Taka punktacja może okazać się dobrym rozwiązaniem. Nie będzie wtedy aż takiego ciułania punktów, bo przewagę można szybko roztrwonić kilka razy finiszując na drugim miejscu za głównym rywalem. Dotąd te ledwie dwa punkty pomiędzy pierwszym a drugim oraz drugim a trzecim nie robiły aż takiej różnicy. Teraz by odrobić 15 pkt straty będzie wystarczyło trzy razy dojechać na podium przed rywalem.
Powrócą "setki" w końcowej klasyfikacji kierowców :wink:
Jak się można było spodziewać dzisiaj podczas konferencji prasowej w Kuala Lumpur zespół Lotus ogłosił, że w przyszłym sezonie będzie reprezentowany przez Jarno Trullego oraz Heikki Kovalainena. Trzecim kierowcą ekipy został Malezyjczyk, Fairuz Fauzy.
A wiec brakuje nam jeszcze tylko potwierdzenia drugiego miejsca w MGP, Renault, STR, Campos Meta i Virgin Racing. Swoich kierowcow nie podali jeszcze Sauber i USF1.
Ciekawostką w nowym regulaminie jest także zapis o przyznawaniu miejsc garażowych. Dotychczas miejsca były przyznawane zgodnie z klasyfikacją konstruktorów minionego sezonu, teraz mają być przyznawane w ściśle sprawiedliwy sposób. Najprawdopodobniej garaże będą więc przyznawane przed każdym wyścigiem.
Modyfikacji uległ także zapis o karze dotyczącej przekroczenia limitu silników. Po przekroczeniu limitu (8 silników) w przypadku wymiany jednostki napędowej dwa razy w trakcie jednego GP kierowca będzie karany w bieżącym i następnym wyścigu przesunięciem o 10 pozycji na stracie.
2) Renault sprzedaje udziały ale zostaje w F1
Zespół Renault F1 podczas dzisiejszej konferencji prasowej poinformował, że zarząd koncernu zdecydował się sprzedać duży pakiet udziałów zarejestrowanej w Luksemburgu i należącej do Gerarda Lopeza spółce Genii Capital. Zespół jednak będzie dalej występował w mistrzostwach pod nazwą Renault, jak również dostarczał silniki dla zespołu Red Bull Racing.
Serbski zespół Stefan Grand Prix planuje testować swój samochód w czasie sezonu 2010, jeśli nie zdoła sobie zapewnić miejsca w stawce na nadchodzące mistrzostwa.
Schumacher potwierdza sporą szansę powrotu.
Siedmiokrotny mistrz świata Michael Schumacher określił prawdopodobieństwo swojego powrotu do Formuły 1 za kółkiem bolidu Mercedesa w przyszłym roku jako „bardzo, bardzo, bardzo możliwe”, ujawnił prezes Ferrari – Luca di Montezemolo.
Jako, że nie mieliśmy dotychczas żadnych oficjalnych informacji odnośnie rozmów na linii Schumacher-Mercedes, di Montezemolo wyjawił, jak zaawansowana jest w chwili obecnej sytuacja. Przekazując te informacje wybranym mediom podczas bożonarodzeniowego lunchu Ferrari, Włoch rzucił nowe światło na rozwój sytuacji Niemca.
„Nie rozmawialiśmy od czasu wyścigu w Abu Zabi, jednak zamieniliśmy kilka słów wczoraj (w środę)” – powiedział di Montezemolo. „Zadzwonił i powiedział, że jest bardzo, bardzo duża możliwość [startów w Mercedesie]. Dodał, że nie jest to przesądzone. To wszystko, co przekazał mi wczoraj rano”. Ferrari zgodziło się zwolnić Schumachera ze wszystkich zobowiązań, jeśli ten zdecyduje się na starty w niemieckim zespole.
Istnieje możliwość, że decyzja w sprawie kontraktu została już podjęta, a wszystko zależy od wyniku badań medycznych FIA. Schumacher bowiem doznał urazu szyi podczas wypadku na motocyklu w lutym i właśnie ten uraz nie pozwolił mu na starty w barwach Ferrari w roli zastępcy Felipe Massy po jego wypadku na Hungaroringu. Tak więc kiedy tylko Schumacher uzyska wyniki testów medycznych, kwestią czasu będzie ogłoszenie go jako drugiego kierowcy Mercedesa.
2.
Kobayashi kierowcą Saubera na sezon 2010.
