Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

DFP :)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #31
    Znalazlem to forum jakis czas temu, szukajac wlasnie informacji nt DFPro i innych tego typu zabawek. Ostatecznie zdecydowalem sie na DFPro. Napisze tu pare zdan dla "takich jak ja, jakis czas temu".

    Przy pokonywaniu zakretow nie czuc, ze ma sie do dyspozycji te 900 stopni. Tylko przy ciasnych nawrotach ma sie okazje odkrecic bardziej niz 100 stopni.. Oczywiscie mozna sobie odkrecic bardziej ale poza utrata przyczepnosci nic nie zyskamy (spadek predkosci przy wlaczonych systemach - czyli taki hamulec w kierownicy). Jednak taki drobiazg jak "koniec" skretu przy ustawieniu 300 stopni naprawde psuje zabawe Powiem ze z ciekawosci raz czy dwa razy ustawilem sobie na 300 i w mojej swiadomosc kierownica stala sie poprostu kontrolerem... (tyle ze okraglym), przy 900 jest kierownica

    Duzym minusem jest FF przy kontrowaniu w sytuacjach awaryjnych. Pelna kontra to jednak poltora obrotu kolem kierownicy.. Trzeba sie pogodzic z tym ze szanse na wyjscie z poslizgu sa mniejsze niz przy padzie czy ustawieniu na 300 stopnii. Nawet bez FF kontra plus poprawka kontry to w sumie tak na oko 4 obroty kierownica.... a cale zajscie przewaznie trwa ponizej 2 sekund (teoretycznie). FF zdecydowanie utrudnia wychodzenie z opresji ale daje w zamian "czucie drogi". Regulacja sily FF nie zmienia proporcji miedzy przyjemnym oporem w czasie jazdy a nieprzyjemnym oporem w czasie kontry (szkoda). Sa jakies opcje w samej grze (ich dzialanie nie jest opisane w instrukcji polskiej - ogolnie instrukcja baaardzo slaba). A sam zbytnio nie zauwazylem roznic w zachowaniu kierownicy przy roznych ustawianiach tych opcji.

    Nie odrywajac rak od kierownicy mamy max 360 -450 stopni (daje to 50% maksymalnego skretu wiec jak na kontre to malo). Szybkie ruchy kierownica sa porownywalne z wychyleniem jakie daje pad (testowalem ze stoperem i jesli kierownica jest szybciej to nieznacznie. Na minus mojego testu mozecie zaliczyc zla pozycje za kierownica - takie mam warunki niestety)

    Osobiscie gram na DFPro od samego poczatku i pada pierwszy raz uzylem dopiero po miesiacu przy 12 misji gdy nie moglem sobie poradzic z fordemGT40 a wiec w ostatecznosci. Powiem ze bardziej mi pasowalo sterowanie (padem) w GT3 (bardziej precyzyjne jak dla mnie) i mimo ze na kierownicy (900) jazda jest trudniejsza (jazda, bo na padzie to tylko gra ) to polecam.

    Jesli chodzi o uwzglednianie przez tworcow roznic w skrecie midzy samochodami to nie zapomnieli o tym. Choc moze nie zrobili tego tak jak bysmy chcieli. Ja czuje minimalne roznice "zapotrzebowania na skret" jadac roznymi samochodami na tym samym torze. Nie upieram sie jednak ze to nie wynik innego zestrojenia samochodow (choc watpie). Mam dopiero 35% gry i nie mialem okazji jezdzic wszystkim, ale np taki Audi v16 z 1937 roku nadaje sie tylko do jazdy po prostym bo reakcja na kierownice jest hm.. nieprzewidziana przez budowniczcych tego samochodu Foto ponizej


    Drugi przyklad to Toyota RSC gdzie max wychylenia kol mamy przy 260 stopniach. Foto ponizej ("cywilna")


    Mysle wiec ze przy innych samochodach przy ktorych max wychylenia powinien byc wczesniej, zostalo to uwzglednione.


    ...moze reczny w F1 to blad ale "czip" we fiacie 500 mozna przezyc. Z biegiem lat zastapiono przeciez kopulke i palec rozdzielacza elektronika..
    maruda
    A-spec 17,839 km

    Komentarz


    • #32
      Wlasnie dotalem kirownice jak narazie nie potrafie na niej jezdzic, mam nadzieje że w najbliższym czasie się naucze.

      Komentarz


      • #33
        Zamieszczone przez Jonasz
        Wlasnie dotalem kirownice jak narazie nie potrafie na niej jezdzic, mam nadzieje że w najbliższym czasie się naucze.
        Też tak miałem, kwestia wyczucia.

