Witam, chciałbym dla Was przetestować czerwoną "nie strzałę",alfę 166.
Auto nie jest przystosowane do pokonywania zakrętów Nurburgringu z prędkościami 300 km/h.
Ok ,teoria:
<<<DANE>>>
Silnik:
>typ V6 DOHC
>pojemność 2492 ccm
>moc/moc maksymalna/najwyższe obroty - 191KM/6200RPM
>moment obrotowy - 221NM/5000 RPM
Nadwozie:
>kolory - Tego niestety nie wiem,spotkałem tylko czarną,granatową oraz czerwoną.
>wymiary -4720 x 1815 x 1416
>waga - 1520 KG
Podwozie:
>napęd - FWD
>umiejscowienie silnika - Przód
CENA: W komisie jest na poziomie 25000 Creditów,lecz widziałem też te samochody w cenie 26 tyś CR oraz 40 tyś CR
<<<TUNING>>>
Silnik:
>pojemność -2492
>moc/moc maksymalna/najwyższe obroty -415 KM/6200 RPM
>moment obrotowy - 447 NM/ 5000 RPM
Nadwozie:
>waga 1201 KG
Cena pojazdu: (nie wiem o co tu chodzi,domyślam się,że to cena przy odsprzedaży) 12,475 tyś CR
Koszt tuningu maksymalnego: 295,050 Tyś CR
>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<
Wrażenia z jazdy: Auto prowadzi się nie najgorzej jak na swoją wagę oraz rozmiare,lecz zdecydowanie "nurkuje nosem" w zakrętach. O dziwo auto nie wykazuje tak wielkiej podsterowności jakby mogłoby się wydawać. (Nawet czasem potrafi tył nieżle uciec
). Generalnie tym autem jeździ się dla przyjemności, nie dla "musu".
Osiągi:
Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
0-100km/h: /00:10:510 / 00:06:041
0-200km/h: /00:45:270 / 00:13:330
0-300km/h: ----------- ----------
MAX speed: 232 KM/H / 238 KM/H
Czas:
400m: /00:17:510 / 00:13:040
1000m: /00:30:606 / 00:22:831
Midfield Raceway: / 01:40:631 / 01:20:653
Słówko o marce: Marka kojarzy mi się z ciastem ( :mrgreen: ) ,miałem kiedyś pryjemność jeździć alfami,166 i 155. Auta są naprawdę dobrze wykończone,dobrze się prowadzą, są piękne,ale...psują się bardziej niż stara łada. Niestety,te auta wymagają dobrej opieki właściciela.
Historia marki: (skopiowanie z Wikipedi):
W 1906 r. pionier motoryzacji Alexandre Darracq założył w miejscowości Portello, w pobliżu Mediolanu firmę sprzedającą samochody, która w 1909 roku w własnej fabryce rozpoczęła montaż samochodów marki Darracq. Jednak popadł w kłopoty finansowe i okoliczni przedsiębiorcy z Lombardii wykupili zakład, po czym nazwali go Alfa, która to nazwa była skrótem od Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (pl. Lombardzka Fabryka Samochodów Spółka Akcyjna). W czasie I wojny światowej władze zmusiły zakład do podjęcia produkcji wojskowej. W 1918 roku kierownictwo zakładów objął inżynier Nicola Romeo. Od jego nazwiska powstała druga część nazwy Alfa Romeo.
Przez kilkadziesiąt lat firma Alfa Romeo wyróżniała się stosując w produkowanych przez siebie samochodach silniki w układzie boxer. Po jej przejęciu przez koncern Fiat ze względów oszczędnościowych zaniechano produkcji silników tego typu.
Wśród pojazdów użytkowych marki Alfa Romeo były ciężarówki, trolejbusy i samochody dostawcze. W latach 40. i 50. produkowano m.in. trolejbusy Alfa Romeo 110 AF oraz Alfa Romeo 140 AF. Firma produkowała również samochody terenowe Alfa Romeo Matta.
Samochody "Alfa Romeo" są najczęściej stylizowane przez firmę Carrozzeria Pininfarina.
Logo marki przedstawia herb Mediolanu, na którym w różnych okresach był umieszczany trochę inny napis:
1910-1919 Alfa Milano,
1919-1971 Alfa Romeo Milano,
od 1972 tylko Alfa Romeo (zniknięcie części "Milano" było spowodowane wybudowaniem fabryki poza granicami Mediolanu)
Alfa Romeo była pierwszą marką, w której modelach zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa (diesel) typu common rail.
