Kazdy zna, kazdy gral, wiec chyba nie musze przyblizac sylwetki tego jednego z ostatnich dobrych NFSow. Az dziwne, ze wczesniej nikt szerzej nie wypowiadal sie na temat tej czesci. Dlatego tez zalozylem nowy watek.
Gre skonczylem dzisiaj pare minut temu. Postaram sie w miare krotko powiedziec, co mi sie podobalo, a co wrecz odrzucalo.
"+"
- Trasy
Bardzo ladnie i szczegolowo zaprojektowane. Cieszy ich roznorodnosc pod wzgledem charakterystyki torow jak i otoczenia. Przyjemnie sie jezdzi. Nie sa to zwykle "kaniony" z ulica wewnatrz, a prawdziwe kompleksy, gdzie dzieje sie duzo. Ciesza oko dobrze wykonane ruchome elementy jak wiatraki, swiatlo latarni morskiej, wodospady, balony czy inne elementy otoczenia, ktore czasem trudno znalezc w duzo nowszych produkcjach.
- Efekty
Do wyboru mamy jazde za dnia lub po zmroku. Jest tu jednak wiecej por dnia. Sa one generowane losowo. Dopatrzylem sie wschodow i zachodow slonca, pelnego dnia oczywiscie, tuz po zachodzie slonca i pelnych ciemnosci. Gra swiatel robi niesamowite wrazenie, biorac pod uwage to, ze gra ma juz ponad 10lat. Mozemy rowniez poscigac sie w innych warunkach pogodowych. Mrzawka, deszcz czy snieg. Podczas wyscigu na Route Adonf spotkalem sie nawet z tym, ze w jednej czesci toru padal mocny deszcz, a w drugiej czesci jedynie jezdnia byla mokra.
- Samochody
Do wyboru mamy 14 samochodow wyscigowych. W trybie Hot Pursuit dochodzi pare wozkow policyjnych, ktore nieco roznia sie osiagami od ich pierwowzorow. Dodatkowo dochodza nagrody specjalne. W sumie bedzie ich kolo 20. Prezentuja sie dobrze i bardzo dobrze. Nie sa to jednak tak dobrze zaprojektowane modele jak chocby w GT2. Dodatkowo mozemy pobawic sie migaczami, zatrabic na piratow drogowych czy pozdrowic kierowcow dlugimi swiatlami.
- Fizyka i prowadzenie
NFS to seria arcadowa, wiec bardzo realistyczngo modelu nie znajdziecie i w tej czesci. Jest on jednak wg mnie wywazony pomiedzy arcade, a sladami symulacji. Przed ostrzejszymi zakretami wiec nie wystarczy puscic na chwile gaz. Czesto, szczegolnie przy mocniejszych wozach, trzeba bedzie mocno wdusic hamulec. Samochody prowadza sie dobrze. Roznice pomiedzy nimi sa wyczuwalne. Od razu wiemy, ze mamy do czynienia z lekkim i zwinnym Z3 czy ciezkim DB7. Dla mniej doswiadczonych graczy niektore samochody oferuja systemy elektroniczne, ktore rzeczywiscie pomagaja w prowadzeniu.
Co cieszy rowniez, przyczepnosc wozow zalezy rowniez od podloza i warunkow aktualnie panujacych. Asfalt zapewnia najlepsza przyczepnosc, ale zjazd na pobocze (trawe, ziemie, snieg czy inne) powoduje pogorszenie wlasciwosci jezdnych. Wiec niech nie bedzie dla nikogo zaskoczeniem, gdy rozpedzonym samochodem bedziecie chciec zahamowac na poboczu i was obroci. Sam mialem ostatnio taka przygode z FullTuned Z3. Rozpedzony do przeszlo 220kmh skladalem sie do wolnego zakretu, hamujac zahaczylem o pobocze, a samochod wpadl w poslizg. Rowniez wszelkie opady wplywaja na zachowanie naszego bolidu. Niech ktos sprobuje wygrac na deszczowym Route Adonf czy zasniezonym Snowy Ridge w F50 w przedostatnim Tournament. Szczerze pogratuluje.
