Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

    Przed wami bardzo nietypowy test dwóch samochodów. Więcej je dzieli niż łączy, czy takie porównanie ma w ogóle sens? Przyjrzyjmy się bliżej: Oba samochody są tej samej marki, małe sportowe Coupe z nisko opadającą tylną szybą, z niezbyt mocnymi silnikami o prawie identycznej pojemności i o podobnej mocy oraz mające prawie tyle samo punktów osiągów: 355 (CR-X) i 356 (CR-Z). Co je dzieli? Na pierwszy rzut oka trzydzieści lat, kanciaste formy kontra płynne i zaokrąglone linie. A co z techniką? Jean Michel Jarre i Daft Punk, z tym że JMR zachwyca po dziś dzień.



    Pora sprawdzić na torze kto wygra to porównanie które sprawdzi czy postęp technologiczny rzeczywiście ma sens. Na wstępie zauważyłem o podobnej mocy silników, jednak specjalnie zachowałem istotne rzeczy na teraz o których chyba każdy wie: CR-Z jest hybrydą. Zanim jednak ktokolwiek powie że to nie fair niech zauważy że CR-Z jest "trochę" cięzszym samochodem. O ile? O całe 315 kg! Sporo. Więc silnik elektryczny jest usprawiedliwionym handicapem, chociaż na jakiś czas aż baterie się nie rozładują.



    Żeby porównanie było obiektywne do całej zabawy zaprosiłem Angello, wybraliśmy tor Trail Mountain i na zmianę robiliśmy czasówki oboma autami. Teraz przedstawię moje odczucia z jazdy: CR-X. Samochód bardzo sumiennie przenosi nasze komendy na asfalt, samochód szczery do bólu, choć czasem potrafi zarzucić tyłem, co jest bardzo przyjemne i łatwe do skorygowania kontrą, podobnie jest z podsterownością którą eliminujemy umiejętnym operowaniem gazem. Nie śmiejcie się, ale słabszymi samochodami na granicy przyczepności jeździ się również wymagająco, zabawa urywania tysięcznych jest naprawdę świetna.



    Robimy "przesiadkę" z Panem Andrzejem i zaczynamy od nowa zabawę. Pierwsze co każdy zauważy i chyba nikomu się nie spodoba to dźwięk silnika. Moje najbliższe skojarzenie z tym mechanicznym szumem to dźwięk starego odkurzacza PREDOMU. Jednak nie zraża mnie to bo już czuję jak ten samochód wspaniale wpisuje się w pierwszy zakręt. Samochód skręca natychmiast, nie przechyla się na boki i kieruje się dosłownie myślą. O nadsterowności możemy zapomnieć. Ideał? Nie do końca. Wiem, jestem chyba zbyt wymagający, ale nie było czuć tej całej zabawy z którą miałem do czynienia z prekursorem CR-Z. Nie do końca czuć drogę, można powiedzieć samochód jest "wytłumiony" z emocji i już początkujący kierowca dojdzie w CR-Z do granic swoich umiejętności już po pierwszym okrążeniu.



    Czas na najważniejsze, czyli na czasy przejazdów. Są one...prawie identyczne! Obaj z Angello jednomyślnie ustaliliśmy że to umiejętności a nie dane techniczne w tym wypadku się liczą w tym pojedynku, CR-Z jak i CR-X osiągnęły swoje najlepsze czasy na poziomie 1:54xx . Nieskromnie mówiąc sam liczyłem na remis, nie będziemy się targować o to który jest droższy, bo oba samochody są tanie jak barszcz, jedynie CR-X'a musimy poszukać w używanych a CR-Z jest dostępna od ręki. Nie będę tutaj zamieszczał tabelek, bo w tym porównaniu chodziło o samą zabawę, a zainteresowany sam znajdzie sobie w grze lub w internecie.



    BTW. Może będzie ktoś chętny by podesłać mi fotki bo mój pendrive odmówił posłuszeństwa a Angello (chyba) nie zapisał powtórki.
    Podziękowania oczywiście dla Pana Andrzeja (czekam na chociaż krótki reportaż z testów tutaj ), jak i dla...Pana Piotra, naszego Admina, który zaszczycił nas swoją obecnością i dobrą zabawą na torze. Mam nadzieję że nie ostatni raz Pozdrawiam i mam nadzieję kiedyś jeszcze zrobię jakiś test, liczę na dyskusję tutaj i ciekawe wnioski



    Bonusowe zdjęcie z naszym Adminem:

  • #2
    Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

    Mimo że trochę luźno potraktowana formułka testu, to bardzo mi się podoba Porównanie myślę że dużo ciekawsze niż oklepane pojedynki odwiecznych rywali, w dodatku z bardzo interesującymi wnioskami - czekam na więcej takich
    http://najalternatywniej.blogspot.com/
    keep calm & carry on
    digart - lastfm
    ---
    REGULAMIN FORUM ]

    Komentarz


    • #3
      Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

      super! gratuluje! czekamy na fotki!
      PSN progress Jesteśmy Kierowcami Jutra!

