Tak, na starcie w GP Bahrajnu zobaczymy Lotusa, Manor GP, Campos Meta i US F1. Ciągle mi się wydawało, że Epsilon Euskadi jednak będzie startował w 2010.
Wciąż nie wiadomo co z tym Sauberem, ale wydaje mi się, że zajmie miejsce Toyoty. No i jeszcze niepewne Renault.
Według mnie Renault na przyszły sezon jest 100% pewne. Dlaczego ?
Gdyby mieli się wycofać to po jakiego ch.. budowaliby nowy bolid od 5 miesięcy? Po co kontraktowaliby Kubicę?
Przyszłe lata IMO będą zależeć od wyników, jak Kubek i spółka będą w ścisłej czołówce to czemu mieliby się wycofywać?
Jest w tym sporo racji. Ale jakby na stówę byli pewni, że wystartują w przyszłym sezonie, to nie bawiliby się chyba w teksty "jeszcze nie jest pewne".
Jednak mam 99% pewności, że pojawią się na starcie. I właśnie na pewno nie kontraktowaliby Kubicy, bo w razie wycofania muszą mu płacić rekompensatę za zerwanie kontraktu.
Mercedes-Benz na zwołanej dziś konferencji prasowej poinformował, że zakupił 75.1% akcji ekipy Brawn GP, która od przyszłego sezonu zmieni nazwę na Mercedes GP.
Czy to oznacza, ze Mclaren zostanie sam na lodzie? Mercedes pewnie skupi sie na BGP. Nie wierze, ze beda w stanie finansowac dwa wielkie teamy.
A tu mam potwierdzenie moich slow:
McLaren przedłuża umowę z Mercedesem do 2015 roku
Plotki krążące po padoku od września br. dzisiaj zostały oficjalnie potwierdzone przez firmę Mercedes, która ogłosiła, że nabyła przeszło 75 procent akcji stajni Brawn GP z myślą stworzenia własnej marki w F1- Mercedes GP.
Jednocześnie z tą informacją zespół McLaren wydał oświadczenie, w którym poinformował, że przedłużył zreorganizowaną współpracę z Mercedesem przynajmniej do sezonu 2015 z możliwością jego przedłużenia.
Do tej pory Mercedes posiadał 40 procent udziałów w McLarenie jednak dzisiaj poinformował, że w przeciągu dwóch lat zamierza pozbyć się akcji ekipy z Woking. Tym samym McLaren stanie się w pełni niezależnym zespołem F1.
Współpraca McLaren – Mercedes-Benz rozpoczęła się w 1995 roku i jest to jedna z najdłuższych umów partnerskich w całej historii F1.
Timo Glock mianowany jednym z kierowców Manor GP.
Agencja prasowa Associated Press podała niedawno informację, że Timo Glock będzie kierowcą Manor GP w sezonie 2010.
Hans-Bernd Wersauer – menedżer Glocka – stwierdził, że kierowca zgodził się na zawarcie dwuletniego kontraktu z możliwością przedłużenia na kolejny sezon. Glock przez ostatnie dwa lata był kierowcą Toyoty. Debiutował w Formule 1 w sezonie 2004 w zespole Jordan. W sezonie 2005 jeździł w Champ Car, a w latach 2006-2007 w GP2.
Wiadomość o dołączeniu 27-letniego Niemca do Manor GP została już oficjalnie potwierdzona. Kierowca tak skomentował swoją decyzję: „Miałem kilka opcji na sezon 2010, niektóre z nich związane z zespołami o ustalonej renomie. Każdy kierowca ma taki sam ostateczny cel – wygrać pewnego dnia mistrzostwa świata – ale sposób, w jaki chcę tego dokonać jest taki, że chcę być częścią procesu budowania zespołu, odgrywając rolę w rozwijaniu samochodu. To właśnie dlatego szansę bycia częścią Manor Grand Prix uważam za niezwykle ekscytującą dla mnie”.
„Spędziłem sporo czasu z dyrektorem technicznym Nickiem Wirthem, szefem zespołu Johnem Boothem oraz innymi członkami zespołu i to, co mi się najbardziej podoba tutaj to fakt, że jest to prawdziwy zespół wyścigowy prowadzony przez prawdziwych ścigantów. Zespół może jest mały i nowy, ale ma wielkie ambicje i bardzo imponujący samochód oraz program rozwojowy. Jestem pewny, że mogę odegrać dużą rolę w kwestii mojego wkładu technicznego i jest to fantastyczna okazja dla mnie. Nie mogę się doczekać rozpoczęcia testów nowego samochodu na początku przyszłego roku”.
Wirth chciał, by mieć w składzie przynajmniej jednego kierowcę, który jeździł bolidem z sezonu 2009, by pomógł w programie rozwojowym.
Edit: Jenson Button zespołowym partnerem Lewisa Hamiltona w sezonie 2010.
Jenson Button został oficjalnie potwierdzony jako kierowca McLarena począwszy od sezonu 2010. Podpisany kontrakt obejmuje prawdopodobnie trzy lata i oznacza, że na bolidach stajni z Woking ponownie zobaczymy numery 1 i 2.
