Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • zawieszenie

    podczas grania przed każdym wyścigiem lubie pobawić sie zawieszeniem ale nie wiem cooznaczają pewne zwroty np.Damper itp chodzi mi tylko o zawieszenie
    2 pytanie : jak ustawiem np.wysokość zawieszenia to przesuwając wskażnik w prawo podwyrzszamy czy obniżamy sprawa ma się również do innych rzeczy jak to jest .
    3 pytanie czy jest podział w zawieszeniu na poszczególne osie lub strony z góry dzieki za odpowiedz

  • #2
    Odpowiem Ci tylko na jedno pytanie. Drugie, czy nie zauważyłeś, że psize tam "mm"? Chodzi o milimetry. Na przykład 3,3 mm oznacza, że auto jest 3 centymetry i 3 milimetry nad powierzchnią. Im więcej milimetrów tym auto jest położone wyżej im mniej tym niżej. Proste.

    Moderator Serwer

    Komentarz


    • #3
      slownik w reke i jazda
      angielsko - polski, ortograficzny tez by sie przydal
      narancs alternativa

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Serwer
        Na przykład 3,3 mm oznacza, że auto jest 3 centymetry i 3 milimetry nad powierzchnią.
        No raczej nie . Gdyby jednostką były milimetry i byłoby tak, jak piszesz, zapis musiałby uwzględniać dziesiąki, czyli 33 mm, co jest chyba dość logiczne .

        Komentarz


        • #5
          Chyba chodi o centymetry na ...kg

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Amon-Ra
            Zamieszczone przez Serwer
            Na przykład 3,3 mm oznacza, że auto jest 3 centymetry i 3 milimetry nad powierzchnią.
            No raczej nie . Gdyby jednostką były milimetry i byłoby tak, jak piszesz, zapis musiałby uwzględniać dziesiąki, czyli 33 mm, co jest chyba dość logiczne .
            Serwer ma racje,widocznie japońcy lubią sobie komplikować życie i dlatego u nich 3,3 tzn.3cm,3mm a w europie inaczej jest to podawane.
            Gram w GT już 15 lat

            Komentarz


            • #7
              Aż uruchomiłem grę, aby to sprawdzić . Nie macie racji (dziwne, że polemizujecie z oczywistym faktem - wszak to, iż "w Japonii jest inaczej" wcale nie zwalnia Japończyków od poprawności matematycznej i nomenklaturowej), zapis jest podawany w milimetrach i jest podany poprawnie, czyli z uwzględnieniem rzędu dziesiątek. Serwer natomiast pisze coś diametralnie innego, sugerując, iż zapis 3,3 mm miałby oznaczać 3 cm i 3 mm, co jest oczywistym nonsensem, gdyż w milimetrach to jest po prostu 33 mm . Jeżeli natomiast ww. autor popełnił błąd, mając zapewne na myśli zapis 3,3 cm to rzeczywiście byłby on poprawny i cała dyskusja jest zbędna.

              Chyba, że mówicie o innej, niż PAL wersji gry - ale jeżeli tak, to rozkładam ręce.

              Komentarz


              • #8
                Teraz to już nikt nic nie wie i dyskusja wciąż otwarta ale myślę, że jednak popełniłem błąd. Przyznaję i przepraszam jeśli to komuś przeszkadza.

                Moderator Serwer

                Komentarz


                • #9
                  Wg. mnie, może się mylę:

                  -"Ride height" - jest wysokość zawieszenia (suwak w lewo nisko, w prawo wysoko)
                  -"Damper" - to po prostu to co jest otoczone sprężyną
                  -"Damper (bounceside)" - łatwość wgłębienia się tłoku w damperze
                  -"Damper (rebound side)" - to jest odbicie tłoku w damperze czyli jak tłok w amorku na maksa się wgłębi to jeśli mamy ustawione DUŻE odbicie to odrazu nam się amorek podniesie a jeśli złabe odbicie to po prostu może zostać w pozycji wgłębionej (nie wiem jak jest to czułe)
                  -"Camber angle" - to już jest trudniejsze do wytłumaczenia, może na jakimś przykładzie. Więc jeśli popatrzymy na pojazd z przodu lub z tyłu tak abyśmy widzieli koła. Widzimy że kąt pomiędzy asfaltem a kołem wynosi 90stopni. zmieniając sówaki możemy określić jak koła będą nachylone (jeśli ustawimy na maksa czyli 12,0 to będziemy mieli wrażenie że nam samochód się rozkraczył coś w stylu jakby nam zawieszenie puściło )
                  -"Toe angle" - jeśli popatrzylibyśmy na maskę z góry pionowo (zakładamy że nie widzimy nic poza kołami, "przeźroczysta maska" )
                  to możemy zaobserwować że koła są prosto ustawione czyli w linni prostej z karoserią. Jeśli posuniemy sówak w którąś stronę to zobaczymy że koła się krzywią. może przedstawie to na nawiasach

