Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ubytek mocy w aucie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ubytek mocy w aucie.

    Wiem że podobne tematy były już poruszane ale chcę to wyjaśnić raz na zawszę,bo sam się zastanawiam o co Tu chodzi. Mowa jest o ubytku i wzroście mocy w aucie.

    Podam wartości na przykładzie Tommy Kaira ZII.
    __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ _________
    W arcade mode

    Moc auta(bez Quick Tune) wynosi- 542BHP*
    Moc tego samego auta podana w Replayu- 543 BHP
    __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ ________
    Teraz w GT mode.

    *Nominalna moc auta z zerowym przebiegiem-551BHP*
    Moc tego samego auta podana w Replayu-543BHP

    *Nominalna moc auta z 270km przebiegiem-578BHP
    Moc tego samego auta podana w Replayu-543BHP

    *Nominalna moc auta z 717Km przebiegiem-551BHP
    Moc tego samego auta podana w Replayu- 543BHP
    __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________ ______
    Nie chciało mi się analizować zmian mocy po wymianie oleju.
    Ale już te wyniki jak widzicie są zadziwiające.

    Moje obserwacje:

    #Pierwsze co się rzuca w oczy to różnica między mocą nominalną a podaną w Replayu.
    #Druga dziwna rzecz to ta że auto o przebiegu 717km ma taką samą moc jak z 0 przebiegiem. Zaś z przebiegiem 270km ma od nich wyższą moc.
    #A co ciekawsze normalna moc auta z Arcade różni się od odpowiednika z GT mode.
    __________________________________________________ __________________________________________________ __________________________________________________

    Jak dla mnie paranoja,więc w która wartość mocy mam wierzyć? Podaną nominalnie czy w Replayu? Te zmiany mocy są co najmniej dziwne.


    O co tu chodzi?

  • #2
    Re: Ubytek mocy w aucie.

    Mnie tez to dziwi . Ale tak bylo we wszystkich czesciah tej gry . Dla przykladu kupuje jakis samochod w GT2 w uzywanych ktory ma zalozmy 276 km a w garazu pokazuje albo nizsza albo wieksza moc Nie wiem czym to skutkuje i dlaczego cos takiego wystepuje

    Pozdro !!
    Pozdro dla Wszystkich Fanow Gier z Serii Gran Turismo !!!!!

    Komentarz


    • #3
      Re: Ubytek mocy w aucie.

      Zamieszczone przez WojaS_PL
      Mnie tez to dziwi . Ale tak bylo we wszystkich czesciah tej gry . Dla przykladu kupuje jakis samochod w GT2 w uzywanych ktory ma zalozmy 276 km a w garazu pokazuje albo nizsza albo wieksza moc Nie wiem czym to skutkuje i dlaczego cos takiego wystepuje

      Pozdro !!
      Nie pamiętam jak było w GT2 ale w GT4 w używanych autach przyczyną spadku ich mocy jest ich przebieg, wystarczy wymienić olej i dolożyc body refresh.
      Ale jak widać problem jest bardziej złożony.

      Komentarz


      • #4
        Re: Ubytek mocy w aucie.

        Wygląda na to, że na początkowych kilometrach moc rośnie - silnik się tak jakby dociera, gdy przebieg staje się większy, moc spada
        http://najalternatywniej.blogspot.com/
        keep calm & carry on
        digart - lastfm
        ---
        REGULAMIN FORUM ]

        Komentarz


        • #5
          Re: Ubytek mocy w aucie.

          Zamieszczone przez Witek Enzo
          Wygląda na to, że na początkowych kilometrach moc rośnie - silnik się tak jakby dociera, gdy przebieg staje się większy, moc spada
          Ale tu rodzi się pytanie czy twórcy gry wzięli pod uwagę w grze takie coś jak docieranie silnika itp. a poza tym porównaj moc auta w arcade mode i w gt mode tu nie wchodzi w grę przebieg.

          Komentarz


          • #6
            Re: Ubytek mocy w aucie.