- Rozgrywka
Mamy do wyboru kilka trybow, ale wiekszosc z nas skupic sie powinna na wielkiej trojce: Hot Pursuit, Tournaments i Special Events. Wyscigow jest troche do przejscia i nie zajma one nam tylko jednego popoludnia. Sa one roznorodne. Mamy podzial na klasy samochodow, ktore dodatkowo wydluzaja rozgrywke. Nie zapomnijmy oczywiscie o ikonie serii NFS, czyli nielegalnych wyscigach i walce ze stozami prawa. Mozemy zasiasc po obu stronach.
"-"
- AI i poziom trudnosci
Pierwsze, co mi sie nasuwa na mysl, to wlasnie inteligencja i zachowanie przeciwnikow. Co prawda, w bezposrednim starciu potrafia zajechac czlowiekowi droge, uderzyc w tyl, zepchnac nawet z drogi, ale generalnie sa za wolni. Strata 10s na jednym kolku to lekka przesada. Hamuja czesto w miejscach, gdzie ja przechodze wrecz na odcince. Ich zachowanie jest nieco dziwne i chaotyczne. Chocby to "czteronapedowe palenie gumy"
Sam poziom trudnosci rosnie dosyc nieproporcjonalnie. W pierwszym turnieju jestesmy w stanie przyjechac nawet pol minuty przed reszta stawki, a juz w nastepnym te roznice rzadko przekraczaja 15-20s. Dziwia rowniez czasem ich wyniki. Czasem mozna zauwazyc po przekroczeniu linii mety, ze np 4th na mecie wykrecil o 10s lepszy Best Lap od naszego
- Czas rozgrywki
Calosc nie powinna nam zajac niewiecej, niz 10h, co jest troche slabym wynikiem. Turniejow powinno byc wiecej. Powinny byc rowniez dluzsze, bo 2 czy 4laps to troche malo.
Ocena: 8 / 10
Gre skonczylem dzisiaj pare minut temu. Postaram sie w miare krotko powiedziec, co mi sie podobalo, a co wrecz odrzucalo.
"+"
- Trasy
Bardzo ladnie i szczegolowo zaprojektowane. Cieszy ich roznorodnosc pod wzgledem charakterystyki torow jak i otoczenia. Przyjemnie sie jezdzi. Nie sa to zwykle "kaniony" z ulica wewnatrz, a prawdziwe kompleksy, gdzie dzieje sie duzo. Ciesza oko dobrze wykonane ruchome elementy jak wiatraki, swiatlo latarni morskiej, wodospady, balony czy inne elementy otoczenia, ktore czasem trudno znalezc w duzo nowszych produkcjach.
- Efekty
Do wyboru mamy jazde za dnia lub po zmroku. Jest tu jednak wiecej por dnia. Sa one generowane losowo. Dopatrzylem sie wschodow i zachodow slonca, pelnego dnia oczywiscie, tuz po zachodzie slonca i pelnych ciemnosci. Gra swiatel robi niesamowite wrazenie, biorac pod uwage to, ze gra ma juz ponad 10lat. Mozemy rowniez poscigac sie w innych warunkach pogodowych. Mrzawka, deszcz czy snieg. Podczas wyscigu na Route Adonf spotkalem sie nawet z tym, ze w jednej czesci toru padal mocny deszcz, a w drugiej czesci jedynie jezdnia byla mokra.
- Samochody
Do wyboru mamy 14 samochodow wyscigowych. W trybie Hot Pursuit dochodzi pare wozkow policyjnych, ktore nieco roznia sie osiagami od ich pierwowzorow. Dodatkowo dochodza nagrody specjalne. W sumie bedzie ich kolo 20. Prezentuja sie dobrze i bardzo dobrze. Nie sa to jednak tak dobrze zaprojektowane modele jak chocby w GT2. Dodatkowo mozemy pobawic sie migaczami, zatrabic na piratow drogowych czy pozdrowic kierowcow dlugimi swiatlami.