„To zawsze jest trudna decyzja, opuścić zespół, w którym było się tak długo” – powiedział Button. „Jednakże życie to ciągłe zmiany, jak również – co jest najważniejsze – podejmowanie ciągle wyzwań”.
„Zatem, pomimo że wygrałem mistrzostwo z Brawn GP w zeszłym sezonie, czego nigdy nie zapomnę, to jednak zawsze byłem nieugięty, iż chcę kontynuować życie z nowymi wyzwaniami. Z tego powodu zdecydowałem się dołączyć do zespołu Vodafone McLaren Mercedes”.
„Siłą rzeczy ulegasz wpływowi niesamowitej historii tego zespołu. McLaren jest jednym z wielkich tego sportu, a ich lista osiągnięć i byłych mistrzów pokazuje, kto jest kim w F1 – Emerson Fittipaldi, James Hunt, Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, Mika Hakkinen i oczywiście mój nowy partner zespołowy Lewis Hamilton. Kibicowałem McLarenowi od czasów, gdy byłem małym chłopcem i jest to niesamowite, móc w końcu być ich częścią”.
Szef zespołu Mercedes – Ross Brawn jeszcze dzisiaj twierdził, że pozostanie Buttona z zespołem, który uczynił go mistrzem świata byłoby „logiczne”, jednak menedżer kierowcy najprawdopodobniej uznał, że przejście do McLarena jest najlepszą opcją długoterminową.
„Jego najlepsza przyszłość jest w naszym zespole, gdzie ma dobrą grupę wokoło siebie i ma wiele do powiedzenia” – mówił Brawn. „Logicznym posunięciem byłoby zostanie z nami, jednak oczywiście nie zawsze logika zwycięża”.
McLaren był bliski podpisania kontraktu z Kimim Raikkonenem jednak negocjacje się nie powiodły z powodu oferowanego przez angielski zespół wynagrodzenia, które nie zadowoliło menedżera Fina. Podejrzewa się też, że nie było zgody co do innych aspektów kontraktu, takich jak ilość dni przeznaczonych dla sponsorów oraz możliwość uczestnictwa w rajdach.
Dzisiaj zespół McLaren oficjalnie potwierdził, że w sezonie 2010 w drugim bolidzie, obok Lewisa Hamiltona, zasiądzie mistrz świata Jenson Button. Tym samym zespół McLaren w przyszłym roku będzie miał w swoim składzie dwóch mistrzów F1 z ostatnich dwóch lat.
2) Kimi nie wystartuje w F1 w przyszłym roku
Jak wyjawił Steve Robertson, Kimi Raikkonen w przyszłym roku zrobi sobie roczną przerwę i nie wystartuje w wyścigach Formuły 1.
3) Montezemolo przestanie być prezydentem FOTA
Luca di Montezemolo, który był w tym roku prezydentem organizacji FOTA poinformował, że z końcem tego roku zrezygnuje z tej funkcji. Włoch objął tą funkcję w lipcu 2008 roku. Teraz jednak Luca di Montezemolo stwierdził, iż woli skupić się na pracy w Ferrari.
4) Rosjanie zainteresowani udziałem w Renault F1?
Jak donoszą fińskie media, zespół Renault otrzymał od rosyjskiego inwestora propozycję wykupienia 40 procent udziałów. Mogłoby to oznaczać, że partnerem Roberta Kubicy w sezonie 2010 będzie Vitaly Petrov, a podpisanie kontraktu Timo Glocka z ekipą Manor GP, mimo że ten wcześniej mocno łączony był z Renault, może jedynie potwierdzać tę tezę.
5) Spa-Francorchamps uratowane?
W ostatnim czasie sporo zamieszania wśród kibiców F1 na całym świecie wzbudziło administracyjne odebranie licencji na organizację wyścigów torowi Spa-Francorchamps, na którym organizowane jest GP Belgii.
Po protestach mieszkańców okolic toru, sąd w Belgii zakazał organizacji wyścigów na tym obiekcie. Jednak wedle serwisu rtbf.be, licencja została z powrotem przyznana i na początku tego tygodnia podpisana przez Ministra ds. Planowania, Philippe Henry’ego. Jak donosi belgijski serwis nowa licencja jest ważna do marca 2011 roku.
ad.1
Plotki potwierdzily sie. Ross nie chcial dac wiecej to Button strzelil focha i poszedl do Mclarena.
ad.2
...tym samym zabral miejsce Kimiemu, ktory chcial jezdzic zwyciezkim bolidem. Za rok Finowi moze byc trudno powrocic.
ad.3
Ferrari taktyka ofensywna.
ad.4
Nie zdziwilbym sie, gdyby przyjeli ich oferte. Rosjanie ostatnio wpychaja sie do swiata motoryzacji. No i "darmowe" miejsce dla rodaka. Kubik bedzie mial z kim obalac sukcesy :mrgreen:
Komentarz