Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

    Kazdy zna, kazdy gral, wiec chyba nie musze przyblizac sylwetki tego jednego z ostatnich dobrych NFSow. Az dziwne, ze wczesniej nikt szerzej nie wypowiadal sie na temat tej czesci. Dlatego tez zalozylem nowy watek.

    Gre skonczylem dzisiaj pare minut temu. Postaram sie w miare krotko powiedziec, co mi sie podobalo, a co wrecz odrzucalo.

    "+"

    - Trasy
    Bardzo ladnie i szczegolowo zaprojektowane. Cieszy ich roznorodnosc pod wzgledem charakterystyki torow jak i otoczenia. Przyjemnie sie jezdzi. Nie sa to zwykle "kaniony" z ulica wewnatrz, a prawdziwe kompleksy, gdzie dzieje sie duzo. Ciesza oko dobrze wykonane ruchome elementy jak wiatraki, swiatlo latarni morskiej, wodospady, balony czy inne elementy otoczenia, ktore czasem trudno znalezc w duzo nowszych produkcjach.

    - Efekty
    Do wyboru mamy jazde za dnia lub po zmroku. Jest tu jednak wiecej por dnia. Sa one generowane losowo. Dopatrzylem sie wschodow i zachodow slonca, pelnego dnia oczywiscie, tuz po zachodzie slonca i pelnych ciemnosci. Gra swiatel robi niesamowite wrazenie, biorac pod uwage to, ze gra ma juz ponad 10lat. Mozemy rowniez poscigac sie w innych warunkach pogodowych. Mrzawka, deszcz czy snieg. Podczas wyscigu na Route Adonf spotkalem sie nawet z tym, ze w jednej czesci toru padal mocny deszcz, a w drugiej czesci jedynie jezdnia byla mokra.

    - Samochody
    Do wyboru mamy 14 samochodow wyscigowych. W trybie Hot Pursuit dochodzi pare wozkow policyjnych, ktore nieco roznia sie osiagami od ich pierwowzorow. Dodatkowo dochodza nagrody specjalne. W sumie bedzie ich kolo 20. Prezentuja sie dobrze i bardzo dobrze. Nie sa to jednak tak dobrze zaprojektowane modele jak chocby w GT2. Dodatkowo mozemy pobawic sie migaczami, zatrabic na piratow drogowych czy pozdrowic kierowcow dlugimi swiatlami.

    - Fizyka i prowadzenie
    NFS to seria arcadowa, wiec bardzo realistyczngo modelu nie znajdziecie i w tej czesci. Jest on jednak wg mnie wywazony pomiedzy arcade, a sladami symulacji. Przed ostrzejszymi zakretami wiec nie wystarczy puscic na chwile gaz. Czesto, szczegolnie przy mocniejszych wozach, trzeba bedzie mocno wdusic hamulec. Samochody prowadza sie dobrze. Roznice pomiedzy nimi sa wyczuwalne. Od razu wiemy, ze mamy do czynienia z lekkim i zwinnym Z3 czy ciezkim DB7. Dla mniej doswiadczonych graczy niektore samochody oferuja systemy elektroniczne, ktore rzeczywiscie pomagaja w prowadzeniu.

    Co cieszy rowniez, przyczepnosc wozow zalezy rowniez od podloza i warunkow aktualnie panujacych. Asfalt zapewnia najlepsza przyczepnosc, ale zjazd na pobocze (trawe, ziemie, snieg czy inne) powoduje pogorszenie wlasciwosci jezdnych. Wiec niech nie bedzie dla nikogo zaskoczeniem, gdy rozpedzonym samochodem bedziecie chciec zahamowac na poboczu i was obroci. Sam mialem ostatnio taka przygode z FullTuned Z3. Rozpedzony do przeszlo 220kmh skladalem sie do wolnego zakretu, hamujac zahaczylem o pobocze, a samochod wpadl w poslizg. Rowniez wszelkie opady wplywaja na zachowanie naszego bolidu. Niech ktos sprobuje wygrac na deszczowym Route Adonf czy zasniezonym Snowy Ridge w F50 w przedostatnim Tournament. Szczerze pogratuluje.

    - Rozgrywka
    Mamy do wyboru kilka trybow, ale wiekszosc z nas skupic sie powinna na wielkiej trojce: Hot Pursuit, Tournaments i Special Events. Wyscigow jest troche do przejscia i nie zajma one nam tylko jednego popoludnia. Sa one roznorodne. Mamy podzial na klasy samochodow, ktore dodatkowo wydluzaja rozgrywke. Nie zapomnijmy oczywiscie o ikonie serii NFS, czyli nielegalnych wyscigach i walce ze stozami prawa. Mozemy zasiasc po obu stronach.