                  to są koła proste:

                  [ ]

                  teraz po przesunięciu sówaka (chyba w lewo)

                  / \

                  po przesunięciu (chyba w prawo) to koła się przekrzywią w drógą stronę, takich nawiasów na klawiatórze nie mam

                  "stabilliser" - tylko po nazwie można coś skojarzyć, tego nie wiem.


                  nie wiem czy narobiłem błędy w tłumaczeniu. Chcę tylko pomóc więc jeśli coś jest źle to proszę po mnie NIE jechać
                  mam nadzieję że wam to pomoże

                  Pozdrawiam
                  EVO
                  PawelMitsu

                  GT4 + GT Logitech Driving Force Pro 900 = Coś cudownego

                  Mitsubishi Evolution VIII

                  94,3% gry

                  Pozdrawiam

                  Komentarz


                  • #10
                    Damper Bound-siła wbicia tłoka w amortyzator (mała-miękki,duża-twardy)

                    Damper Rebound-siła wybicia tłoka z amortyzatora(j.w.).

                    Jeśli w obu ustawimy siłę na minimum to tak jakbyśmy wogóle nie mieli amortyzacji lub znikomą (jakbyśmy nie mieli oleju w amorkach).

                    Spring Rate-siła nacisku nadwozia na sprężynę amorka.

                    Ride Height-wysokość nadwozia nad ziemią (asfaltem/szutrem)

                    Stabiliser-Stabilizator,poprzeczny drążek zamocowany do wachaczy i nadwozia zapobiegający wychyleniom nadwozia na zakrętach (im mniejsza wartość, tym większe wychylenie i słabsza stabilność na zakrętach.
                    Toe angle-zbieżność kół.
                    Gram w GT już 15 lat

                    Komentarz


                    • #11
                      "Spring Rate-siła nacisku nadwozia na sprężynę amorka."


                      zastanawia mnie jakie są zalety a jakie wady w czasie kiedy będe zmieniał te ustawienia. Codzi mi o skrajne skutki tego ustawienia.

                      Schumi poratuj
                      Proszę
                      PawelMitsu

                      GT4 + GT Logitech Driving Force Pro 900 = Coś cudownego

                      Mitsubishi Evolution VIII

                      94,3% gry

                      Pozdrawiam

                      Komentarz


                      • #12
                        Spring rate - Twardosc sprezyn po polskiemu niema wiekszego znaczenia przy wybieraniu nierownosci drogi (ta role pelnia amory - damper) ma za to duze znaczenie na zachowanie sie budy samochodu przy przyspieszeniu i hamowaniu - im twardsze sprezyny tym mniej nam sie buja samochod i tym samym ma mniejsza bezwladnosc...twardosc sprezyn trzeba dobra przedewszystkim pod mase auta - im ciezsze auto tym twardsze sprezyny oraz w zaleznowsci od techniki jazdy...ja czesto nie robie zawiechow wogole bo lubie te bujanie pozwala latac delikatnym uslizgiem co czesto daja nam przewage slabsza fura w zakretach....

                        Komentarz


                        • #13
                          z tym bujaniem to już miałem przjemność. :wink: evo bez tuingu i bez grzebania w parametrach fajnie buja przy przyśpieszeniu, a przy chamowaniu to mam wrażenie że wypadnę z samochodu

                          Próbuję ustawić tak evo żeby nadawało się na 0-400 m ale nie jest to takie proste.
                          PawelMitsu

                          GT4 + GT Logitech Driving Force Pro 900 = Coś cudownego

                          Mitsubishi Evolution VIII

                          94,3% gry

                          Pozdrawiam

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X