Historia modelu:
(również Wikipedia)
Elegancka Alfa Romeo 166 na rynek weszła w 1998 roku jako następca kanciastej Alfy Romeo 164. Została zaprojektowana w Centro Stile Alfa Romeo pod kierunkiem Waltera de'Silva. Była produkowana, na tej samej płycie podłogowej co Lancia Kappa, w fabrykach należących do Fiata, a znajdujących się w Rivalta di Torino (1998-2002), a następnie w dzielnicy Turynu Mirafiori (2002-2007). Na początku oferowana była z silnikami benzynowymi o pojemności 2.0, 2.5, 3.0 L oraz z dieslem z wtryskiem common rail o pojemności 2.4 L. Dość bogate wyposażenie i wysokiej klasy silniki sprawiły, iż 166 jest samochodem konkurencyjnym w swojej klasie.
W 2003 roku Alfę 166 poddano liftingowi, wyostrzając stylistykę nadwozia, a także modernizując zawieszenie, wnętrze i paletę silnikową. Nowa 166-ka oferowana jest z silnikami benzynowymi o pojemności 2.0 i 3.2 L oraz dwoma dieslami o pojemności 2.4 L z wtryskiem typu common rail.
Słówko testera na temat tego modelu:
Test tego samochodu dostarczył mi wiele radości,gdyż wreście znalazłem samochód który nic nie udaje, Alfa doskonale wie ,że nie prowadzi się jak lotus i tego nie ukrywa. Auto jest naprawdę nie opłacalne( no zależy dla kogo),lecz jeśli mamy do wydania około 30 tyś CR, i szukamy auta komfortowego, to bardzo polecam ten model,samochód mi się podoba,układ kierowniczy jest fenomenalny,auto prowadzi się gładko. Jest to auto dla ludzi z klasą. Od siebie polecam.
Ocena: 8,5/10
Marki i modele konkurentów w tym przedziale:
Citroen C5 3.0 V6
Citroen Xantia 3.0 v6
Opel Vectra 3.2 V6
(jeżeli coś mi jeszcze się przypomni to wpiszę)
Zdjęcia:


Pozdrawiam: Marcin "ako1987"
EDIT: Poprawione,dziękuje za uwagę.
Auto nie jest przystosowane do pokonywania zakrętów Nurburgringu z prędkościami 300 km/h.
Ok ,teoria:
<<<DANE>>>
Silnik:
>typ V6 DOHC
>pojemność 2492 ccm
>moc/moc maksymalna/najwyższe obroty - 191KM/6200RPM
>moment obrotowy - 221NM/5000 RPM
Nadwozie:
>kolory - Tego niestety nie wiem,spotkałem tylko czarną,granatową oraz czerwoną.
>wymiary -4720 x 1815 x 1416
>waga - 1520 KG
Podwozie:
>napęd - FWD
>umiejscowienie silnika - Przód
CENA: W komisie jest na poziomie 25000 Creditów,lecz widziałem też te samochody w cenie 26 tyś CR oraz 40 tyś CR
<<<TUNING>>>
Silnik:
>pojemność -2492
>moc/moc maksymalna/najwyższe obroty -415 KM/6200 RPM
>moment obrotowy - 447 NM/ 5000 RPM
Nadwozie:
>waga 1201 KG
Cena pojazdu: (nie wiem o co tu chodzi,domyślam się,że to cena przy odsprzedaży) 12,475 tyś CR
Koszt tuningu maksymalnego: 295,050 Tyś CR
>>>>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<
Wrażenia z jazdy: Auto prowadzi się nie najgorzej jak na swoją wagę oraz rozmiare,lecz zdecydowanie "nurkuje nosem" w zakrętach. O dziwo auto nie wykazuje tak wielkiej podsterowności jakby mogłoby się wydawać. (Nawet czasem potrafi tył nieżle uciec

Osiągi:
Prędkość / przed tuningiem / po tuningu
0-100km/h: /00:10:510 / 00:06:041
0-200km/h: /00:45:270 / 00:13:330
0-300km/h: ----------- ----------
MAX speed: 232 KM/H / 238 KM/H
Czas:
400m: /00:17:510 / 00:13:040
1000m: /00:30:606 / 00:22:831
Midfield Raceway: / 01:40:631 / 01:20:653
Słówko o marce: Marka kojarzy mi się z ciastem ( :mrgreen: ) ,miałem kiedyś pryjemność jeździć alfami,166 i 155. Auta są naprawdę dobrze wykończone,dobrze się prowadzą, są piękne,ale...psują się bardziej niż stara łada. Niestety,te auta wymagają dobrej opieki właściciela.