      Komentarz


      • #4
        Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

        Świetny i ciekawy opis, odejście od normalnej formy wyszło znakomicie. Szkoda że taki krótki bo z przyjemnością czytałem. Dajcie jeszcze jakies konkretniejsze cyferki i fotki
        W ogóle propsy za taki test, nigdy bym sie spodziewał że akurat weźmiecie pod lupę te auta; Na samą nazwę tematu pospiesznie wbiłem zobaczyć

        Komentarz


        • #5
          Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

          Fajny test a gdzie foty ??

          Komentarz


          • #6
            Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

            Zamieszczone przez Sqad
            Fajny test a gdzie foty ??
            Już są

            Komentarz


            • #7
              Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

              A nie było nowszego CRX'a ? Na jakich oponach testowaliście,... co się dzieje kiedy bateria się wyczerpie bo spda jedna kreska na półtora kółka ale nie chciało mi się tym meleksem jeździć żeby sprawdzać.

              Komentarz


              • #8
                Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

                Samochody testowane na seryjnych oponach (komfortowe miękkie), po wymianie oleju. Po wyczerpaniu baterii (wyczerpują się szybciej niż myślałem) samochód ma nieznaczny, ale zauważalny spadek mocy, czasy na okrążeniu są o 0,5-1 sek. gorsze na torze Trail Mountain.

                Komentarz


                • #9
                  Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

                  Najpierw może zacznę od tego że jechałem na automacie. Najprawdopodobniej kabelek w moim starym DFP się uszkodził i teraz są problemy przy zmianie biegów więc przestałem korzystać z manuala.

                  Pierwszy test z 356 (CR-Z)to raczej nie zaliczam do ulubionych. To auto potrzebuje obrotów żeby cokolwiek zdziałać. Gdy jadąc pod górkę na automacie załącza się wyższy bieg możemy się spodziewać braku mocy. Podczas wyścigu jest to najważniejsze więc automatyczna skrzynia biegów odpada. A tak ogólnie samochód jest dość wolny więc nie możemy mieć jakichkolwiek wymagań od niego.

                  Następny test bardzo mi się podobał. Stare CRX było bardzo przyjemne w prowadzeniu, nawet w automacie. Było to auto dużo lżejsze od poprzedniego i właśnie chyba w tym tkwi jego przewaga. Natomiast autem którym Kyjgel jechał był dużo lepszym gdyż brakowało mi ok 2 sec do jego najlepszego okrążenia. Bardzo się starałem ale nic z tego, jest to gorsze auto i tyle na ten temat. :mrgreen:

                  Bardzo podobał mi się auto test, i mam nadzieję że w przyszłości będzie więcej tego typu przedsięwzięć. Na dzień dzisiejszy interesuje mnie najbardziej EVO kontra STI.

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

                    fajnie jakbyście do porównania dorzucili Spoon'a CR-Z i del-sol'ke
                    http://www.mygranturismo.net/12300

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10



                      Auto: Honda BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83
                      Kraj: Japonia
                      Pojemność : 1488 cm3
                      Moc: 115 KM/6000 rpm
                      Moment obrotowy: 142 Nm/4500 rpm
                      Układ napędowy: FF
                      Waga: 815 kg
                      Stosunek masy do mocy: 7,04 kg/KM
                      Długość: 3675 mm
                      Szerokość: 1625 mm
                      Wysokość: 1290 mm
                      PO: 369
                      Cena auta w GT5:12 700 cr
                      Dostępność auta: Do kupienia na giełdzie aut używanych




                      Auto: Honda CR-Z α '10
                      Kraj: Japonia
                      Pojemność : 1496 cm3
                      Moc: 120 KM / 6000 rpm
                      Moment obrotowy: 168 Nm / 1500 rpm
                      Układ napędowy: FF
                      Waga: 1130 kg
                      Stosunek masy do mocy: 9,37 kg / KM
                      Długość: 4080 mm
                      Szerokość: 1740 mm
                      Wysokość: 1395 mm
                      PO: 352
                      Cena auta w GT5:24 980 cr
                      Dostępność auta: Do kupienia w salonie

                      resztę uzupełnię wkrótce, bo teraz TV zajęte (dziewczyny oglądają TzG)

                      Skoro razem z kolegą kyjgel testowaliśmy te dwie Hondy to wypada abym też wyraził swoje opinie na temat tych dwóch budzących pewne emocje aut. Obie Hondy są w stanie dostarczyć przyjemności z jazdy tylko miłośnikom takich aut, bo Ci, którzy są zapatrzeni w super szybkie samochody nie znajda w nich nic emocjonującego dla siebie.
                      Ja i kyjgel jesteśmy tymi kierowcami co w każdym aucie znajda coś interesującego dla siebie.