Kamui Kobayashi podpisał kontrakt z zespołem Sauber i będzie kontynuował starty w przyszłym roku w Formule 1 po udanym debiucie w barwach Toyoty pod koniec ubiegłego sezonu.
Już we wtorek pojawiły się pierwsze plotki, że japoński kierowca mógł podpisać kontrakt z zespołem Sauber i fakt ten został dzisiaj oficjalnie potwierdzony. Komentując podpisanie umowy, Kobayashi powiedział: „Od samego początku mojej kariery marzyłem o ściganiu się w Formule 1. Teraz to marzenie spełniło się”.
Widac troche zapozyczen z innych projektow. Niektore sekcje sa wrecz skopiowane. Charakterystyka przypomina Abu Dhabi, wiec kolejny "uliczny" tor. Dwie proste i mnostwo ciasnych zakretow, po ktorych beda jechac sznurkiem.
Edit 21.12.2009 16:09
Petronas sponsorem tytułowym Mercedes GP
Mercedes GP ogłosił, że podpisał długoletnią umowę z firmą Petronas, która zostanie tytułowym sponsorem nowego fabrycznego zespołu Mercedesa.
Od sezonu 2010 zespół Srebrnych Strzał będzie występował pod nazwą Mercedes GP Petronas Formula One Team. Petronas, poza współpracą z Mercedesem, pozostanie głównym sponsorem Grand Prix Malezji.
Powrót Michaela Schumachera wraz z zespołem Mercedesa stał się faktem. Podczas dzisiejszej konferencji prasowej niemiecka ekipa potwierdziła, że wczoraj udało się jej podpisać kontrakt z siedmiokrotnym mistrzem świata, który trzy lata teamu zakończył karierę sportową.
Wbrew wcześniejszym doniesieniom Schumacher podpisał umowę na trzy lata, nie rok.
Przejście Michaela Schumachera do Mercedesa wzbudza wiele emocji wśród obserwatorów ze względu na jego bliskie powiązania z zespołem Ferrari. Jeszcze nie tak dawno Schumi był doradcą Ferrari i odpowiadał za pomoc w rozwoju samochodów osobowych. Teraz Niemiec będzie twarzą Mercedesa promująca supersamochody spod znaku trójramiennej gwiazdy. Tym samym zakopie topór wojenny z niemieckim koncernem, który między innymi we wczesnych latach '90 umożliwił mu awans do królowej sportów motorowych.
Na decyzję Michaela Schumachera z pewnością ogromny wpływ miał Ross Brawn, guru techniczny ekipy, który towarzyszył Niemcowi przy zdobywaniu każdego z siedmiu tytułów mistrzowskich, włączając w to, te pierwsze w barwach Benettona z lat 1994 i 1995.
Przejście Schumachera do zespołu Mercedesa oznacza, że w podstawowym składzie ekipy w przyszłym roku będzie dwóch Niemców.
„Mercedes GP Petronas stwarza nowe wyzwanie dla mnie zarówno pod względem sportowym, jak i osobistym” mówił podczas konferencji prasowej Michael Schumacher. „To nowy rozdział w mojej karierze wyścigowej, a ja z niecierpliwością czekam na pracę z moim bliskim kolegą, Rossem Brawnem i towarzyszami z moich dni w Juniorskim Programie Mercedesa. Jestem przekonany, że razem będziemy walczyć o Mistrzostwo Świata Formuły 1 w przyszłym roku, a ja już nie mogę doczekać się powrotu na tor. Dla mnie, współpraca zatacza koło. Mercedes wspierał mnie przez tak wiele lat, gdy zaczynałem karierę w Formule 1, a teraz na szczęście mogę odwdzięczyć się marce spod znaku gwiazdy.”
Wg mnie to super ,że Schumi chce spróbowac swoich sił z nowymi rywalami w F1 ,zoabczymy co pokaże 7-krotny MŚ ,czy sięgnie po ósmą koronę?
Trudno powiedzieć.
Jest najstarszym kierowcą z obecnej stawki F1 ,ma 41 lat ,dopiero długo po nim są tacy kierowcy jak :
Rubens Barrichello
Jenson Button
Oni są po 30-tce i tylko jeden z tej dwójki osiągnął MŚ.
Nie wiem czy też słyszeliście ,że jak Schumi odszedł z F1 to mniej ludzi na trybunach było, zainteresowanie spadło ,więc też prawdopodobnie będzie też przyciągnięcie jeszcze większej ilości kibiców jak i zarówno oglądających.
Komentarz