    "-"

    - AI i poziom trudnosci
    Pierwsze, co mi sie nasuwa na mysl, to wlasnie inteligencja i zachowanie przeciwnikow. Co prawda, w bezposrednim starciu potrafia zajechac czlowiekowi droge, uderzyc w tyl, zepchnac nawet z drogi, ale generalnie sa za wolni. Strata 10s na jednym kolku to lekka przesada. Hamuja czesto w miejscach, gdzie ja przechodze wrecz na odcince. Ich zachowanie jest nieco dziwne i chaotyczne. Chocby to "czteronapedowe palenie gumy"

    Sam poziom trudnosci rosnie dosyc nieproporcjonalnie. W pierwszym turnieju jestesmy w stanie przyjechac nawet pol minuty przed reszta stawki, a juz w nastepnym te roznice rzadko przekraczaja 15-20s. Dziwia rowniez czasem ich wyniki. Czasem mozna zauwazyc po przekroczeniu linii mety, ze np 4th na mecie wykrecil o 10s lepszy Best Lap od naszego

    - Czas rozgrywki
    Calosc nie powinna nam zajac niewiecej, niz 10h, co jest troche slabym wynikiem. Turniejow powinno byc wiecej. Powinny byc rowniez dluzsze, bo 2 czy 4laps to troche malo.


    Ocena: 8 / 10

  • #2
    Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

    Porownanie czasow zaleznie od zainstalowanych modyfikacji

    Level 1
    Sportowe zawieszenie i opony. Poprawa wlasnosci jezdnych.

    Level 2
    Modyfikacja silnika. Poprawa predkosci maksymalnej

    Level 3
    Poprawa wlasnosci aerodynamicznych. Lepsze przyspieszenie.

    Landstrasse, Germany
    Best Lap Time
    BMW Z3 2.8 Roadster
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Seria
    2:22.56 +0.00s 206kmh
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Level 1 (15% wartosci wozu)
    2:16.78 -5.78s 208kmh

    Level 2 (26.25% wartosci wozu)
    2:15.78 -6.78 224kmh

    Level 3 (33.75% wartosci wozu)
    2:14.15 -8.41 212kmh

    W poczatkowej fazie rozgrywki, gdy kasy nie mamy za wiele i najczesciej mozemy sobie pozwolic tylko na jeden pakiet, najlepiej wybrac piewszy. Jest on najtanszy, a dodaje stosunkowo najwiecej. Jest najbardziej oplacalny.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Level 1 + Level 2 (41.25% wartosci wozu)
    2:09.96 -12.60 227kmh

    Level1 + Level 3 (48.75% wartosci wozu)
    2:10.40 -12.16 213kmh

    Level 2 + Level 3 (60% wartosci wozu)
    2:09.65 -12.91 230kmh

    Gdy mamu juz troche wiecej zapasu gotowki, po zakupie nowego wozka najlepszym rozwiazaniem bedzie zakup L1+L2, poniewaz jest najbardziej oplacalny. Roznice miedzy pakietami sa praktycznie znikome. Mozna smialo kierowac sie cena.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Level 1 + Level 2 + Level 3 (75% wartosci wozu)
    2:03.84 -18.72 230kmh

    Zakup pelnego pakietu to juz spory wydatek, ale za to osiagi naszego wozu diametralnie sie poprawiaja. Prawie 20s szybciej na jednym kolku w stosunku do seryjnego wozu to spora roznica. Bez problemu moglibysmy wygrywac z duzo lepszymi, a nasi tournamentowi rywale zwyczajnie nie maja z nami szans

    Komentarz


    • #3
      Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

      Gra klasyk. Jak dla mnie, jeden z dwóch najlepszych NFS'ów, wespół z następcą - częścią V, Porsche Unleashed. Genialny tryb pościgowy (Hot Pursuit), wciągająca Kariera, klimat i epickość - szczytowe, złote lata serii NFS.

      thooorn - nie wiem tylko, skąd Ci się w recenzji Aston DB9 wziął ^^ W tamtych latach jeszcze nikt nawet o nim nie myślał DB7, o ile pamiętam, tam jest... albo Jag XJR?

      Komentarz


      • #4
        Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

        Moj blad. Jest Aston Martin DB7, Jaguar XKR i BMW M5 w jednej "klasie".

