Jak wszyscy wiemy Gran Turismo 4 Prologue jest to wczesne wydanie czwartej i ostatniej wersji Gran Turismo na Playstation 2. Pojawiła się w sprzedaży po to aby zaspokoić wysoki popyt tej grze w oczekiwaniu na pełną wersję.Można powiedzieć że się wiele zmieniło od poprzedniej wersji tej gry (GT3). Doszła regulacja trudności przeciwnika, czyli „AI strenght”.Na najtrudniejszym, czyli „pro” wielu było w stanie wyprzedzić przeciwnika o 10sec, więc jak widzicie, gra jest słabo opracowana. Na szczęście poprawiono to w ostatecznym wydaniu. Wprowadzono sekundy karne tzn. „penalty” które się otrzymywano za zderzenia z barierą bądź z samochodem przeciwnika. Trwały one 10 sekund, a samochód zwalniał do 50km/h i utrzymywał tą prędkość aż czas karny nie upłynął.
W Prologue zastosowano tzw. „switchback”, przez co nam będzie trudniej wyjść z poślizgu. Zastosowanie odpowiedniej kontry będzie wymagało od nas więcej umiejętności gdyż przy zastosowaniu niewłaściwej możemy zostać wypchnięci w drugą stronę co może doprowadzić do wykręceniu bączka. Hamowanie się stało również trudniejsze a zwłaszcza dla użytkowników DS/2. Wduszenie guzika na padzie do końca może spowodować zablokowanie się kół przez co nasze hamowanie będzie mało efektowne. Krótko mówiąc to tym razem trzeba będzie stopniowo i z wyczuciem już do takich rzeczy trzeba podchodzić. Utrudniono jazdę na trawie po której już nie możemy tak szybki i stabilnie się poruszać jak w GT3. Tym razem jest bardzo łatwo utracić kontrolę nad samochodem. A propos przyczepności to mamy do wyboru 3 rodzaje opon (road, normal, sports), które poza normalnymi się nie nadają się do jazdy i tylko nią utrudniają.
Jednym z najbardziej wizualnych rzeczy stał się sam kierowca którego nareszcie ujrzeliśmy w serii GT. Możemy mu się bardziej przyjrzeć podczas jazdy w kabrioletach. Podczas jazdy widzimy jak kręci kierownicą oraz przekłada biegi. Przy redukcji z dużej prędkości to nie zdejmuję ręki z gałki skrzyni biegów dopóki nie przystąpi do zakrętu a podczas przyspieszania spuszcza rękę przy 80% obrotach i przy zmianie przekłada nią no wyższy bieg. Muszę się przyznać że to fajnie wygląda!
Miejmy nadzieję że Polyphony Digital naprawi te wszystkie usterki przy premierze ostatecznej wersji tej gry co umożliwi jej uzyskanie jak najlepszej noty.
W Prologue zastosowano tzw. „switchback”, przez co nam będzie trudniej wyjść z poślizgu. Zastosowanie odpowiedniej kontry będzie wymagało od nas więcej umiejętności gdyż przy zastosowaniu niewłaściwej możemy zostać wypchnięci w drugą stronę co może doprowadzić do wykręceniu bączka. Hamowanie się stało również trudniejsze a zwłaszcza dla użytkowników DS/2. Wduszenie guzika na padzie do końca może spowodować zablokowanie się kół przez co nasze hamowanie będzie mało efektowne. Krótko mówiąc to tym razem trzeba będzie stopniowo i z wyczuciem już do takich rzeczy trzeba podchodzić. Utrudniono jazdę na trawie po której już nie możemy tak szybki i stabilnie się poruszać jak w GT3. Tym razem jest bardzo łatwo utracić kontrolę nad samochodem. A propos przyczepności to mamy do wyboru 3 rodzaje opon (road, normal, sports), które poza normalnymi się nie nadają się do jazdy i tylko nią utrudniają.
Jednym z najbardziej wizualnych rzeczy stał się sam kierowca którego nareszcie ujrzeliśmy w serii GT. Możemy mu się bardziej przyjrzeć podczas jazdy w kabrioletach. Podczas jazdy widzimy jak kręci kierownicą oraz przekłada biegi. Przy redukcji z dużej prędkości to nie zdejmuję ręki z gałki skrzyni biegów dopóki nie przystąpi do zakrętu a podczas przyspieszania spuszcza rękę przy 80% obrotach i przy zmianie przekłada nią no wyższy bieg. Muszę się przyznać że to fajnie wygląda!
Miejmy nadzieję że Polyphony Digital naprawi te wszystkie usterki przy premierze ostatecznej wersji tej gry co umożliwi jej uzyskanie jak najlepszej noty.