Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Silnik HEMI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Silnik HEMI

    Kiedy dobrze się przypatrzysz silnikowi, zawory są ułożone skośnie. Umieszczone są tak dla najlepszego przepływu powietrza przez otwór wlotu do cylindra i otwór wylotu z cylindra. Większość sportowych silników, aż do czasu gdy wprowadzono do Chryslera silnik HEMI w 1951, miało ułożone skośnie zawory. Robiono tak wszystkie silniki HEMI - Firepower/Firedome/Red Ram, 426 HEMI - i nowe 5,7 L i 6,1 L. Najlepszym sposobem by zamontować te skośne zawory w komorze jest półkolisty kształt komory spalania, który daje najlepszy przepływ powietrza.

    Inną podstawową cechą silnika HEMI jest pojedyńczy wał rozrządu w jego bloku, który otwiera i zamyka otwory wlotowe/wylotowe zaworami za pomocą popychających prętów i wahaczy. Wahacze są umieszczone na dwóch oddzielnych trzonkach, na głowicach cylindra. Wszystkie silniki hemi mają podwójne trzonki, pojedynczą krzywkę i popychające pręty. We wszystkich używane są po dwa zawory na cylinder. Wszystkie silniki HEMI posiadają bardzo dużą moc, tak jak w silnikach samochodów wyścigowych, na których ich projektowanie jest oparte.

    Silniki HEMI rozpoczęły swój żywot już w latach 40tych XX wieku, kiedy to zaczęto je stosować w Jaguarach. Z roku na rok zdobywały popularność, stały się flagowymi jednostkami napędowymi "muscle car'ów". Dawały jak na tamte czasy świetne moce ówczesnym pojazdom.

    Ostatnio silniki HEMI, prawdopodobnie ze względu na swoją legendarną moc i nazwę podnoszącą u co starszych osobników ciśnienie krwi, znów odzyskują popularność. Silnik o pojemności 5,7 l i mocy 340 KM montowany jest m.in. w Jeepie Grand Cherokee III i Chryslerze 300C. Dzięki zastosowaniu systemu MDS w trakcie spokojnej jazdy odłączane są cztery z ośmiu cylindrów, co pozwala zaoszczędzić do 20 proc. paliwa. Dopiero mocniejsze naciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik zaczyna pracować pełną mocą.

    Pozdrawiam

  • #2
    Re: Silnik HEMI

    Tak, tylko kogo stać na utrzymanie silnika Hemi pojemności rzędu 5.7 Od jakiegoś czasu zacząłem się interesować Grand Cherokee'ami i w pewnym opisie znalazłem, że sam silnik 4.7 potrafi spalić 30l. Pomyślcie, ile spali 5.7? Takie są tego uroki. Zresztą do dzisiaj nie wiem jaki jest sens wpierdzielania tam silników z taką pojemnością. Zwykłe 2.5 w większości wystarcza do jazdy, nie tylko wolnej, ale i agresywniejszej. 3.0-3.5 w aucie sportowym całkowicie wystarcza. To po jaką cholere oni do zwykłego granda kładą 5.7? Według mnie całkiem bez sensu, i zapewne ma to służyć zwykłemu lansowi typu :
    "Jaką to ma pojemność?"
    "5.7 (tu pojawia się "bystry" uśmieszek Pana właściciela)"

    ...

    Moderator Serwer

    Komentarz


    • #3
      Re: Silnik HEMI

      Zamieszczone przez Serwer
      To po jaką cholere oni do zwykłego granda kładą 5.7?
      Dzięki temu silnik nie jest wysilony tym samym jest długowieczny, a poza tym w Stanach jak auto ma poniżej 3,8 litra to raczej jest "wołkiem"
      Zaletą dużej pojemności jest również potężny moment obrotowy.
      Wadą spalanie, no, ale skoro ktoś się zdecyduję na HEMI no to musi się liczyć z wysokim spalaniem
      Jak dla mnie to HEMI jest jednym z najlepszych w motoryzacji, ale to tylko taka moja opinia . . . .

      Pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        Re: Silnik HEMI

        Zawsze coś kosztem czegoś :wink: A poza tym to HEMI ladnie gra....

        Komentarz


        • #5
          Re: Silnik HEMI

          A co ma pojemność do wysilania silnika? Rozumiem, może za mała to tak, ale 5.7 czy nawet coś powyżej 4.0 nie ma racji zastosowania w autach typu Grand Cherokee. To czy auto jest wysilone raczej zależy od tego, jaką mocą dysponuje. Jeśli mniejszą, wiadomo - trzeba troche depnąć - ale jeśli ma odpowiednią w stosunku do masy można uzyskać kompromis między kosztami utrzymania, a sportowym(sportowym, w sensie domyślnym jeśli chodzi o Cherokee i 300C) charakterem. Według mnie cały ten system pakowania do aut silników o takich pojemnościach jest całkiem bez sensu. Znalazłem ostatnio aukcję, na której Cherokee miał pojemność 4.7 i 140 km. Co mu da pojemność skoro na przyśpiechu i tak będzie miał lekkiego muła przy masie ponad 2 ton? Oczywiście to nie był Hemi, ale mówię tylko jakie było zestawienie pojemności względem mocy. Silnik Hemi jak najbardziej można nazwać niezwykłym i przede wszystkim niezawodnym, bo uchodzą za najlepsze silniki jakie w ogóle wyprodukowano, ale zastosowanie go w autach codziennego użytku np. do pracy lub na zakupy jest całkiem posunięciem dziwnym bo większość tak czy siak nie używa 100% możliwości tego co ta jednostka napędowa może zapewnić. No, ale jak ktoś chce to niech kupuje. Ja wolałbym kupić chociażby silnik 3.2 w Cherokeem i myślę, że byłbym w zupełności zadowolony nie tylko z niższych kosztów utrzymania, ale i z osiągów jakie może mi zaoferować

          Moderator Serwer

          Komentarz


          • #6
            Re: Silnik HEMI

            Moze dlatego ze licza w galonach ~4,5L W stanach wszystko musi byc duze to silniki wpisuja sie w ten trend. Przyzwyczajenie. Koszty benzyny sa tam na tyle niskie ze diesle sa marginesem.. Moga pakowac takie motorki pod maske, to pakuja.
            maruda
            A-spec 17,839 km

            Komentarz


            • #7
              Re: Silnik HEMI

              Choć wole motory i ich silniki to gdy słysze odgłos hemi i patrze np. na takiego r/t czy ss to coś sie we mnie budzi pozdro

              Komentarz


              • #8
                Re: Silnik HEMI

                Jest jakiś Amerykański potwór który ma silnik ponad 8 litrów...
                Ale jest to autko z lat chyba 60, 70,. A spala około 40litrów. Zobaczę jak się nazywa i zrobię update.


                EDIT-

                przykłady:
                -Dodge Viper R/T 1992 (7998cm3)
                -Shelby Mustang GT500 (7013cm3)
                -Buick GSX (7456cm3)

                nie są to silniki Hemi, ale daję przykład jak potężne mogą być nawet zwykłe maszyny

                Komentarz

                Pracuję...
                X