            Jeżeli chodzi o to:
            Moc auta(bez Quick Tune) wynosi- 542BHP*
            Moc tego samego auta podana w Replayu- 543 BHP
            i o to:
            *Nominalna moc auta z zerowym przebiegiem-551BHP*
            Moc tego samego auta podana w Replayu-543BHP
            To mam dwa pomysły.
            1. Błędy gry
            2. Zamarkowanie prawdziwego świata, gdzie wyniki podawane przez producentów różnią się od tych realnych (mało prawdopodobne)

            A jeżeli chodzi o to:
            *Nominalna moc auta z zerowym przebiegiem-551BHP*
            Moc tego samego auta podana w Replayu-543BHP

            *Nominalna moc auta z 270km przebiegiem-578BHP
            Moc tego samego auta podana w Replayu-543BHP

            *Nominalna moc auta z 717Km przebiegiem-551BHP
            Moc tego samego auta podana w Replayu- 543BHP
            To moim zdaniem, przy 270km auto się dotarło i zyskało moc, a przy 717 trzeba wymienić olej żeby mieć wynik z 270km.

            Ale tak obiektywnie rzecz biorąc, to czy te zmiany mocy mają jakikolwiek sens czy związek ze sobą??

            Komentarz


            • #7
              Re: Ubytek mocy w aucie.

              Powiem więcej, auto z salonu ma moc wyjściową, po wymianie oleju moc wzrasta, po przejechaniu 200-300 km moc wzrasta bo silnik się dociera. Potem maleje bo olej się zużywa, po wymianie oleju moc wraca do najwyższej. po przejechaniu kilku tys. km moc spada bo auto się zużywa i nawet wymiana oleju nie daje pełnej mocy. Po kupieniu Body Refresh i jednoczesnej wymianie oleju moc POWINNA być znowu najwyższa. Napisałem "powinna" bo tego nie sprawdziłem i nie wiem czy tak właśnie jest.
              Gram w GT już 15 lat

              Komentarz


              • #8
                Re: Ubytek mocy w aucie.

                Zamieszczone przez schumi
                Powiem więcej, auto z salonu ma moc wyjściową, po wymianie oleju moc wzrasta, po przejechaniu 200-300 km moc wzrasta bo silnik się dociera. Potem maleje bo olej się zużywa, po wymianie oleju moc wraca do najwyższej. po przejechaniu kilku tys. km moc spada bo auto się zużywa i nawet wymiana oleju nie daje pełnej mocy. Po kupieniu Body Refresh i jednoczesnej wymianie oleju moc POWINNA być znowu najwyższa. Napisałem "powinna" bo tego nie sprawdziłem i nie wiem czy tak właśnie jest.
                Ale co to wszystko ma wspólnego z mocą tego samego auta w arcade mode a w gt mode. To samo a jednak inne. Dziwne...

                I czy twórcy gry wzięli pod uwagę takie coś jak docieranie silnika?

                Komentarz


                • #9
                  Re: Ubytek mocy w aucie.

                  Byc moze wzieli i dlatego takie rzeczy maja miejsce w grze
                  Pozdro dla Wszystkich Fanow Gier z Serii Gran Turismo !!!!!

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: Ubytek mocy w aucie.

                    próbuje wyciągnąć z Minolty to magiczne 600 km/h ale niestety mi nie wychodzi wyciagnolem max 589,37 km/h i co zauważyłem niestety moc mojej Minolty spada :-( mam juz mniej o 3 HP :-( czyli 1219 HP wymiana oleju nic nie daje

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: Ubytek mocy w aucie.

                      przejechałem nią 1576,2 km od kilku km zauważyłem spadek mocy kolega cos wspomniał o body refresh . Niestety mam kupione a moc po wymianie oleju nie wraca ma max

                      Komentarz


                      • #12
                        Re: Ubytek mocy w aucie.

                        Przepraszam za odkop, ale może to pomoże rozwikłać tę tajemnicę.
                        A zatem... (to się tyczy wyłącznie nowych i japońskich samochodów)

                        Nominalnie (tzn. w garażach) samochody japońskie mają 276 KM. Dlaczego? Jest to wynik umowy podpisanej pomiędzy japońskimi producentami.
                        Wykład historyczny czas zacząć. Proszę o ciszę tam z tyłu!

