Kiedy dobrze się przypatrzysz silnikowi, zawory są ułożone skośnie. Umieszczone są tak dla najlepszego przepływu powietrza przez otwór wlotu do cylindra i otwór wylotu z cylindra. Większość sportowych silników, aż do czasu gdy wprowadzono do Chryslera silnik HEMI w 1951, miało ułożone skośnie zawory. Robiono tak wszystkie silniki HEMI - Firepower/Firedome/Red Ram, 426 HEMI - i nowe 5,7 L i 6,1 L. Najlepszym sposobem by zamontować te skośne zawory w komorze jest półkolisty kształt komory spalania, który daje najlepszy przepływ powietrza.
Inną podstawową cechą silnika HEMI jest pojedyńczy wał rozrządu w jego bloku, który otwiera i zamyka otwory wlotowe/wylotowe zaworami za pomocą popychających prętów i wahaczy. Wahacze są umieszczone na dwóch oddzielnych trzonkach, na głowicach cylindra. Wszystkie silniki hemi mają podwójne trzonki, pojedynczą krzywkę i popychające pręty. We wszystkich używane są po dwa zawory na cylinder. Wszystkie silniki HEMI posiadają bardzo dużą moc, tak jak w silnikach samochodów wyścigowych, na których ich projektowanie jest oparte.
Silniki HEMI rozpoczęły swój żywot już w latach 40tych XX wieku, kiedy to zaczęto je stosować w Jaguarach. Z roku na rok zdobywały popularność, stały się flagowymi jednostkami napędowymi "muscle car'ów". Dawały jak na tamte czasy świetne moce ówczesnym pojazdom.
Ostatnio silniki HEMI, prawdopodobnie ze względu na swoją legendarną moc i nazwę podnoszącą u co starszych osobników ciśnienie krwi, znów odzyskują popularność. Silnik o pojemności 5,7 l i mocy 340 KM montowany jest m.in. w Jeepie Grand Cherokee III i Chryslerze 300C. Dzięki zastosowaniu systemu MDS w trakcie spokojnej jazdy odłączane są cztery z ośmiu cylindrów, co pozwala zaoszczędzić do 20 proc. paliwa. Dopiero mocniejsze naciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik zaczyna pracować pełną mocą.
Pozdrawiam
Inną podstawową cechą silnika HEMI jest pojedyńczy wał rozrządu w jego bloku, który otwiera i zamyka otwory wlotowe/wylotowe zaworami za pomocą popychających prętów i wahaczy. Wahacze są umieszczone na dwóch oddzielnych trzonkach, na głowicach cylindra. Wszystkie silniki hemi mają podwójne trzonki, pojedynczą krzywkę i popychające pręty. We wszystkich używane są po dwa zawory na cylinder. Wszystkie silniki HEMI posiadają bardzo dużą moc, tak jak w silnikach samochodów wyścigowych, na których ich projektowanie jest oparte.
Silniki HEMI rozpoczęły swój żywot już w latach 40tych XX wieku, kiedy to zaczęto je stosować w Jaguarach. Z roku na rok zdobywały popularność, stały się flagowymi jednostkami napędowymi "muscle car'ów". Dawały jak na tamte czasy świetne moce ówczesnym pojazdom.
Ostatnio silniki HEMI, prawdopodobnie ze względu na swoją legendarną moc i nazwę podnoszącą u co starszych osobników ciśnienie krwi, znów odzyskują popularność. Silnik o pojemności 5,7 l i mocy 340 KM montowany jest m.in. w Jeepie Grand Cherokee III i Chryslerze 300C. Dzięki zastosowaniu systemu MDS w trakcie spokojnej jazdy odłączane są cztery z ośmiu cylindrów, co pozwala zaoszczędzić do 20 proc. paliwa. Dopiero mocniejsze naciśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik zaczyna pracować pełną mocą.
Pozdrawiam

Komentarz