Już 24 października rozpocznie się 43 Rajd Żubrów. Zapewne wielu z was nigdy nie słyszało o takiej imprezie więc postaram się wam przybliżyć idee tego rajdu i jednocześnie zaprosić was na trase. Historia Rajdu Żubrów sięga 1966 roku, kiedy to Sobiesław Zasada zdobywszy tytuł Mistrza Europy, zaproponował, by zawodnicy i działacze choćby na jeden dzień w roku zamieniali się swymi rolami. I tak oto, raz do roku, działacze sportowi, ludzie zajmujący się rajdami i wyścigami zasiadają za kierownicami samochodów, a kontrolą ich zmagań zajmują się kierowcy i piloci. Pierwszy rajd odbył się 12 listopada 1966 roku. Termin zimowy wybrany został specjalnie dlatego, by zamienieni rolami, działacze i sportowcy docenili wzajemnie swoją pracę. Śnieżna aura, jak się można domyślać, wcale nie ułatwiała ani kierowcom- jazdy, ani organizatorom – pracy. Z biegiem lat impreza nabierała prestiżu, zmieniały się trasy, zmieniały się atrakcje, a w 1971 roku start rajdu przeniesiono do Krakowa. Na początku lat 80’tych, kiedy były poważne problemy z dostępnością benzyny, rajd skrócono jedynie do odcinka Kraków-Myślenice.
Zawodnicy sÄ… dzieleni na 2 kategorie:
* Grupa I zawodnicy i działacze, którzy ukończyli 55 rok życia,
* Grupa II zawodnicy i działacze, którzy ukończyli 30 rok życia,
* Grupa III zaproszeni goście, którzy ukończyli 30 rok życia
* Grupa IV dziennikarze, którzy ukończyli 30 rok życia
* Grupa V weterani - pojazdy zabytkowe ( wyprodukowane przed rokiem 1985 )
* Grupa VI architekci
Oprócz klasyfikacji w grupach, będzie prowadzona klasyfikacja w klasach pojemnościowych samochodów:
* Klasa 1 do 1000 ccm
* Klasa 2 1001ccm - 1400 ccm
* Klasa 3 1401 ccm - 1600 ccm
* Klasa 4 1601 ccm - 2000 ccm
* Klasa 5 pow.2000 ccm
Troche skopiowałem ze stronki więc teraz dodam coś od siebie. Ze względu na to że w rajdzie mogą jechać starsze pojazdy na trasie można zobaczyć prawdziwe perełki takie jak Austin Healey, Fiat 500, Ford Capri, Alfa Romeo GTV, Porsche 911, Alfa Romeo Spider, Lada, Fiat Abarth, FSO Warszawa 125p. W tej grupie może wystartować każdy kto ma samochód wyprodukowany przed '85 rokiem. Również w innych grupach są ciekawe i drogie pojazdy: Porsche, Mercedes, Audi. Jako że w rajdzie biorą udział kierowcy którzy nie są profesjonalistami rajd obfituje w wypadki. Osobiście bywam na tym rajdzie od 2 lat i co roku stoje na tym samym zakręcie, zawsze ktoś wypada. W tamtym roku dzwon zaliczyła stara Toyota Corolla GT a Porsche 911 wylądowało na orance. Dwa lata temu rozbiła się Subaru Impreza i było kilka dachowań (oczywiście na jednym zakręcie). Z informacji jakie mam od kibiców w ciągu 4 lat było ponad 10 wypadków na tym samym zakręcie zachowując ciągłość co roku. W tym roku zapowiada się podobnie. A więc pozostaje mi tylko zaprosić wszystkich na rajd. Oczywiście nikt raczej nie pojedzie pół Polski na Żubry ale jak ktoś jest z małopolski to powinna być to dla niego obowiązkowa impreza. Jak ktoś będzie to polecam odcinek Zachełmna - 2 ostatnie zakręty :mrgreen: Więcej info na http://www.rajdzubrow.pl/
Zawodnicy sÄ… dzieleni na 2 kategorie:
* Grupa I zawodnicy i działacze, którzy ukończyli 55 rok życia,
* Grupa II zawodnicy i działacze, którzy ukończyli 30 rok życia,
* Grupa III zaproszeni goście, którzy ukończyli 30 rok życia
* Grupa IV dziennikarze, którzy ukończyli 30 rok życia
* Grupa V weterani - pojazdy zabytkowe ( wyprodukowane przed rokiem 1985 )
* Grupa VI architekci
Oprócz klasyfikacji w grupach, będzie prowadzona klasyfikacja w klasach pojemnościowych samochodów:
* Klasa 1 do 1000 ccm
* Klasa 2 1001ccm - 1400 ccm
* Klasa 3 1401 ccm - 1600 ccm
* Klasa 4 1601 ccm - 2000 ccm
* Klasa 5 pow.2000 ccm
Troche skopiowałem ze stronki więc teraz dodam coś od siebie. Ze względu na to że w rajdzie mogą jechać starsze pojazdy na trasie można zobaczyć prawdziwe perełki takie jak Austin Healey, Fiat 500, Ford Capri, Alfa Romeo GTV, Porsche 911, Alfa Romeo Spider, Lada, Fiat Abarth, FSO Warszawa 125p. W tej grupie może wystartować każdy kto ma samochód wyprodukowany przed '85 rokiem. Również w innych grupach są ciekawe i drogie pojazdy: Porsche, Mercedes, Audi. Jako że w rajdzie biorą udział kierowcy którzy nie są profesjonalistami rajd obfituje w wypadki. Osobiście bywam na tym rajdzie od 2 lat i co roku stoje na tym samym zakręcie, zawsze ktoś wypada. W tamtym roku dzwon zaliczyła stara Toyota Corolla GT a Porsche 911 wylądowało na orance. Dwa lata temu rozbiła się Subaru Impreza i było kilka dachowań (oczywiście na jednym zakręcie). Z informacji jakie mam od kibiców w ciągu 4 lat było ponad 10 wypadków na tym samym zakręcie zachowując ciągłość co roku. W tym roku zapowiada się podobnie. A więc pozostaje mi tylko zaprosić wszystkich na rajd. Oczywiście nikt raczej nie pojedzie pół Polski na Żubry ale jak ktoś jest z małopolski to powinna być to dla niego obowiązkowa impreza. Jak ktoś będzie to polecam odcinek Zachełmna - 2 ostatnie zakręty :mrgreen: Więcej info na http://www.rajdzubrow.pl/
Komentarz