                        [...]Wszystko miało swój początek w połowie lat ‘70 ubiegłego wieku – wtedy do japoński rząd i policja borykały się z niezwykle poważnym problemem bosozoku – gangów, które w niebezpieczny sposób przecinały ulice największych japońskich miast siejąc zamęt i łamiąc wszelkie przepisy. W Japonii istnieje coś, co zwie się JAMA, a jest to organizacja sprawująca pieczę nad producentami samochodów, (Japan Automobile Manufacturers’ Association). Organizacja ta wpadła na pomysł ograniczenia prędkości maksymalnej samochodów. Chodziło o seryjne montowanie w samochodach ograniczników prędkości, które podcinałyby skrzydła wszelakim amatorom szybszej jazdy. Pomysł spotkał się z ogólną aprobatą i w związku z nim każdy nowy samochód, niezależnie od mocy, miał taką samą prędkość maksymalną – 180 km/h. Po osiągnięciu owej prędkości paliwo było odcinane i o wyższych prędkościach można było jedynie pomarzyć. Co jest fenomenem w skali światowej – owy limiter jest nadal seryjnie montowany w każdym samochodzie na rynek krajowy. Oczywiście coraz więcej ludzi go zdejmuje (jest to legalne, o tym za chwilkę), bo mają dość “wleczenia się” (mimo że nawet na autostradach można jeździć tylko 100kmh), a co jest chyba w tym wszystkim najśmieszniejsze – nie regulują tego jakiekolwiek przepisy! Wszystko odbywa się na zasadach gentlemańskiej umowy JAMA. Co interesujące, JAMA nie ograniczyła swoich działań do jednorazowej interwencji w latach ‘70. Kiedy pod koniec lat ‘80 Japonię dotknął kryzys a liczba zabitych w wypadkach samochodowych osiągnęła pułap 10 000 rocznie, organizacja raz jeszcze postanowiła nałożyć ograniczenia, tym razem uderzając w moc samochodów. I tak oto, moc silników wynosiła najwyżej 280KM. Niezależnie od pojemności, paliwa, techniki wykonania, niezależnie od wszystkiego. To jednak dość mocno ugodziło w honor producentów, którzy na boku kombinowali jak mogli. Jednak jeśli popatrzymy na moc silników jakichkolwiek samochodów z lat ‘90 wyraźnie to widać – Wszystkie Nissany Skyline GT-R, czy to R32, R33 czy R34, Mazdy RX-7, Hondy Prelude – wszystkie topowe wersje mają co najwyżej 280KM (276BHP). Tak było, a przynajmniej na papierze. Pracownicy Nissana co jakiś czas sprawdzali na boku faktyczne moce i można dotrzeć do dokumentów, które jasno dowodzą że niektóre GT-R R34 miały moce (seryjnie! Silnik R26DETT, 2.6 jednostka Twin Turbo) dochodzące nawet do 330koni mechanicznych. Oczywiście egzemplarze dostarczane do homologacji poszczególnych wersji miały przepisowe 280KM. Honor jest jednak w Japonii rzeczą świętą, więc nawet gdy w połowie lat ‘90 JAMA ogłosiła że w wyniku poprawy bezpieczeństwa śmiertelność w wypadkach spadła do 8 000 rocznie, a restrykcje dotyczące mocy mogą zostać cofnięte, żaden producent z nich nie zrezygnował – brakowało im tego na papierze, a umowa to umowa. Do przełomu doszło dopiero w czerwcu 2004 roku, kiedy szef JAMA, Itaru Koeda, wystąpił przed przedstawicielami prasy i wezwał producentów do zaprzestania ograniczania mocy silników.[...]
                        źródło:http://spajki.wordpress.com/2009/01/...ji-slow-kilka/

                        Wiem że to nie wyjaśnia całej sprawy a jedynie fragment, ale zawsze to coś :wink:

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: Ubytek mocy w aucie.

                          to w tym temacie sie spytam jeszcze co ile km miejwięcej pojawia się Body refresh. ?
                          wg mnie to zależy od samochodu ale nie jestem pewny więc to sprawdzam
                          Gt 1 - 10 %
                          Gt 2 - 20%
                          Gt 3 - 30%
                          Gt 4 - 40%
                          Twoje życie - 100% Gran Turismo

                          Komentarz


                          • #14
                            Re: Ubytek mocy w aucie.

                            Zamieszczone przez bobazz2
                            to w tym temacie sie spytam jeszcze co ile km miejwięcej pojawia się Body refresh. ?
                            wg mnie to zależy od samochodu ale nie jestem pewny więc to sprawdzam
                            A jest Ci to do czegoś potrzebne?

                            Komentarz


                            • #15
                              Re: Ubytek mocy w aucie.

                              moze nie tyle potrzebne co sie bardzo przyda ;]
                              Gt 1 - 10 %
                              Gt 2 - 20%
                              Gt 3 - 30%
                              Gt 4 - 40%
                              Twoje życie - 100% Gran Turismo

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X