Oznacza to jedno: gry multiplatformowe, czyli większość rynku, będą jeszcze mocniej hamować rozwój, bo trzeba będzie je optymalizować względem najsłabszego ogniwa (czyli prawdopodobnie PS4).
zobaczcie porownanie w czasie rzeczywistym Unreal Engine 4 na PC i PS4. Wyglada miodnie. Moze i ps ma slabsze bebechy ale nowy proc APU o ogromnej przpustowosci, szybki ram. Dobrze bedzie, zobaczycie. Taki Uncharted 3 na PS3 wyglada bajecznie wiec pomyslcie jak beda wygladaly gry na 4ce. Pierdziu pierdziu o PCtach, gusta i preferencje sa rozne ale jak do grania to imo tylko konsola. Kupujesz raz na ok 5 lat i nie martwisz sie czy Ci zatrybi czy nie, wszystko pod Twoj sprzet i zamiast dokupowac proce, ramy to developerzy musza sie martwic o optymalizacje i wyciskanie z ostatnich konsoli sokow. Nawet jesli grafika bedzie gorsza to nie przeczy jakosci gier, do niedawna gralismy w mario na nesie i poziom zajebistosci nie miescil sie w skali. teraz toczy sie wojna o 5 poligonow wiecej na twarzy bohatera. na psxie wszystko bylo siekiera ciosane a gry do tej pory bija wiele nowych produkcji. amen
zobaczcie porownanie w czasie rzeczywistym Unreal Engine 4 na PC i PS4. Wyglada miodnie. Moze i ps ma slabsze bebechy ale nowy proc APU o ogromnej przpustowosci, szybki ram. Dobrze bedzie, zobaczycie. Taki Uncharted 3 na PS3 wyglada bajecznie wiec pomyslcie jak beda wygladaly gry na 4ce. Pierdziu pierdziu o PCtach, gusta i preferencje sa rozne ale jak do grania to imo tylko konsola. Kupujesz raz na ok 5 lat i nie martwisz sie czy Ci zatrybi czy nie, wszystko pod Twoj sprzet i zamiast dokupowac proce, ramy to developerzy musza sie martwic o optymalizacje i wyciskanie z ostatnich konsoli sokow. Nawet jesli grafika bedzie gorsza to nie przeczy jakosci gier, do niedawna gralismy w mario na nesie i poziom zajebistosci nie miescil sie w skali. teraz toczy sie wojna o 5 poligonow wiecej na twarzy bohatera. na psxie wszystko bylo siekiera ciosane a gry do tej pory bija wiele nowych produkcji. amen
No nie do końca, weźmy takiego BF'a. Pomijam sensowność grania w fpsy na konsoli, ale tak bardzo się deweloper skupił nad optymalizacją pod konsole że zwalił optymalizacje na pc. A takie mega gówno z tej optymalizacji wyszło, że na konsolach może grać maksymalnie aż 24 graczy na serwerze, gdzie jak ja widze taki serwer z kaspianem to nawet nie wchodze bo przez 10 min trzeba miesa szukać, a i tak większość w tankach/jetach/helkach siedzi. Poprostu cud miód szukać się na mapach dla 64 graczy w 24.
Żeby konsole w momencie premiery były co najmniej dwa razy mocniejsze od średniej klasy pc do grania. Teraz mają nawalić dużo rdzeni to może raczą w końcu lepiej te gry optymalizować na pc.
Nie ma co ukrywać że przez konsole zatrzymał się rozwój w dziedzinie sprzętu do grania. Wiadomo są wyjątki od reguły.
To prawda w Fpsy sie gorzej niema to jak klawa i mysz ale az takiej tragedii niema. Teraz architektura ps4 ma byc zblizona do pc co ulatwi tworzenie gier i ich optymalizacje a takzr obnizy koszta samej produkcji.Cena Ps4 podobno w chwili premiery w Polszy ma nie przekraczac 2000, przewiduje sie jakies 1600-1700 ale to po kursie nie uwzgledniajac wielu rzeczy. to za nextgenowa maszynke to niewiele porownujac startowe ceny wczesniejszych, a dostajemy sprzet na kolejne kilka lat.
Komentarz