        Komentarz


        • #5
          Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

          Zamieszczone przez BelegU$
          Gra klasyk.
          Amen :mrgreen:

          Komentarz


          • #6
            Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

            dla mnie byłoby świetnie gdyby EA połączyło tryby, auta, mapy, itp. z starych nfs'ów z grafą i dźwiękiem z nowych.Niestety to tylko marzenie.
            Świerze zdjęcia gt4, polecam http://www.gthome.pl/forum/gt4-photo...c6405-105.html

            Komentarz


            • #7
              Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

              Zamieszczone przez lord_andre
              dla mnie byłoby świetnie gdyby EA połączyło tryby, auta, mapy, itp. z starych nfs'ów z grafą i dźwiękiem z nowych.Niestety to tylko marzenie.
              Nowego Hot Pursuit można uznać za taki miks - sporo lokacji jest jakby żywcem przejętych z częsci 1,2,3 i 4, a także 6 (HP2). Do tego powrót trybu policyjnego, niezwykle miły, arcadowy styl jazdy - dla mnie to godny następca klasycznych NFS'ów, które skupiały się na frajdzie z obcowania z najpiękniejszymi autami w najpiękniejszych lokacjach. Owszem, potencjał (np. otwartego świata) trochę niewykorzystany, ale i tak gra warta swojej ceny.

              Mi osobiście marzy się Reedycja NFS V: Porsche. Ale to chyba marzenia...

              Komentarz


              • #8
                Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

                SFOT

                Po świętach przysiadłem konkretniej do HP. I muszę przyznać że świat jest spory, do tego okresowo zmienia się pora dnia i warunki pogodowe. Trochę ubogi krajobraz a miasta duchów ale miło się jeździ szczególnie mocnymi autami. Do czasu bo po 20 minutach freeride już mi się nudzi, po przejechaniu pół mapy zaczynam się gubić bo wiele zakrętów jest bardzo podobny, ich profile i łuki. Prócz zderzeń z autami i śmieciami mała interakcja. Ale nie o to w tym chodzi.

                Pomijam wady o których mógłbym tu wiele ale nie temat na to i nie czas na kolejną kłótnie
                Ale na plus zaliczę:
                -Może nie jest zbyt dużo aut ale za to konkretne. Najnowsze supermaszyny ale i kultowe mazdy i Subaru. Do aut nie mam zarzutu jest w czym wybrać, no i modele nie są złe.
                -Podczas późniejszych wyścigów gdy wzmagamy się z oponentami, do tego Policją,helikopterem, kolczatkami, impulsami i resztą mocy Power Ranger jest fun. A wszystko to przy ogromnych prędkościach, zaskoczyła mnie dynamika rozgrywki której na początku nie widziałem.
                W sumie zdania tak bardzo nie zmieniłem ale pomyślałem że warto odnotować te dwa +.

                W starego HP też grałem na PSXie. Najczęściej w trybie 2player z kolegą, to była zabawa.

                Komentarz


                • #9
                  Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

                  Czy w nowym nfs można modyfikować auta? Jak nie to kicha .
                  Świerze zdjęcia gt4, polecam http://www.gthome.pl/forum/gt4-photo...c6405-105.html

                  Komentarz


                  • #10
                    Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

                    Zamieszczone przez Dreadlock89
                    W sumie zdania tak bardzo nie zmieniłem ale pomyślałem że warto odnotować te dwa +.
                    Miło słyszeć, że jednak coś pozytywnego nawet Ty w nowym HP znajdujesz Spróbuj go jeszcze w internecie, ja tak naprawdę "kariery" w ogóle nie robię, mam 3 wyzwania policyjne skończone, non-stop w necie gram... a tam nowy NFS po prostu dynamiką i frajdą po prostu gniecie

                    andre - nie da się modyfikować. To nie Underground, choć dostrajanie nastawów by się przydało...

                    Komentarz


                    • #11
                      Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

                      I w tej chwili powracamy do High Stakes :wink:

                      Komentarz


                      • #12
                        Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

                        Dobra. To na jakie platwormy wyszedł road challenge(high stakes)? Czy da się młucić w niego na ps2 i czy można go jeszcze gdzieś kupić?
                        Świerze zdjęcia gt4, polecam http://www.gthome.pl/forum/gt4-photo...c6405-105.html

                        Komentarz


                        • #13
                          Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

                          PSX i PC. Prawdopodobnie gdzies na aukcji uzywane jeszcze dostaniesz.

                          Komentarz


                          • #14
                            Re: Need For Speed: Road Challenge (High Stakes)

                            Ja miałem orginał ale gdzieś poszeeeedł... w cholere. Generalnie gra wywarła na mnie ogromne wrażenie po kupnie nie tylko rozgrywką, ale również obszernymi opisami samochodów które czytał lektor no i oczywiście wirtualnymi wycieczkami po wnętrzu auta można było je sobie obejrzeć w trybie 360. Fajnie też wyglądało to że z każdym kolejnym kupionym pakietem znieniał się odrobinę wygląd auta co wtedy dla mnie było czymś niespotykanym.

                            Komentarz

                            Pracuję...
                            X