                      Pierwsze auto które wydało z siebie dźwięk była to Honda CR-Z α '10.
                      Auto prowadzi się przyjemnie jak na swoją klasę ale mi osobiście jest troszkę za grzeczne. Grzecznie reaguje na ruchy kierownica, przy wciśniętym pedale gazu w podłogę podczas jazdy w zakręcie nie wyrzucało tyłu z zakrętu przez co jest łatwe w prowadzeniu. Ładnie tłumi nierówności na drodze przez co jazda jest przyjemna. Silnik tego auta na pewno nie zadowoli tych, którzy w tym aucie będą szukali pazura. Auto na wtyczkę - nie dziękuję. Auto z pewnością prezentuje się ładnie i większość pań mrugnie do nas okiem jak usiądziemy za kierownicą tego auta

                      Teraz z bananem na twarzy przesiadam się do Hondy BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83. Od dzieciństwa mi się podoba więc kolejny raz będę miał okazję się nią przejechać. Otwieram drzwi i nie mogę się wcisnąć do auta. Co to ma być? Aha, no tak przecież przede mną jechał nią troszkę mniejszy ode mnie kyjgel a ja już myślałem, że to autko jest za małe dla mnie. Odsunąłem fotel, ustawiam lusterka, przekręcam kluczyk i do moich uszu dochodzi mruczenie silnika spalinowego a nie jakiegoś elektrycznego odkurzacza samochodowego. Wrzucam jedynkę i jazda. Na moje twarzy kolejny raz pojawia się banan. To jest to co lubię. W porównaniu do CR-Z już takie grzeczne nie jest. Przy dużej prędkości nie ma już takiej stabilności jak młodsza siostra. Tu już czujemy, że auto chce uciec z zakrętu ale bez większego wysiłku jestem w stanie zapanować nad autem i w efektowny sposób pokonuję zakręt. Zawieszenie tego auta bardziej daje nam znać o nierównościach na drodze ale to mi nie przeszkadzało, bo wrażenia z jazdy rekompensują wszystkie niedociągnięcia. Jadąc za sterami tej Hondy nie podbijemy zbyt wielu kobiecych serc ale wśród kolegów znających się na temacie na bank zdobędziemy szacunek.

                      Podsumowując oba auta zdecydowanie większą frajdę z jazdy dostarczyła mi o 27 lat starsza CR-X


                      Zamieszczone przez Bimbak
                      fajnie jakbyście do porównania dorzucili Spoon'a CR-Z i del-sol'ke
                      Wszystko przed nami i Tobą

                      Komentarz


                      • #12
                        Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

                        Robiliście w CR-X przywrócenie sztywności nadwozia i remont silnika?
                        Chętnie pomogę w testach - mam CR-X SiR '90 i CR-X del Sol SiR '92 i lubię jeździć wolniejszymi furami.

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

                          Zamieszczone przez kmieciu4ever
                          Robiliście w CR-X przywrócenie sztywności nadwozia i remont silnika?
                          Chętnie pomogę w testach - mam CR-X SiR '90 i CR-X del Sol SiR '92 i lubię jeździć wolniejszymi furami.
                          Tak, samochody były po remoncie. Obecnie planuję test trzech samochodów: McLaren Mercedes SLR vs McLaren MP4-12C vs Mercedes SLS. Czyli mariaż Mercedesa i McLarena, rozwód i kto lepiej na tym wyszedł

                          Komentarz


                          • #14
                            Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

                            Świetny Auto-Test! Nareszcie nie suche dane, tylko odczucia "testerów". Jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie zmienić nazwę z GT5 Auto-Test na GT5 Top Gear! Super
                            "If you can dream it, you can do it" - Enzo Ferrari

                            Komentarz


                            • #15
                              Re: [Porównanie] BALLADE SPORTS CR-X 1.5i '83 vs. CR-Z α '10

                              Zamieszczone przez kyjgel
                              Obecnie planuję test trzech samochodów: McLaren Mercedes SLR vs McLaren MP4-12C vs Mercedes SLS. Czyli mariaż Mercedesa i McLarena, rozwód i kto lepiej na tym wyszedł
                              Jak bedziesz wiedział kiedy to daj znać to tym chętnie też przetestował

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X