Tradycyjnie zamieszczam tłumaczenia kolejnego poradnika. Na jakiś czas będzie to ostatnie tłumaczenie.

Właściwości jezdne samochodu, można podzielić na mniej więcej trzy kategorie: podsterowność, neutralne, i nadsterowności. Cechy te mogą wystąpić przy wejściu, w środku, lub przy wyjeździe z zakrętu. Może być wiele przyczyn ich wystąpienia.
Podsterowność

Samochód zbacza w kierunku zewnętrznej krawędzi zakrętu. Podsterowności daje uczucie, że samochód opiera się przed skrętem, jest niezwrotny, albo, że jest wypychany poza tor.

Dla początkującego kierowcy, rozróżnienie dlaczego samochód nie skręca, może być trudne. Czy to wina auta, czy może po prostu zakręt został zaatakowany ze zbyt dużą prędkością?
Jeśli chciałeś uniknąć używania hamulców przed zakrętem, to prawdopodobnie to drugie.
Gdy objeździsz wiele samochodów, zaczniesz czuć na czym polega podsterowność.
Niedrogie auta z napędem na przednie koła(FWD, FF, ang. Front-wheel drive), charakteryzują się fabryczną podsterownością, więc możesz ich użyć jako punkt odniesienia.
Zbyt duża podsterowność jest zawsze zła, więc gdy tuningujesz, albo wybierasz nowy samochód, zawsze będziesz chciał wybrać taki, który będzie miał charakterystykę jazdy zbliżoną do neutralnej. Niektórzy kierowcy lubią mieć auto na granicy podsterowności, bo to sprawia, że samochód łatwiej się prowadzi i jest bardziej wyrozumiany, podczas jazdy na długich prostych z zawrotną prędkością.
Jeśli twój samochód jest podsterowny, generalną zasadą jest zdejmowanie nogi z gazu, co sprawi, że nos pojazdu, z powrotem wróci na swoje miejsce.
Nadsterowność

Przeciwieństwem podsterowności jest nadsterowność i w przeciwieństwie do podsterowności,
większość zawodników uważa nieco nadsterowne auto za idealne.
Nadsterowności jest o wiele łatwiejsza do zaobserwowania., niestety, jest przy okazji trudniejsza do opanowania. Powoduje ona wychylenie się tyłu samochodu, które sprawia że jest trudniejszy do opanowania i traci efektywność przyspieszania.
Nadsterowności daje uczucie, że samochód skręca zbyt gwałtownie, zjeżdżając z drogi.
Zbyt dużo nadsterowności i samochód staje się nieporęczny na zakrętach, co sprawia, że cały swój czas poświęcasz na przeciwdziałanie ruchom tyłu auta.
Drifting to sport, który wykorzystuje nadsterowność. Drifterzy starają się utrzymać auto pod dużymi kątami, jednocześnie zachowując nad nim kontrolę.
Z nadsterownością można walczyć na wiele sposobów. Generalną zasadą jest, by nigdy nie zdejmować całkowicie nogi z gazu. Dotyczy to szczególnie samochodów z napędem na tylnie koła (RWD, FR, ang. Real-wheel drive).
Staraj się delikatnie kontrować auto w przeciwnym kierunku do atakowanego zakrętu.



Właściwości jezdne samochodu, można podzielić na mniej więcej trzy kategorie: podsterowność, neutralne, i nadsterowności. Cechy te mogą wystąpić przy wejściu, w środku, lub przy wyjeździe z zakrętu. Może być wiele przyczyn ich wystąpienia.
Podsterowność

Samochód zbacza w kierunku zewnętrznej krawędzi zakrętu. Podsterowności daje uczucie, że samochód opiera się przed skrętem, jest niezwrotny, albo, że jest wypychany poza tor.

Dla początkującego kierowcy, rozróżnienie dlaczego samochód nie skręca, może być trudne. Czy to wina auta, czy może po prostu zakręt został zaatakowany ze zbyt dużą prędkością?
Jeśli chciałeś uniknąć używania hamulców przed zakrętem, to prawdopodobnie to drugie.
Gdy objeździsz wiele samochodów, zaczniesz czuć na czym polega podsterowność.
Niedrogie auta z napędem na przednie koła(FWD, FF, ang. Front-wheel drive), charakteryzują się fabryczną podsterownością, więc możesz ich użyć jako punkt odniesienia.
Zbyt duża podsterowność jest zawsze zła, więc gdy tuningujesz, albo wybierasz nowy samochód, zawsze będziesz chciał wybrać taki, który będzie miał charakterystykę jazdy zbliżoną do neutralnej. Niektórzy kierowcy lubią mieć auto na granicy podsterowności, bo to sprawia, że samochód łatwiej się prowadzi i jest bardziej wyrozumiany, podczas jazdy na długich prostych z zawrotną prędkością.
Jeśli twój samochód jest podsterowny, generalną zasadą jest zdejmowanie nogi z gazu, co sprawi, że nos pojazdu, z powrotem wróci na swoje miejsce.
Nadsterowność

Przeciwieństwem podsterowności jest nadsterowność i w przeciwieństwie do podsterowności,
większość zawodników uważa nieco nadsterowne auto za idealne.
Nadsterowności jest o wiele łatwiejsza do zaobserwowania., niestety, jest przy okazji trudniejsza do opanowania. Powoduje ona wychylenie się tyłu samochodu, które sprawia że jest trudniejszy do opanowania i traci efektywność przyspieszania.
Nadsterowności daje uczucie, że samochód skręca zbyt gwałtownie, zjeżdżając z drogi.
Zbyt dużo nadsterowności i samochód staje się nieporęczny na zakrętach, co sprawia, że cały swój czas poświęcasz na przeciwdziałanie ruchom tyłu auta.
Drifting to sport, który wykorzystuje nadsterowność. Drifterzy starają się utrzymać auto pod dużymi kątami, jednocześnie zachowując nad nim kontrolę.
Z nadsterownością można walczyć na wiele sposobów. Generalną zasadą jest, by nigdy nie zdejmować całkowicie nogi z gazu. Dotyczy to szczególnie samochodów z napędem na tylnie koła (RWD, FR, ang. Real-wheel drive).
Staraj się delikatnie kontrować auto w przeciwnym kierunku do atakowanego zakrętu.


