Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Auto-test] RS6 Avant vs Legacy Wagon

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Auto-test] RS6 Avant vs Legacy Wagon

    Porównanie dwóch kombi z napędem na cztery koła i dwoma rurami wydechowymi.





    Subaru Legacy Wagon 2.0 GT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Audi RS6 Avant

    Silnik:
    >Boxer 4O[*]HC................................................ V8OHC
    >1994cc .................................................. ........4172cc
    >276KM/6400rpm........................................... .....443KM/5700-6400rpm
    >342.99NM/2400rpm .......................................... 559,57NM/1950-5500rpm

    Nadwozie:
    >wymiary -4680x1730x1470 ................................. 4852x1850x1452
    >waga -1430kg ............................................... 1880kg

    CENA: 28,800 ................................................ 117,060

    <<<TUNING>>>

    Silnik:
    >1994cc .................................................. ..... 4172cc
    >547KM/6400rpm ............................................ 792KM/5700-6400rpm
    >581,14NM/2400rpm ........................................ 917,94NM/1950-5500rpm

    Masa:
    1215kg .................................................. ..... 1560kg



    Tunig związany z mocą: 66,300 .................... 106,800
    Odciążenie: 27,400 .............................. 28,700
    Skrzynia: 24,850 ................................... 25,750
    Koszt tuningu maksymalnego
    (bez klatki i butli NOS): 159,650 ...................... 204,05

    Wrażenia z jazdy: W podstawowej wersji zawieszenie w Subaru jest wystarczająco twarde, natomiast w Audi zdecydowanie za miękkie. Potężny moment obrotowy sprawia, że przy starcie przód samochodu mocno podnosi się do góry. Standardowe hamulce silniejsze są w Audi. Po tuningu silników, w obu samochodach koniecznym było zamontowanie kontrolera przeniesienia napędu i ustawieniu go tak, aby większość momentu obrotowego skierować na tylne koła. Dzięki temu samochody nie są tak podsterowne i szybciej mogą pokonywać zakręty, a także przy wyłączonej asyście lepiej przyspieszają.
    Dodatkowe 400kg RS6-tki, z nadwyżką rekompensuje ponad dwa razy większy silnik o znacznie większej mocy i momencie obr ( +250KM i 336NM ). Stosunek masa/moc w przypadku Subaru to 2,222, a Audi 1,971. Niby korzystniej wypada Audi, jednak Subaru ma lepsze czasy na torach. Pewniej się prowadzi i opony się mniej zużywają. Dźwięk silnika w Legacy znacznie zmienia się (wg mnie na korzyść) po wymianie układu wydechowego i brzmi jak w większościjapońców(niby to boxer, a po modyfikacjach brzmi jak vtec z hondy). Jadąc RS6, słychać potężną V8.
    Oba samochody w wersji seryjnej mają turbosprężarki. Co do stylizacji to bardziej podoba mi się Legacy, gdyż wydaje się być bardziej dynamiczna, a RS6 toporna.



    Osiągi(przed tuningiem/ po):
    0-100km/h: 6,1 / 3,0 ......................... 4,9/2,9s
    0-200km/h: 23,1s / 9,9s ..................... 18,0/9,1s
    0-300km/h: ----- / 29,0s ...................... 1:30min/21,1s
    V-max: 265km/h /331km/h .............. 301km/h /368km/h

    Czas:
    400m: 14 s / 11,069s ....................................... 12,8/ 10,629
    1000m: 25,7s /19,972s ..................................... 23,7s/ 18,980s
    Midfield Raceway: 1:26,799 /1:16,090 .................... 1:25,134/ 1:16,984

    Podsumowanie: Legacy jest tańsze i lepiej sprawdza się na małych torach, gdzie prędkości są niskie. Audi jest dobre na torach szybszych, takich jak Sarthe, czy Nurburgring. Tam z łatwością bierze Pagani, Cadillaca, czy touring cary do 600KM. Osobiście lepiej jeździ mi się Subaru i to je bym wybrał.






  • #2
    Re: [Auto-test] RS6 Avant vs Legacy Wagon

    jak dla mnie każdy z tych samochodów jest skierowany do innego "klienta" i porównywanie ich troszkę traci sens

    Komentarz


    • #3
      Re: [Auto-test] RS6 Avant vs Legacy Wagon

      Fajny test, w sam raz tekstu i najważniejsze na temat.

      Komentarz


      • #4
        Re: [Auto-test] RS6 Avant vs Legacy Wagon

        O! I jednak można. Pierwszy post kolegi i od razu konkretnie. Ciekawie, poprawnie i rzeczowo. Bardzo dobrze się czyta i poparte konkretnymi wynikami. Brawo!

        Komentarz

        Pracuję...
        X