Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Techniki drift-u

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Techniki drift-u

    Techniki driftu

    * Braking Drift - polega na przeniesieniu większej części masy auta na przednią część pojazdu za pomocą krótkich, lecz energicznych naciśnięć pedału hamulca w momencie gdy rozpoczyna się zakręt. Wtedy koła tylnej osi tracą przyczepność i rozpoczyna się poślizg samochodu.

    * Clutch Kick - tzw "strzał sprzęgłem", polegając na chwilowym naciśnięciu pedału sprzęgła i bardzo szybkim, energicznym puszczeniu go w trakcie przejeżdżania przez zakręt. Powoduje to gwałtowną utratę przyczepności kół.

    * Lift Off Drift (Race Drift, Kensei Drift) - wykonuje się ją przy wejściu w zakręt puszczając na krótko pedał gazu, efektem czego jest powstanie niewielkiej nadsterowności powodującej poślizg, który kontroluje się operowaniem pedałem gazu i kontrowaniem kierownicą. Technika ta używana jest przy większych prędkościach w łagodniejszych zakrętach.

    * Feint Drift - przed zakrętem wykonuje się skręt w kierunku przeciwnym do kierunku zakrętu, a następnie gwałtownie skręca się kierownicą we właściwą stronę rozpoczynając w ten sposób poślizg.

    * Dirt Drop Drift - polega na wyjechaniu tylną osią poza tor, gdzie przyczepność opon jest dużo mniejsza, co staje się przyczyną poślizgu.

    * E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - najbardziej znana technika, polega na zaciągnięciu hamulca ręcznego przy wciśniętym sprzęgle, w momencie wchodzenia w zakręt.

    * Jump Drift - tzw "podskok", wykonuje się go na zakręcie przejeżdżając przez tarkę tylnym kołem, które w tym momencie podskakuje i można dzięki temu uzyskać chwilowy brak przyczepności oraz nadsterowność samochodu.

    * Long Slide Drift - jest to długo trwający drift, rozpoczyna się go za pomocą np. Hamulca ręcznego dużo wcześniej przed zakrętem. Wymagana jest do tego duża prędkość samochodu.

    * Power Over - technika polegajaca na mocnym naciśnięciu pedału gazu w momencie wchodzenia w zakręt. Wskutek tego koła obracają się "w miejscu", a brak przyczepności powoduje poślizg. Dodatkowym efektem wizualnym jest duża ilość dymu z opon. Technikę tą można wykonać tylko jeśli auto dysponuje wysoką mocą silnika (zob. muscle car).


    Pozdro

  • #2
    Sprzęgło

    Wydaje mi się, że podałeś tutaj techniki driftu prawdziwym samochodem a nie takim z GT, widać że tekst jest chyba kopiowany prawda ?
    No, ale mniejsza o to, mam tylko pytanie:
    Zamieszczone przez Kwinto
    * Clutch Kick - tzw "strzał sprzęgłem", polegając na chwilowym naciśnięciu pedału sprzęgła i bardzo szybkim, energicznym puszczeniu go w trakcie przejeżdżania przez zakręt.
    Jak chcesz to zrobić w GT4 ?
    Zamieszczone przez Kwinto
    * E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - najbardziej znana technika, polega na zaciągnięciu hamulca ręcznego przy wciśniętym sprzęgle, w momencie wchodzenia w zakręt.
    To też raczej w GT będzie trudne . . . . .

    Raczej nie ma takiej idealnej techniki dzięki której wszyscy mogą driftować, raczej należy dostosować styl jazdy do mocy oraz napędu samochodu i przeprowadzonych w nim modyfikacji :wink:

    Wiadomo, że 500 - konnym Blitz'em nikt nie będzie jechał tyłem po tarce, albo za torem, gdyż w aucie o tej mocy kąt jazdy tyłu można regulować samym gazem przy odpowiednio założonej kontrze. Natomiast w słabych wozach typu Honda Beat, Suzuki Capuccino, Mazda AZ-1, którymi mimo wszystko też da się driftować należy rozpoczynać albo jak napisał Kwinto "zabujaniem", tarką, lub po prostu hamulcem ręcznym.

    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Re: Techniki drift-u

      Ok.
      500 konnymi furami z napędem 4WD jeżdżę po zakrętach tylko z dopowiednim dawkowaniem gazu na najsłabiej przyczepnych oponach bez żadnych "tarek" (w temacie poindexter drift można obejrzeć film z moim udziałem ponad 600 konnym nismo. Jest drift i jest szybkość), ale już autami RWD w granicach od 200 do 450 koni (w zależności od wagi auta) z gumami na tył o średniej przyczepności inicjuję wejście w zakręt ręcznym po czym dawkuję gaz podczas wyjścia z zakrętu.

