Czy wartosc obrotow silnika X jest wprost proporcjonalna do jego zuzycia paliwa? Inaczej mowiac, czy zawsze im wyzsze obroty, tym wyzsze spalanie?
Nie do końca. Silnik przy rozruchu i na jałowym biegu spala więcej niż przy obrotach pomiędzy max momentem a max mocą.
Ofc, mówimy o samym silniku, a nie aucie w ruchu, bo wtedy dodzodzą rożne siły itp co ma też wpływ.
Jako mechanik/technik pojazdów samochodowych w serwisach dużo się nie nauczysz. 90% pracy jaką będziesz wykonywać to wymiana tarcz oraz klocków hamulcowych, filtrów i oleju. Chyba że się trafi się jakiś swap to wtedy może coś nowego się dowiesz. Ale na takie grubsze roboty trudno trafić bo raz że są rzadko, dwa że praktyki w technikum są raz w tygodniu.
Raz w tygodniu i, w zależności od zawodu, dwa lub więcej tygodni na wiosnę. Nie wiem jak w mechaniku, ale u nas na przełomie kwietnia i maja będziemy mieli dwa tygodnie praktyk.
Czy wartosc obrotow silnika X jest wprost proporcjonalna do jego zuzycia paliwa? Inaczej mowiac, czy zawsze im wyzsze obroty, tym wyzsze spalanie?
Tak.
JesteÅ› pewien?
Wszystko zalezy od tego jak ktoÅ› wykorzystuje obroty silnika.
Gosć który wbija pedał w podłoge przy 2tyś na 5 biegu, będzie miał większe spalanie niż ten który tylko lekko wciśnie przy 5tyś na 3 biegu.
Zamieszczone przez thooorn
Wiec teoretycznie powinno sie tworzyc male silniczki bardzo niskoobrotowe turbodoladowane z bardzo wysoka kompresja
No robi siÄ™ takie robi. np Fiat, VW
Z tego co wiem to tsi w vw ma moc maks przy 5,5tyÅ›, a to wtedy nie jest niskoobrotowy silnik.
Poza tym zastawia mnie od kiedy przy turbo jest pożąda wysoka kompresja?
Czy wartosc obrotow silnika X jest wprost proporcjonalna do jego zuzycia paliwa? Inaczej mowiac, czy zawsze im wyzsze obroty, tym wyzsze spalanie?
Tak.
JesteÅ› pewien?
Wszystko zalezy od tego jak ktoÅ› wykorzystuje obroty silnika.
Gosć który wbija pedał w podłoge przy 2tyś na 5 biegu, będzie miał większe spalanie niż ten który tylko lekko wciśnie przy 5tyś na 3 biegu.
Ekonomiczna jazda polega nie na głaskaniu pedału gazu, tylko zmianę przełożeń przy odpowiednich obrotach.
Raz w tygodniu i, w zależności od zawodu, dwa lub więcej tygodni na wiosnę. Nie wiem jak w mechaniku, ale u nas na przełomie kwietnia i maja będziemy mieli dwa tygodnie praktyk.
Ja mam praktyki od początku września. Mamy obok szkoły tzw. centrum kształcenia praktycznego i mimo że jestem na profilu technik pojazdów samochodowych strugamy jakieś kołki na tokarce....
Komentarz