Historia marki: (skopiowanie z Wikipedi):
W 1906 r. pionier motoryzacji Alexandre Darracq założył w miejscowości Portello, w pobliżu Mediolanu firmę sprzedającą samochody, która w 1909 roku w własnej fabryce rozpoczęła montaż samochodów marki Darracq. Jednak popadł w kłopoty finansowe i okoliczni przedsiębiorcy z Lombardii wykupili zakład, po czym nazwali go Alfa, która to nazwa była skrótem od Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (pl. Lombardzka Fabryka Samochodów Spółka Akcyjna). W czasie I wojny światowej władze zmusiły zakład do podjęcia produkcji wojskowej. W 1918 roku kierownictwo zakładów objął inżynier Nicola Romeo. Od jego nazwiska powstała druga część nazwy Alfa Romeo.
Przez kilkadziesiąt lat firma Alfa Romeo wyróżniała się stosując w produkowanych przez siebie samochodach silniki w układzie boxer. Po jej przejęciu przez koncern Fiat ze względów oszczędnościowych zaniechano produkcji silników tego typu.
Wśród pojazdów użytkowych marki Alfa Romeo były ciężarówki, trolejbusy i samochody dostawcze. W latach 40. i 50. produkowano m.in. trolejbusy Alfa Romeo 110 AF oraz Alfa Romeo 140 AF. Firma produkowała również samochody terenowe Alfa Romeo Matta.
Samochody "Alfa Romeo" są najczęściej stylizowane przez firmę Carrozzeria Pininfarina.
Logo marki przedstawia herb Mediolanu, na którym w różnych okresach był umieszczany trochę inny napis:
1910-1919 Alfa Milano,
1919-1971 Alfa Romeo Milano,
od 1972 tylko Alfa Romeo (zniknięcie części "Milano" było spowodowane wybudowaniem fabryki poza granicami Mediolanu)
Alfa Romeo była pierwszą marką, w której modelach zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa (diesel) typu common rail.
Historia modelu:
(również Wikipedia)
Elegancka Alfa Romeo 166 na rynek weszła w 1998 roku jako następca kanciastej Alfy Romeo 164. Została zaprojektowana w Centro Stile Alfa Romeo pod kierunkiem Waltera de'Silva. Była produkowana, na tej samej płycie podłogowej co Lancia Kappa, w fabrykach należących do Fiata, a znajdujących się w Rivalta di Torino (1998-2002), a następnie w dzielnicy Turynu Mirafiori (2002-2007). Na początku oferowana była z silnikami benzynowymi o pojemności 2.0, 2.5, 3.0 L oraz z dieslem z wtryskiem common rail o pojemności 2.4 L. Dość bogate wyposażenie i wysokiej klasy silniki sprawiły, iż 166 jest samochodem konkurencyjnym w swojej klasie.
W 2003 roku Alfę 166 poddano liftingowi, wyostrzając stylistykę nadwozia, a także modernizując zawieszenie, wnętrze i paletę silnikową. Nowa 166-ka oferowana jest z silnikami benzynowymi o pojemności 2.0 i 3.2 L oraz dwoma dieslami o pojemności 2.4 L z wtryskiem typu common rail.
Słówko testera na temat tego modelu:
Test tego samochodu dostarczył mi wiele radości,gdyż wreście znalazłem samochód który nic nie udaje, Alfa doskonale wie ,że nie prowadzi się jak lotus i tego nie ukrywa. Auto jest naprawdę nie opłacalne( no zależy dla kogo),lecz jeśli mamy do wydania około 30 tyś CR, i szukamy auta komfortowego, to bardzo polecam ten model,samochód mi się podoba,układ kierowniczy jest fenomenalny,auto prowadzi się gładko. Jest to auto dla ludzi z klasą. Od siebie polecam.
Ocena: 8,5/10
Marki i modele konkurentów w tym przedziale:
Citroen C5 3.0 V6
Citroen Xantia 3.0 v6
Opel Vectra 3.2 V6
(jeżeli coś mi jeszcze się przypomni to wpiszę)
Zdjęcia:


Pozdrawiam: Marcin "ako1987"
EDIT: Poprawione,dziękuje za uwagę.
Komentarz