- Fizyka i prowadzenie
NFS to seria arcadowa, wiec bardzo realistyczngo modelu nie znajdziecie i w tej czesci. Jest on jednak wg mnie wywazony pomiedzy arcade, a sladami symulacji. Przed ostrzejszymi zakretami wiec nie wystarczy puscic na chwile gaz. Czesto, szczegolnie przy mocniejszych wozach, trzeba bedzie mocno wdusic hamulec. Samochody prowadza sie dobrze. Roznice pomiedzy nimi sa wyczuwalne. Od razu wiemy, ze mamy do czynienia z lekkim i zwinnym Z3 czy ciezkim DB7. Dla mniej doswiadczonych graczy niektore samochody oferuja systemy elektroniczne, ktore rzeczywiscie pomagaja w prowadzeniu.
Co cieszy rowniez, przyczepnosc wozow zalezy rowniez od podloza i warunkow aktualnie panujacych. Asfalt zapewnia najlepsza przyczepnosc, ale zjazd na pobocze (trawe, ziemie, snieg czy inne) powoduje pogorszenie wlasciwosci jezdnych. Wiec niech nie bedzie dla nikogo zaskoczeniem, gdy rozpedzonym samochodem bedziecie chciec zahamowac na poboczu i was obroci. Sam mialem ostatnio taka przygode z FullTuned Z3. Rozpedzony do przeszlo 220kmh skladalem sie do wolnego zakretu, hamujac zahaczylem o pobocze, a samochod wpadl w poslizg. Rowniez wszelkie opady wplywaja na zachowanie naszego bolidu. Niech ktos sprobuje wygrac na deszczowym Route Adonf czy zasniezonym Snowy Ridge w F50 w przedostatnim Tournament. Szczerze pogratuluje.
- Rozgrywka
Mamy do wyboru kilka trybow, ale wiekszosc z nas skupic sie powinna na wielkiej trojce: Hot Pursuit, Tournaments i Special Events. Wyscigow jest troche do przejscia i nie zajma one nam tylko jednego popoludnia. Sa one roznorodne. Mamy podzial na klasy samochodow, ktore dodatkowo wydluzaja rozgrywke. Nie zapomnijmy oczywiscie o ikonie serii NFS, czyli nielegalnych wyscigach i walce ze stozami prawa. Mozemy zasiasc po obu stronach.
"-"
- AI i poziom trudnosci
Pierwsze, co mi sie nasuwa na mysl, to wlasnie inteligencja i zachowanie przeciwnikow. Co prawda, w bezposrednim starciu potrafia zajechac czlowiekowi droge, uderzyc w tyl, zepchnac nawet z drogi, ale generalnie sa za wolni. Strata 10s na jednym kolku to lekka przesada. Hamuja czesto w miejscach, gdzie ja przechodze wrecz na odcince. Ich zachowanie jest nieco dziwne i chaotyczne. Chocby to "czteronapedowe palenie gumy"

Sam poziom trudnosci rosnie dosyc nieproporcjonalnie. W pierwszym turnieju jestesmy w stanie przyjechac nawet pol minuty przed reszta stawki, a juz w nastepnym te roznice rzadko przekraczaja 15-20s. Dziwia rowniez czasem ich wyniki. Czasem mozna zauwazyc po przekroczeniu linii mety, ze np 4th na mecie wykrecil o 10s lepszy Best Lap od naszego

- Czas rozgrywki
Calosc nie powinna nam zajac niewiecej, niz 10h, co jest troche slabym wynikiem. Turniejow powinno byc wiecej. Powinny byc rowniez dluzsze, bo 2 czy 4laps to troche malo.
Ocena: 8 / 10
Komentarz