        Komentarz


        • #34
          No idzie mi coraz lepiej ,ale najleprze jest to ze mój tata zaczoł grać w GT4 ,ale bardzo słabo mu idzie
          Gdzie znajde sterowniki do komputera

          Komentarz


          • #35
            Gdzie znajde sterowniki do komputera
            W internecie! "logitech software 4.60" - to pobierz :wink:

            A mój tatko narzeka na DFP. Chodzi mu o to, że grając, kierownica "żyje własnym życie". Mówi, że w rzeczywistości czuć nierówności na kierownicy, ale na DFP ma wrażenie jakby ktoś mu młotkiem w koła bił i zmieniał ich kierunek. W sumie strasznie "bije" w czasie jazdy. Ten FF jest taki silny (z dwóch trybów mam ten delikatniejszy), czy ja mam jakąś lewą kiere? Niedawno zacząłem cześć praktyczną kursu prawa jazdy i mam te same odczucia co tata. Co o tym myślicie?

            Komentarz


            • #36
              Dzieki bardzo za sterowniki
              umnie tez tak mocno odbija i nawed dzisaj to mnie rece bolały i noga tez więdz musze se chwile przerwy zrobić i jeszcze raz dzieki za sterowniki

              Komentarz


              • #37
                Eeee chyba przesadzacie.... Przy slabszym ustawieniu to prawie nie czuc FF!
                Osobiscie jezdze na silniejszym. Choc nie sprawdzalem czy ustawienia (sily FF) kombinacjÄ… przyciskow na kierownicy to skrot do ustawien w menu GT4, czy tez mozna to regulowac niezaleznie. FF mocniej czuc na bardziej przyczepnych oponach.

                Kierownice mam przykrecona na dosc lichym biurku ktore przy duzych predkosciach (toyota gt-one) wpada w "rezonans" Jesli chodzi wam o te akurat wibracje to fakt - rece moga bolec

                Niedawno zacząłem cześć praktyczną kursu prawa jazdy i mam te same odczucia co tata. Co o tym myślicie?
                Mysle ze jak zalozysz opony economy i bedziesz sie trzymal ponizej 100km/h to nie poczujesz wiele wiecej ze strony FF niz w rzeczywistosci.
                maruda
                A-spec 17,839 km

                Komentarz


                • #38
                  Force feedback jest zależny od gry, wystarczy porównać go w GT4 a w Toca Race driver 3 bez porównania duzo silniejszy w TRD 3. Na kompie mozna podkręcić w sterach powyżej 100 % skuteczności Forca, ale to już przesada. Jak dla mnie zbyt mocny force przeszkadza w precyzji jazdy, nawet w gt4 ustawiam sobie go na medium, he a gdzie sie podziała opcja easy albo light ? w ustawieniach

                  Komentarz


                  • #39
                    Mysle ze jak zalozysz opony economy i bedziesz sie trzymal ponizej 100km/h to nie poczujesz wiele wiecej ze strony FF niz w rzeczywistosci.
                    Próbowałem.
                    Może przesadzam... W końcu to jest tylko gra, a ciężko odzwierciedlić rzeczywistość. :wink:

                    Komentarz


                    • #40
                      Regulacja FF w GT4 jest faktycznie skromna.. Instrukcja obslugi stwierdza tylko fakt ze jest taka opcja.. moglo tu byl o wiele lepiej.

                      Sam jestem ciekawy czy przy wyscigowej jezdzie i wyscigowych oponach az tak mocno czuc zakrety.. Przy "zwyklych" oponach a nawet sportowych opor wydaje mi sie calkiem naturalny. Choc nie mozna zapominac ze to tylko namiastka (calkiem sugestywna).
                      maruda
                      A-spec 17,839 km

                      Komentarz


                      • #41
                        a co tak naprawde daje "active steering" i "power assist" ???

                        Komentarz


                        • #42
                          Swego czasu robilem testy i probowalem wyczuc roznice miedzy tymi ustawieniami (rozne kombinacje). Teraz ci dokladnie nie opisze, bo testy te robilem dawno a roznice byly tak minimalne ze ostatecznie nie zapadly mi gleboko w pamiec..

                          "Active Steering - on/off automatic fine-tuning of steering, this reduces the likelihood of your car spinning out of control.."
                          I owszem.. Samochod ma mniejsza tendencje do szybkiego i mocnego poglebiania uslizgu.. albo - zalezy jak patrzec - szybciej reaguje na ruchy kierownicy w takich momentach (arabian drift ) Jezdze na OFF bo mam wrazenie "bogatszego" modelu jady

                          "DFP Power assist - Turning this on weakens the resistance when the player wants to steer quickly"
                          Teoretycznie ulatwia szybkie ruchy kierownica - oslabia FF gdy chcemy szybko krecic. Mimo, ze przydala by sie tak dzialajaca opcja, mam to na OFF - prawdopodobnie dlatego ze nie wyczulem poprawy w tym wlasnie momencie (i tak za silny FF), a oglolne wrazenia byly gorsze niz na ON

                          Przewaznie jezdze na oponach normal. Moze przy bardziej przyczepnych gumach, roznice beda nieco bardziej wyrazne...
                          maruda
                          A-spec 17,839 km

                          Komentarz

                          PracujÄ™...
                          X