      -------------------------------------------------------------

      Komentarz


      • #4
        Re: Techniki drift-u

        Zamieszczone przez poindexter
        500 konnymi furami z napędem 4WD jeżdżę po zakrętach tylko z dopowiednim dawkowaniem gazu na najsłabiej przyczepnych oponach bez żadnych "tarek" (w temacie poindexter drift można obejrzeć film z moim udziałem ponad 600 konnym nismo. Jest drift i jest szybkość),
        Drift 4WD jest jak jazda po szynach . . . . .
        Zamieszczone przez poindexter
        ale już autami RWD w granicach od 200 do 450 koni (w zależności od wagi auta) z gumami na tył o średniej przyczepności inicjuję wejście w zakręt ręcznym po czym dawkuję gaz podczas wyjścia z zakrętu.
        Przy słabych samochodach to się zgadzam, ale przy 400KM zaciągasz "rękę" ? Ja po prostu puszczam gaz na moment, redukuję bieg i po ponownym wciśnięciu gazu odpowiednio go dawkując przeprowadzam samochód przez zakręt :wink:
        Wszystkimi samochodami RWD jeżdżę na oponach w kombinacji: PRZÓD: N2 TYŁ: N1 :wink:

        Pozdrawiam

        Komentarz


        • #5
          Re: Techniki drift-u

          Każdy ma swoją technikę. Ale jak po szynach można jechać bokiem? Czy mam rozumieć, że tylko lamerzy jeżdżą 4WD?
          pozdro

          -------------------------------------------------------------

          Komentarz


          • #6
            Re: Techniki drift-u

            Zamieszczone przez poindexter
            Ale jak po szynach można jechać bokiem?
            Nie zrozumiałeś mnie zwyczajnie, miałem na myśli, że jadąc samochodem 4WD jest znacznie łatwiej bo dobrze "wrzucony" w zakręt przejedzie go bokiem czy też będziesz kontrował kołami czy nie....(czyt.Sprawdź Nismo 400R na "Morelowej")
            Zamieszczone przez poindexter
            Czy mam rozumieć, że tylko lamerzy jeżdżą 4WD?
            Oczywiście, że nie ! Tego nie powiedziałem przecież :wink: W GT4 po prostu WEDŁUG MNIE samochodami 4WD driftuje się znacznie łatwiej niż samochodami RWD, i nie mam tutaj na myśli wybranej techniki, tylko ogół :wink:
            Sam ostatnio ślizgam Audi RS4 :wink:

            Pozdrawiam

            Komentarz


            • #7
              Re: Techniki drift-u

              Lukas a zwracałeś kiedyś uwagę przy jakich prędkościach zaczynasz inicjację driftu danym autem przy różnych kątach zakrętu? Chyba nie zamieszałem tego pytania
              Pomóż mi jeszcze skonfigurować Evo VII do driftu. Podglądałem na różnych stronach ale ile osób tyle różnych ustawień. Miej na uwadze, że jeżdże na padzie i prawie zawsze na automacie.
              pozdówka

              -------------------------------------------------------------

              Komentarz


              • #8
                Re: Techniki drift-u

                Zamieszczone przez poindexter
                Lukas a zwracałeś kiedyś uwagę przy jakich prędkościach zaczynasz inicjację driftu danym autem przy różnych kątach zakrętu?
                Prędkość należy dostosować do specyfikacji toru.....ale to pewnie wiesz :wink:
                Ogólnie jeśli driftuję danym samochodem na danym torze, to przede wszystkim ćwiczę, ćwiczę i jeszcze raz ćwiczę :wink:
                Np.Ostatnio jeździłem dużo w Arcade Mode na torze Suzuka, różnymi samochodami, bez przeróbek wszystko seria, opony N2, i powiem Ci, że w 350z za 2 okrążeniem byłem w stanie bez problemu określić, jak samochód wyjedzie oraz kontrolować jego kąt, po kilku okrążeniach w Audi S4 też coś tam wychodziło, ale Elise'a za cholerę nie byłem w stanie opanować i to przy znacznie mniejszych prędkościach :wink: Polecam zrobić kilka testów
                Zamieszczone przez poindexter
                Pomóż mi jeszcze skonfigurować Evo VII do driftu. Podglądałem na różnych stronach ale ile osób tyle różnych ustawień. Miej na uwadze, że jeżdże na padzie i prawie zawsze na automacie.
                Bo tak już jest, że każdy ustawia samochód pod siebie, i na początek to ja bym Ci polecał poczytać sobie DOKŁADNIE ABC Tuningu napisane przez Kauris'a, a potem coś tam popróbować w set'ach :wink:
                Druga sprawa to skrzynia.....na AT znacznie trudniej dobrze driftować :wink:
                A może tylko Mi się tak wydaje...

