowne i szybciej mogą pokonywać zakręty, a także przy wyłączonej asyście lepiej przyspieszają.
Dodatkowe 400kg RS6-tki, z nadwyżką rekompensuje ponad dwa razy większy silnik o znacznie większej mocy i momencie obr ( +250KM i 336NM ). Stosunek masa/moc w przypadku Subaru to 2,222, a Audi 1,971. Niby korzystniej wypada Audi, jednak Subaru ma lepsze czasy na torach. Pewniej się prowadzi i opony się mniej zużywają. Dźwięk silnika w Legacy znacznie zmienia się (wg mnie na korzyść) po wymianie układu wydechowego i brzmi jak w większościjapońców(niby to boxer, a po modyfikacjach brzmi jak vtec z hondy). Jadąc RS6, słychać potężną V8.
Oba samochody w wersji seryjnej mają turbosprężarki. Co do stylizacji to bardziej podoba mi się Legacy, gdyż wydaje się być bardziej dynamiczna, a RS6 toporna.

Osiągi(przed tuningiem/ po):
0-100km/h: 6,1 / 3,0 ......................... 4,9/2,9s
0-200km/h: 23,1s / 9,9s ..................... 18,0/9,1s
0-300km/h: ----- / 29,0s ...................... 1:30min/21,1s
V-max: 265km/h /331km/h .............. 301km/h /368km/h
Czas:
400m: 14 s / 11,069s ....................................... 12,8/ 10,629
1000m: 25,7s /19,972s ..................................... 23,7s/ 18,980s
Midfield Raceway: 1:26,799 /1:16,090 .................... 1:25,134/ 1:16,984
Podsumowanie: Legacy jest tańsze i lepiej sprawdza się na małych torach, gdzie prędkości są niskie. Audi jest dobre na torach szybszych, takich jak Sarthe, czy Nurburgring. Tam z łatwością bierze Pagani, Cadillaca, czy touring cary do 600KM. Osobiście lepiej jeździ mi się Subaru i to je bym wybrał.



Subaru Legacy Wagon 2.0 GT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Audi RS6 Avant
Silnik:
>Boxer 4


>1994cc .................................................. ........4172cc
>276KM/6400rpm........................................... .....443KM/5700-6400rpm
>342.99NM/2400rpm .......................................... 559,57NM/1950-5500rpm
Nadwozie:
>wymiary -4680x1730x1470 ................................. 4852x1850x1452
>waga -1430kg ............................................... 1880kg
CENA: 28,800 ................................................ 117,060
<<<TUNING>>>
Silnik:
>1994cc .................................................. ..... 4172cc
>547KM/6400rpm ............................................ 792KM/5700-6400rpm
>581,14NM/2400rpm ........................................ 917,94NM/1950-5500rpm
Masa:
1215kg .................................................. ..... 1560kg
Tunig związany z mocą: 66,300 .................... 106,800
Odciążenie: 27,400 .............................. 28,700
Skrzynia: 24,850 ................................... 25,750
Koszt tuningu maksymalnego
(bez klatki i butli NOS): 159,650 ...................... 204,05
Wrażenia z jazdy: W podstawowej wersji zawieszenie w Subaru jest wystarczająco twarde, natomiast w Audi zdecydowanie za miękkie. Potężny moment obrotowy sprawia, że przy starcie przód samochodu mocno podnosi się do góry. Standardowe hamulce silniejsze są w Audi. Po tuningu silników, w obu samochodach koniecznym było zamontowanie kontrolera przeniesienia napędu i ustawieniu go tak, aby większość momentu obrotowego skierować na tylne koła. Dzięki temu samochody nie są tak podsterowne i szybciej mogą pokonywać zakręty, a także przy wyłączonej asyście lepiej przyspieszają.
Dodatkowe 400kg RS6-tki, z nadwyżką rekompensuje ponad dwa razy większy silnik o znacznie większej mocy i momencie obr ( +250KM i 336NM ). Stosunek masa/moc w przypadku Subaru to 2,222, a Audi 1,971. Niby korzystniej wypada Audi, jednak Subaru ma lepsze czasy na torach. Pewniej się prowadzi i opony się mniej zużywają. Dźwięk silnika w Legacy znacznie zmienia się (wg mnie na korzyść) po wymianie układu wydechowego i brzmi jak w większościjapońców(niby to boxer, a po modyfikacjach brzmi jak vtec z hondy). Jadąc RS6, słychać potężną V8.
Oba samochody w wersji seryjnej mają turbosprężarki. Co do stylizacji to bardziej podoba mi się Legacy, gdyż wydaje się być bardziej dynamiczna, a RS6 toporna.


Osiągi(przed tuningiem/ po):
0-100km/h: 6,1 / 3,0 ......................... 4,9/2,9s
0-200km/h: 23,1s / 9,9s ..................... 18,0/9,1s
0-300km/h: ----- / 29,0s ...................... 1:30min/21,1s
V-max: 265km/h /331km/h .............. 301km/h /368km/h
Czas:
400m: 14 s / 11,069s ....................................... 12,8/ 10,629
1000m: 25,7s /19,972s ..................................... 23,7s/ 18,980s
Midfield Raceway: 1:26,799 /1:16,090 .................... 1:25,134/ 1:16,984
Podsumowanie: Legacy jest tańsze i lepiej sprawdza się na małych torach, gdzie prędkości są niskie. Audi jest dobre na torach szybszych, takich jak Sarthe, czy Nurburgring. Tam z łatwością bierze Pagani, Cadillaca, czy touring cary do 600KM. Osobiście lepiej jeździ mi się Subaru i to je bym wybrał.






Komentarz