                Pozdrawiam

                Komentarz


                • #9
                  Re: Techniki drift-u

                  Żartujesz !!! A ja myślałem, że na automacie się prościej driftuje. Może po prostu mam palce z drewna bo na manualu nie mogę manetek ogarnąć, chociaż z drugiej strony to nie mam z tym problemów przy Tekkenie 10 hit combo lecą jak z nieba.
                  hej

                  -------------------------------------------------------------

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: Techniki drift-u

                    Zamieszczone przez poindexter
                    Żartujesz !!! A ja myślałem, że na automacie się prościej driftuje. Może po prostu mam palce z drewna
                    Hmm, no nie wiem...Ja na początku grałem w GT na AT, bo nie potrafiłem jeszcze zbyt dobrze jeździć, po jakiś 3-4 miesiącach grania przeszedłem na MT, i według mnie jest znacznie realistyczniej, no i szybciej przede wszystkim :wink:
                    Trzeba wiedzieć jak używać MT, bo w przypadku driftu MT, to zaraz obok TCS Off, i słabo przyczepnych opon PODSTAWA :wink:
                    Zamieszczone przez poindexter
                    na manualu nie mogę manetek ogarnąć
                    Manetek czy Obrotów silnika :wink: ?
                    Zamieszczone przez poindexter
                    chociaż z drugiej strony to nie mam z tym problemów przy Tekkenie 10 hit combo lecą jak z nieba.
                    Zapewne, ale mimo wszystko MT działa nieco inaczej :wink:

                    Pozdrawiam

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: Techniki drift-u

                      Manetek rzecz jasna. Obroty silnika to raczej kwestia dobrego słuchu. Mówimy przecież o grze, tudzierz symulatorze więc nie da się pewnych rzeczy wyczuć "pod nogą"

                      -------------------------------------------------------------

                      Komentarz


                      • #12
                        Re: Techniki drift-u

                        Hmmm, no może i masz rację :wink:
                        Ale technik jest na prawdę dużo....
                        Osobiście używam różnych w zależności od napedu, mocy, opon i masy samochodu, bo to wszystko też należy uwzględnić :wink:

                        Pozdrawiam

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: Techniki drift-u

                          Lukas
                          Kwinto napisał(a):
                          * E-Brake Drift (Emergency Brake Drift, Side Brake Drift) - najbardziej znana technika, polega na zaciągnięciu hamulca ręcznego przy wciśniętym sprzęgle, w momencie wchodzenia w zakręt.
                          To też raczej w GT będzie trudne . . . . .

                          co sie go czepiasz lukas przeciez w gt4 i we wszystkich czesciach po nacisnieciu recznego sprzeglo wlacza sie autowanycznie
                          pozatym mi najlepiej wchodzic w zakrety wachadlem czyli trzeba rozbujac samochod przed zakretem
                          Feint Drift - przed zakrętem wykonuje się skręt w kierunku przeciwnym do kierunku zakrętu, a następnie gwałtownie skręca się kierownicą we właściwą stronę rozpoczynając w ten sposób poślizg to samo

                          Komentarz


                          • #14
                            Re: Techniki drift-u

                            Moja technika to na NITRO (NOS) wchodze w zakret redukcja i daje nitro :mrgreen: ja jakos daje rade xD tylko przy wychodzeniu z driftu auto zaczyna obracac. Narazie sie ucze DRIFTU ;p w GT4.

                            Pozdro.
                            Nie sztuka zabić muchę. Sztuka ją zjeść.
                            Wiesz co to za skrót DK?? Donkey Kong?? Drift King

                            Komentarz


                            • #15
                              Re: Techniki drift-u

                              Zamiast dusić nos załóż sobie 315 BHP i poprostu przed zakrętem puść gaz a na zakręcie daj na maxa i potem stopniowo puszczaj zeby nie zrobić bączka

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X